Camper vol met etenswaren?

Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door TestCase »

bupozaanstad schreef:Ik blijf het vreemd vinden dat je klaargemaakte broodje met een plak ham voor onderweg wordt weggegooid, dit gaat echt nergens over.
Dit is al jaren naar de U.S.A. ook al zo. 40 jaar geleden, 's avonds laat, had ik wat boterhammen bij me omdat ik dan 's morgens in het appartement iets te eten had. Bij de douane moest het weg, heb het ter plekke genuttigd dat mocht wel.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Jan en Simonne »

Je mag gewoon geen vlees invoeren.
Kaas op brood mag wel. :D
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door bupozaanstad »

Johan v V schreef:
di 12 jan 2021, 19:24
Waar wil jíj́ de grens leggen? 2 boterhammen, 3, 4, een heel brood?
Dat doet niet ter zake, de een eet er 2 en de ander een half brood. Als ik hier vandaan naar Frankrijk ga neem ik ook wat gesmeerde en belegde broodjes mee voor onderweg. Ik vind het gewoon voedsel verspilling als ze je klaargemaakte broodjes in de kliko flikkeren.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Obelix »

Jan en Simonne schreef:
di 12 jan 2021, 19:50
Kaas op brood mag wel. :D
Nee, kaas mag ook niet. Vis wel. (Als je maar niet meer dan 20 kg op brood doet. :wink: )

Jack
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door EasyBee »

bupozaanstad schreef:
di 12 jan 2021, 21:03
Johan v V schreef:
di 12 jan 2021, 19:24
Waar wil jíj́ de grens leggen? 2 boterhammen, 3, 4, een heel brood?
Dat doet niet ter zake, de een eet er 2 en de ander een half brood. Als ik hier vandaan naar Frankrijk ga neem ik ook wat gesmeerde en belegde broodjes mee voor onderweg. Ik vind het gewoon voedsel verspilling als ze je klaargemaakte broodjes in de kliko flikkeren.
Ga naar of kom terug uit Australië of de Verenigde Staten en je krijgt precies het zelfde. Het Verenigd Koninkrijk wordt nu over de zelfde kam geschoren als 3e land en zijn dus geen onderdeel meer van een Verenigd Europa. Binnen de EU kun je wel bijna onbeperkt meenemen of liggen in ieder geval de grenzen van wat mag heel hoog.
Laatst gewijzigd door EasyBee op di 12 jan 2021, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door henk en lila »

Er zijn meerdere landen buiten Europa waar je geen vlees enz mag meenemen langs de douane. Dat had Engeland zelf ook kunnen bedenken.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Going »

De wet is de wet. En deze is gemaakt voor de EU inwoners veiligheid. Ben je geen EU er, dan gelden de regels in groot en klein basta.
In Australië hebben wij 2x bij overgaan de NSW SA grens de groente inhoud van de koelkast en alle andere groenten in de camper zien verdwijnen in de kliko door de controleurs in verband met de fruitvliegjes. We dachten dat loopt wel los, dus niet. Je vindt het jammer maar je moet de wet gewoon accepteren.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door rhomodel »

Snap het probleem niet: als het niet mag dan mag het niet en waarom probeer je de wet op te rekken?
Ik zou zeggen doe niet moeilijk, zorg dat je niks bij je hebt wat niet mag en stop bij de eerste de beste supermarkt om overheerlijke Engelse producten te kopen.
De Engelsen willen voorkomen dat er een ziekte uitbreekt die van het vaste land komt en dat soort ziektekiemen worden heel vaak via vlees en melkhoudende producten getransporteerd.
Wij zijn 2 keer met de camper naar het Verenigd Kongkrijk geweest en twee keer kwamen de heren douane beambten even een kijkje nemen..(niet in de koelkast, maar wel even snel een rondje in de camper).
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Going »

Jelius, we praten hier over de route niet naar VK, maar naar de EU.
Nederlandse douane in IJmuiden namen de voortouw.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Johan v V »

bupozaanstad schreef:
di 12 jan 2021, 21:03
Johan v V schreef:
di 12 jan 2021, 19:24
Waar wil jíj́ de grens leggen? 2 boterhammen, 3, 4, een heel brood?
Dat doet niet ter zake, de een eet er 2 en de ander een half brood. Als ik hier vandaan naar Frankrijk ga neem ik ook wat gesmeerde en belegde broodjes mee voor onderweg. Ik vind het gewoon voedsel verspilling als ze je klaargemaakte broodjes in de kliko flikkeren.
Tja, dat is dé manier om de regel te omzeilen. Ik neem gewoon een grote ham mee “voor onderweg”. Dan kan niemand me iets maken. Er hoeft gewoon niets de kliko in wanneer je geen dingen meeneemt die niet mogen.
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door toine-s »

Ik heb bij de zwitser-duitse grens nog nooit m'n boterhammen hoeven inleveren. Ook niet de worst die ik uit Italië meeneem.

Voor diegene met de instelling: niet zeuren, wet is wet, leg dat even uit aan de gezinnen die te maken hebben met de toeslagen affaire of dat bijstand vrouwtje dat 7000 euro terug moet betalen omdat ze boodschappen van d'r moeder kreeg.

Ik doe al meer dan 35 jaar internationaal zaken. De laatste 16 jaar met een eigen bedrijf in medische hulpmiddelen. Wij exporteren en importeren binnen EU maar ook van en naar India, Australie, China, USA, Zwitserland, Middenoosten. Ondanks de zeer strenge regelgeving voor medische producten is handel met niet EU landen niet zo heel veel lastiger als binnen de EU. Ik heb ook leveranciers en klanten in de UK. Ik verwacht geen grote problemen tenzij de EU ze creëert.
Wat de EU wel voor elkaar heeft gekregen de laatste 5 jaar is de regelgeving en administratie voor medische producten zo streng en kostbaar gemaakt dat wij en velen met ons met bepaalde product lijnen zijn gestopt. De kosten werden groter dan de opbrengsten. Ook innovatie in de gezondheidszorg is zo overgereguleerd dat we hier gaan achterlopen. En alles kostbaarder wordt.
Verder maak ik me ernstig zorgen over het ECB beleid. Je kan niet eindeloos euro's printen zonder dat daar en reële basis onder ligt, zoals productie verhoging. Als dit kaartenhuis instort is de euro niks meer waard en daarmee je pensioen. De huidige rente is ook zeer slecht voor ons (spaartegoeden worden minder waard, huizen te duur)

Kan nog wel even zo doorgaan, maar voor mij is de balans op dit moment in ieder geval negatief als het over de (Brusselse) EU gaat.

Verder heb ik het uitstekend naar m'n zin hoor :D
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Johan v V »

Je gaat wel érg ver wanneer je het inleveren van je bammetje ham vergelijkt met de toeslagenaffaire. Zó ver dat ik vind dat het kant nog wal slaat!
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Face »

Geen discussie mogelijk......BLIJF THUIS.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door 309T16 »

Dat laatste is reeds in de opening vermeld.
Plaats reactie