Ferries voor een reis naar Schotland

Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 121
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door integraal »

Van Harwich naar Hull is 350 km. En van Hull naar de Schotse grens is het nogmaals zo'n 350 km. Ja, en als je het dan met 10 dagen (inclusief de heen- en terugreis?) moet doen, dan moet je e.e.a. goed overwegen. Want in Schotland zal je toch ook zo'n 1000-1400 km afleggen.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door faalhaas »

In die prijsstelling, vergeet niet dat Hoek-Harwich een overtocht is van slechts 7 uur.
Dat stelt het schip in staat om 2x per dag een oversteek te maken.

De diensten naar Hull en Newcastle zijn zgn nachtschepen. De vaartijd staat maar 1 oversteek per dag toe, en dus liggen de kosten voor de rederij in relatie veel hoger.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2242
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door M2 »

Durisotti schreef:Voer code PVTUDEFT in en je krijgt 10% korting !
Vragen zie niet naar een personeelspas o.i.d.?

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door henpo »

Wij hebben inmiddels toch gekozen voor Rotterdam-Hull, scheelt 250 km t.o.v. Newcastle. In Nederland maakt het voor ons niet veel uit. De prijs is echter wel zo' €350 minder voor ons als met DFDS. Wij vonden dat verschil te groot.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door Saviemeke »

Wij ook .

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door Gwen1980 »

Wij inmiddels ook. Het scheelde hier ook ruim 300 euro. Wij wonen ook vlakbij Rotterdam, dus of we nou die extra km's deels in Engeland rijden of in Nederland, dan maar liever in Engeland.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door jotr »

Wij hebben inmiddels ook Rotterdam-Hull geboekt. Wij vinden dat sowieso een prettige boot. Bovendien rijden we er in minder dan een uur naar toe, zodat we nog net thuis kunnen eten. Ontbijten doen we in de camper en op de terugweg weer thuis. We betalen iets minder dan 500 euro retour.
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door henpo »

Wij eten voor we de boot op gaan in een cafe vlakbij de terminal. Voor het ontbijt nemen we belegde bolletjes mee en een thermoskan melk of vruchtensap, kunnen we rustig ontwaken.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door Gwen1980 »

Wij hebben uiteindelijk wel 2x diner en 2x ontbijt bijgeboekt. Voor 5 personen kostte dat uiteindelijk ongeveer 180 euro extra. Dat vond ik nog wel meevallen eigenlijk (ga maar eens gewoon 2x uit eten met z'n allen, dan ben je het grootste deel van dat bedrag ook al kwijt) en het is toch wel heel feestelijk en makkelijk.

Op de heenweg vertrekken we direct uit mijn werk. Dat halen we wel, maar geen tijd om thuis of onderweg nog te eten. Als we op de boot ook kunnen ontbijten, kunnen we daarna gelijk een flink eind rijden om onderweg naar Schotland te gaan. We hebben maar 10 dagen, niet echt tijd om heel rustig stukje voor stukje die kant op te rijden en het is toch 450 km of zo naar Edinburgh.

Ik heb trouwens via de Engelse site geboekt en in ponden betaald met mijn creditcard. Dat scheelde ca 60 euro, haha.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door petervanzelst »

Als we de prijs heel belangrijk vinden dan wijs ik je op de stena line hoek van holland naar harwich.
Kreeg vandaag de aanbieding binnen.
half mei heen en begin juli weer terug voor camper met 2 personen, retour 180 euro.
Daar wil ik wel wat diesel voor tanken voor vertrek.Lekker met de dagboot.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door blizard »

Ik denk dat TS allang geweest is..
En het voordeel dat jij noemt verlies je weer aan diesel en tijd. Niet dat dit erg zou zijn, Yorkshire is heel mooi, maar de reistijd is heel behoorlijk vanaf Harwich.
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door petervanzelst »

Tijd is niet zo belangrijk voor een 65-plusser. Ga toch voor ca 6 weken. Ben het met je eens dat je ca 500 heen en terug,
( totaal dus 1000 km) km moet rijden ipv die afstand op een schip door te brengen. Heen en weer dus ca 100 liter diesel, dus ca 130-140 euro. Blijft de moeite waard. Prefereer het eten in een pub boven het eten bij DFDS.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Ferries voor een reis naar Schotland



Bericht door blizard »

Dat is waar: het eten aan boord slaan wij tegenwoordig altijd over..
Plaats reactie