Camperfaciliteiten in Schotland?

8400
Berichten: 6
Lid geworden op: za 31 okt 2015, 9:53

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door 8400 »

Haha idd, bedankt voor o.a. de streetview
tvdsande
Berichten: 2268
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door tvdsande »

Kijk ook is naar de topic 4 weken naar Schotland.
Gebruikersavatar
mielnoot
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 09 aug 2010, 20:25
Locatie: België, Brugse Ommeland

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door mielnoot »

Wij reden eerder dit en vorig jaar zonder problemen zowat de volledige highlandroute (north coast route 500) met Ullapool en Durness op het traject. Sommige plaatsen zijn smal, maar je hebt altijd voldoende ruimte. Tegenliggers zie je tijdig zodat kruisen geen probleem vormt.

http://www.northcoast500.com/home.aspx

http://www.mm2scotland2014.blogspot.be

Bovenstaande blog is een must voor elke Schotlandreiziger en biedt zeer veel info waaronder camperfaciliteiten.
Met vriendelijke kampeerautogroeten,
Miel
----------------------------------------------------------
Keep your eyes on the road, your hands upon the wheel ... (J.M.)
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door Frans-K »

Je moet je voor Schotland geen zorgen maken als je reist. Wij hebben met onze bus weg 869 (via Stoer) gereden, en zuidelijker ook de Badnagyle gereden. Probleemloos 2 baans wegen. Veel kleine dorpjes. Grootse uitzichten. Alleen zijn sommige wegen voor 10M campers niet zo geschikt. Er zijn meer wegen dan de grote wegen. Veel plezier, geniet er van.
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door Globetrotter 2 »

8400 schreef:Ben wat bang om de Highlandroad richting Ullapool en Durness met de camper te nemen! Vooral de passing-places op de single track roads weerhouden me; net zoals de Coastal roads in Zuid Engeland waar de overhangende bomtakken (denk ik) behoorlijk wat schade aan de camper kunnen aanrichten.
Iemand hier meer ervaring mee?
Ik heb daar gereden met een vrachtwagen 404 mtr hoog geen probleem
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door VTECMaster »

Juni 2014, 3,5 weken in Schotland geweest, de single tracks vond ik SUPER releaxt rijden. Net als op de "gewone" wegen, houdt men goed rekening met voertuigen met buitenlands kenteken

Zeker personenauto's gaan al aan de kant als ze je in de verte zien aankomen (meestal seinen ze). Er zijn zoveel uitwijkmogelijkheden, dat we ons wel eens afvroegen waarom er geen 2 rijbanen waren :-B .
Met vrachtwagens gaat het eigenlijk vanzelf. Als ik een plaats zie waar ik kan staan, sein ik. Soms krijg je van de vrachtwagen voorrang. Je kan niet geloven dat het allemaal zo gemakkelijk gaat.

Er is wel een groot verschil (vind ik), met de grote steden en het meer afgelegen gedeelte. In het laatste is men veel geduldiger. Als men er niet langs kan, dan rijden ze netjes op afstand achter je aan en wachten tot er een mogelijkheid is om in te halen :thumbup:
Als je aan de kant gaat om ze voorbij te laten, dan gaan de ramen open en wordt er enthousiast gezwaaid en geclaxonneerd :thumbup: :thumbup:

Het enige vervelende aan de vakantie vonden wij de lange saaie overtocht (IJmuiden - Newcastle upon Tyne), maar dat zal iedereen wel anders beleven. Het eten aan boord was overigens goed.

