Reizen met DFDS naar Engeland

Plaats reactie
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Reizen met DFDS naar Engeland



Bericht door durisotti »

Ik had het afgelopen jaar een overtocht geboekt naar Engeland met de camper met de DFDS, betrof 2 daags retour, was 45 euro, dus dat was goed te doen.
Ben in het verleden vaker zo naar Engeland geweest en retourtje was maximaal 80 euro, voor een reis tot 2 weken.
De reis van 2020 kon door de corona niet doorgaan en ik kreeg een tegoedbon.
Kreeg nu een mail dat ik kon boeken voor 2021, even kijkje genomen, en de prijzen zijn echt extreem omhoog gegaan..goedkoopste overtocht op dezelfde datums in 2021 is minstens 140 euro !
Ook IJmuiden Newcastle is heel erg duur geworden.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Reizen met Dfds naar Engeland



Bericht door peter possl »

ik neem aan dat het retourtje van 45 euro een overtocht betreft van duinkerken naar dover vv.
Ijmuiden-new castle is altijd ca 400-500 euro vv.
Maar ook Stena is ietsje duurder. Komt waarschijnlijk omdat de restvouchers van 2020 nu al worden ingewisseld waardoor de prijzen in 2021 gelijk de hoogte in schieten.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Reizen met Dfds naar Engeland



Bericht door durisotti »

Ik vermoed dat het te maken heeft met de enorm afgenomen vraag naar overtochten, ze moeten het nu met minder passagiers verdienen.
IJmuiden Newcastle heb ik wel geboekt voor 350 euro, inclusief 4 hotel overnachtingen in Schotland.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Reizen met Dfds naar Engeland



Bericht door Ontario »

Maar dan op basis van een personenauto? Of zelfs voor die prijs met een camper? En hoeveel personen?

Henk
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 03 dec 2020, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Reizen met DFDS naar Engeland



Bericht door durisotti »

Was prijs voor bus camper van rond de 1.90 hoog.
harryvdw
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 13:21
Locatie: Wervik

Re: Reizen met DFDS naar Engeland



Bericht door harryvdw »

Ik heb de overtocht Duinkerken - Dover ook al verschillende keren gemaakt, auto en 'camper' -6m.
Ik boek altijd maanden vooruit, soms als ik nog niet weet dat ik ga :crazy: .
Het meeste dat ik heb betaald is 70 retour en als je voor bv 8 dagen geboekt heb en je komt na 5 dagen al terug kan je gewoon de boot op.
Ik ga niet in juli en Augustus, in September 6 dagen prachtig weer gehad in Noord-Wales.
Plaats reactie