Historic Scotland

Emile
Berichten: 125
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 19:29
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Historic Scotland



Bericht door Emile »

Wij gaan in mei 4weken naar de highlands
Deelnemers aan een NKC reis krijgen voor de duur van de reis het lidmaatschap van Historic Scotland dat gratis toegang geeft aan tientallen bezienswaardigheden.

Mij vraag, wie heeft ervaring met deze kaart en waar werd deze aangeschaft.

Emile
jeroenbakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 aug 2016, 8:28

Re: Historic Scotland



Bericht door jeroenbakker »

Beste Emile,

Beetje gek voor een eerste post (moet me nog een keer voorstellen) maar wij hebben net een kaart gekocht bij het kasteel van Edinburgh. Je kan hem bij de deelnemende locaties een kaart aanvragen en dan betaal je voor de kaart en krijg je gelijk het eerste bezoek gratis.

Voor ons (gezin met 2 kleine kinderen) hebben we het aankoopbedrag (rond €100) er met 2 bezoeken uit en aangezien we van de zomer 5 weken gaan rondreizen door Schotland en Engeland (waar de kaart ook veelal te gebruiken is) komt dat wel goed.

Waar gaan jullie precies heen? En gaan jullie dan met de reis van NKC mee?
Emile
Berichten: 125
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 19:29
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Emile »

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest maar onze reis waarop ik had ingeschreven had te weinig deelnemers en gaat niet door. Ik ga de route zelf rijden een rondje highland. Vandaar mijn vraag bedankt.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Historic Scotland



Bericht door blizard »

Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Saviemeke »

Jammer dat er bijstaat dat de pas geldig is voor 7 ,opeenvolgende dagen. Daar maak ik uit op dat hij slechts 7 dagen geldig is na het eerste gebruik.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Historic Scotland



Bericht door blizard »

Het zijn geen opeenvolgende dagen, maar 7 dagen binnen 2 week.
We kwamen daar erachter dat het zo werkt. We dachten na een week dat het afgelopen zou zijn, maar dat is dus niet zo.
Je mag dan meerdere attracties op 1 dag inplannen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Historic Scotland



Bericht door Mijlpaal »

Ik lees hier nergens iets van 7 dagen, dus ik ben benieuwd waar jullie dat gelezen hebben.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Historic Scotland



Bericht door blizard »

Dat is een ander abbonement, bedoeld voor het hele jaar
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Historic Scotland



Bericht door Mijlpaal »

Dus de keus is een pas voor 7 aaneensluitende dagen voor 2 x € 59,50 = € 119,- (2 personen van 16-59 jaar) + de prijs voor kinderen (< 16 jaar) à € 33,- per kind, geldig voor Historic Scotland, National Trust for Scotland en Discovering Distilleries. Betekent dus voor 2 volwassennen en 2 kinderen € 185,-. En alleen geldig tussen 1 april en 31 october.
Of een pas die één jaar door geldig is voor £ 86,93 (2 personen van 16-59 jaar + max 6 kinderen <16 jaar) alleen voor Historic Scotland. Waarbij men bij de toegangsprijzen bij English Heritage 50% korting krijgt. Betekent nu in euro's € 101,60
Een jaar-pas bij National Trust voor Scotland kost (2 volwassen en max. 4 kinderen) £ 84,-. (nu € 98,18). En deze pas geeft ook gratis toegang bij de Engelse National Trust.

Of lees ik iets verkeerds?
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Saviemeke »

Ik denk dat je het goed leest.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

Wat is eigenlijk het verschil tussen de "National Trust for Scotland" en "Historic Scotland".

Bij de laatste kan ik een jaarkaart kopen "2 concessions" (1 pers. tot 59 jr en 1 pers. 60+) voor omgerekend € 75.
Wat biedt zo'n kaart in Engeland zelf: 50% korting op toegangsprijzen?

Ik zie bij de National Trust for Scotland ook een "Joint Senior Membership" voor omgerekend € 81.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Historic Scotland



Bericht door blizard »

Het verschil tussen beide weet ik niet, wij hebben de laatste gebruikt
Engeland heeft zijn eigen: http://www.english-heritage.org.uk/
Waar Schotland meer op ruines is gericht, is het in UK meer op kathedralen enz Ook wel logisch natuurlijk
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

Mijlpaal schreef:Een jaar-pas bij National Trust voor Scotland kost (2 volwassen en max. 4 kinderen) £ 84,-. (nu € 98,18).
En deze pas geeft ook gratis toegang bij de Engelse National Trust.
We gaan in april/begin mei 2 weken naar zuid-west Engeland, in de zomer naar Schotland is het plan.
Dan kan ik beter uitgaan van de "National Trust voor Scotland" want die "geeft ook gratis toegang bij de Engelse National Trust"?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Historic Scotland



Bericht door Mijlpaal »

Lidmaatschap van English Heritage geeft vrij toegang tot 400 historische plaatsen in Engeland, en bijna altijd ook vrij parkeren. Bovendien geeft dit lidmaatschap 50% korting op de toegang bij de plaatsen van Historic Scotland.

Andersom geldt hetzelfde, lid zijn bij Historic Scotland geeft bij de English Heritage plaatsen 50% korting.

De lidmaatschapskosten van Historic Scotland en van English Heritage zijn vrijwel gelijk. Dus het is afhankelijk wat men wil bezoeken of een lidmaatschap van beide loont, of dat één van de twee voordeliger uitpakt.

Dan bestaat er ook nog de National Trust (Engeland), en de National Trust Scotland. Is men van één lid, dan mag men ook gratis de "properties" bezoeken van de andere club, inclusief het vaak gratis parkeren. Het National Trust Scotland is goedkoper, dus de keuze lijkt mij niet moeilijk.
Plaats reactie