Overhangende takken geen last van gehad :wink: ,

Wij zijn via de westkust, naar het noorden en dan via de oostkust weer terug gereden. Hebben wel enorm geluk gehad met het weer.
Ik zou zo weer vertrekken.
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door Cee Pee »

B1gcheese schreef:Een toiletcassette legen op een openbaar toilet dat lijkt me geen probleem. Maar waar laat je je afvalwater?
door de vuilwatertank af te tappen in de wc cassette en die weer te legen in datzelfde openbare toilet.
Extra voordeel dat je met dat grijze water mooi de wc cassette kunt spoelen. Is nog drinkwater besparend ook. x;-)
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door toine-s »

Cee Pee schreef:
B1gcheese schreef:Een toiletcassette legen op een openbaar toilet dat lijkt me geen probleem. Maar waar laat je je afvalwater?
door de vuilwatertank af te tappen in de wc cassette en die weer te legen in datzelfde openbare toilet.
Extra voordeel dat je met dat grijze water mooi de wc cassette kunt spoelen. Is nog drinkwater besparend ook. x;-)
he, da's sowieso een goed idee :thumbup:
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
m.gerits
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
Locatie: Elsloo

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door m.gerits »

Single road tracks geen enkel probleem. Veiliger dan tweebaanswegen. Wat ik niet lees in dit topic maar wat wel storend is dat hoe noordelijker men komt er vaak geen telefoon laat staan internet mogelijkheden zijn. Het kan voorkomen dat men dagenlang geen verbinding krijgt. Vooral noord Schotland is dun bevolkt met weinig voorzieningen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door Marco Polo »

verbindingen viel ons wel mee.
alleen op Skye was er met meerder providers geen verbinding te krijgen.
Maar bijvoorbeeld op het noordelijkste puntje van Unst (Shetlands) nog steeds verbinding.
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door VTECMaster »

Wij hadden ook regelmatig geen verbinding, niet alleen op Skye, maar wij vinden dat geen nadeel :-B , eerder een voordeel :wink:
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door Frans-K »

Camperfaciliteiten is wat anders dan internet in Schotland.
Over het internetten staat dit, ook op het forum http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=46&t=8444749

Inderdaad, niet overal even geweldig. WIFI is op veel campings beschikbaar, soms tegen een hoge prijs.
Sta je "wild" in dan is 2G en 3G de enige optie.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door jotr »

Wij onderschrijven volledig wat VETCMaster hierboven schrijft. Echt, het rijden in Schotland is geen probleem, ook niet op de single-track wegen. Tegenliggers zie je aankomen en jij hen. Wie het dichtst bij een passing place is, stopt daar en laat de ander passeren. \Ook wij hadden heel regelmatig geen internet. Dat is lastig maar niet onoverkomelijk. Echte camperplaatsen zijn wij niet veel tegen gekomen. Vrij staan in Schotland mag maar wij hebben heel wat keren bordjes gezien met NO OVERNIGHT PARKING. In de praktijk hebben wij dan ook regelmatig op (kleine) campings gestaan. Omdat wij dus maar een enkele keer vrij stonden, hebben we water kunnen laden en lossen op zo'n camping. Een enkele keer hebben wij vuil watre gelost in een put/rooster in een straat.
Voor het vinden van campings hebben wij veel gehad aan een kaart met campings in Schotland, er staan er zo'n 400 op. We hebben die kaart destijds besteld via de Zwerfboekwinkel.
Schotland is prachtig, zeker gaan. Misschien haal je nog inspiratie uit ons verslag. http://www.slakopreis.nl/search/label/Schotland/.
Fijne reis.
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Camperfaciliteiten in Schotland?



Bericht door DHM »

Ik heb het al eens vaker gezegd hier, die bordjes met no overnight zijn niet rechtsgeldig.
Let maar eens op in de buurt van campings beginnen ze ineens op te duiken, de camping eigenaren schroeven ze zelf op hekken en paaltjes in de omgeving.

Ook leuk vonden wij dat je na een paar uurtjes rijden op de single wegen je als vanzelf gas ging minderen of vermeerderen als je heel in de verte een tegenligger aan zag komen.
De Schotten zijn een meester in het inschatten waar je elkaar bijna zonder remmen elkaar kon passeren.
Vrachtwagens lieten we altijd voor , d.m.v. een lichtsignaal wordt dit begrepen.
Plaats reactie