Historic Scotland

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

Hartelijk dank jullie beiden voor de info!
Maar eens even zien wat we doen, die Britten maken het je echt makkelijk he? :crazy:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Historic Scotland



Bericht door jielus »

Dan is er ook nog een derde in Schotland. Ik ben de naam even kwijt!
Het beste is om lid te worden van Mooi Gelderland. Die kaart geeft al toegang tot Scottisch Heritage, (kijk het even na). De National trust is een andere zaak. Als ik me goed herinner geeft de Engelse gratis toegang tot de Schotse. Andersom zijn er beperkingen. Maar voor vier a vijf weken in Schotland moet je het zeker doen! Inschrijvingsbewijs is gelijk toegangsbewijs. Op mijn weblog staat nog meer informatie.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Historic Scotland



Bericht door Mijlpaal »

Jielus, bedoel je met Mooi Gelderland soms Het Geldersch Landschap, waarbij de donateurs ook gratis toegang krijgen tot de bezittingen van National Trust Scotland (dus niet van National Trust Engeland)?

Ik heb geen beperkingen kunnen vinden als men lid wordt van National Trust Scotland bij het bezoeken van bezittingen van National Trust (Engeland). Kun je aangeven waar dat beschreven staat, dat zou e.e.a. kunnen verduidelijken.

Dit lees ik bij National Trust Scotland:
Does my NTS Membership give me entry to National Trust sites?
Yes. Our reciprocal agreement with other National Trust organisations around the world means your NTS Membership gives to free entry to a number of our partners - see the full list here. Where free parking is offered to National Trust members it is also extended to NTS members.
En in die volledige lijst staat o.a.: UK (England, Wales & Northern Ireland): the National Trust . Ik lees dus nergens beperkingen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Historic Scotland



Bericht door jielus »

Klopt, ik kon die naam niet meteen vinden. Gelders landschap is de naam van hun magazine. Wij werden overal soms met enig tegenstribbelen overal toegelaten.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

Dus ik neem een lidmaatschap van de National Trust Scotland, daar kan ik in heel Engeland
mee terecht (bij National Trust-objecten).
Scotland, want die is (iets) goedkoper dan zijn Engelse tegenhanger.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Historic Scotland



Bericht door jielus »

Nee, volgens mij is het net andersom. Met een Engelse kun je in Schotland binnen en met een Schotse krijg je korting in Engeland. De belangrijkste is eigenlijk "Historic Scotland", een familie lidmaatschap geeft je gratis toegang tot de belangrijkste kastelen in Schotland zoals Edinburg Castle en Stirling Castle.
Wanneer je hoofdzakelijk Schotland bezoekt zou ik de lidmaatschap van Gelders Landschap & Kastelen, € 23,50 ???, aanschaffen. Dat lidmaatschap geeft veelal ook recht op gratis parkeren bij de attracties.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

Ik heb net gelezen dat je met de Schotse kaart ook ruim 300 objecten in Engeland kunt bezoeken. We gaan in april/mei
twee weken naar zuidwest-Engeland, in juli/augustus 4 weken naar Schotland (en de Hebriden).
A National Trust for Scotland membership grants access to over 90 properties in Scotland and many more with our partner
Trusts worldwide. This includes 300 properties in England, Wales and Northern Ireland with the National Trust.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door rob2 »

We hebben evt. voor de liefhebbers van kastelen nog 2 geldige jaarkaarten voor Leeds Castle.
stuur maar een PB, ( klein bedrag )
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

We zijn terug van ruim 2 weken zuidwest-Engeland: http://www.aloys.nl/2017-meivakantie.html

Met onze Schotse National Trust-kaarten hebben we in Engeland vele landhuizen en kastelen bezocht.
Overal werden we zeer vriendelijk ontvangen, nergens geweigerd. Zelfs parkeerwachten lieten ons gratis
parkeren, waar niet-leden 2,50 tot 3,50 GBP moesten betalen.

We gaan pas komend zomer 4 weken naar Schotland, maar die kaarten (70 GBP) hebben we al meer dan
dubbel terugverdiend! (Of is dit nu wel weer érg Hollands? :mrgreen: )

We kochten de jaarkaarten "joint senior": één persoon boven en ééntje onder de 60 jaar.
https://www.nts.org.uk/Join/Buy/Joint-senior/

Meer info op: https://www.nts.org.uk/Join/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door roze »

Bedankt voor de tip.
Wij gaan in juli naar Noord-Engeland en Schotland.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Historic Scotland



Bericht door Ronald53 »

Ik sluit me hierbij aan: bedankt, nuttige tip. Hetgeen me niet helemaal duidelijk is geworden is voor hoe lang je nu een lidmaatschap aangaat. Het lijkt mij dat er sprake is van een abonnement, en niet van een eenmalige aanschaf van een jaarkaart. Er is ook de mogelijkheid om per maand te betalen, maar ik neem aan dat je dan niet in augustus weer kunt opzeggen. Maar ik kan dat nergens lezen. En de pas is vooral/alleen voor gratis toegang tot de parken en huizen/kastelen, niet voor de evenementen, begrijp ik?

Dan nog een andere tip voor wie naar Noord Engeland of Schotland gaat: bij DFDS heeft men sinds kort een aantal vierpersoons hutten met stapelbed beschikbaar voor passagiers met hond. Bello kan dan mee in de hut en hoeft niet in de auto/camper of de speciale ruimte met benches te verblijven. Er is nog steeds de mogelijkheid om naar de uitlaatplek aan boord te gaan.

Groet,
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald53 op zo 14 mei 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Historic Scotland



Bericht door Aloys »

Dat lidmaatschap is (volgens mij) voor een jaar. Dat lagere bedrag is voor (Engelse?) mensen die de Trust machtigen
om het bedrag automatisch te incasseren. Ik weet eigenlijk niet of ik het ook weer op moet zeggen...
Bij maandelijks betalen ben je naar mijn idee wél lid voor minstens een jaar.

Van de evenementen weet ik verder niets af.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie