Smalle wegen

willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Smalle wegen



Bericht door willemzon »

Wij zitten te mijmeren om het najaar naar zuid engeland te gaan en dan oa Dorset en cornwal aan te doen. Nu lezen wij over smalle wegen. In de nkc reis staat ook, niet geschikt voor campers breder dan 2.30 'm.

Nu hebben wij een half integraal lengte 7 m en een breedte van 2.35 'm excl spiegels, deze breedte hebben veel campers lijkt mij.

Mijn vraag is of dit wel te doen en of er op wegen uitwijkmogelijkheden zijn. Zijn er nog tips in deze.
Ik ben zoals zo velen zuinig op de camper en zit niet te wachten op krassen en deuken

Vr gr
Willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Smalle wegen



Bericht door Geert Huizing »

Willem,

Wij zijn een paar jaar terug in Zuid-Engeland geweest met onze camper, de wegen daar kunnen best smal zijn maar wij zijn hierdoor niet in de problemen gekomen. Onze toenmalige camper was 6,40 lang en 2,30 breed.
Met tegenliggers soms wel gebruik gemaakt van een stukje berm om elkaar te passeren.
Ik vond het goed te doen.

Als ik je een tip mag geven: plak op je dashboard een stickertje "Links rijden", als geheugensteuntje.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Smalle wegen



Bericht door 't Busje »

De wegen in Engeland zijn smal en door muurtjes en heggen heb je weinig uitwijkmogelijkheden. Met onze camper van 2,35 meter breed hebben wij een paar keer "spiegelbotsingen" gehad, maar met moed, beleid en trouw is het best te doen. Strak links houden is in ieder geval nodig en je moet er rekening mee houden dat Britten dat vaak niet zo strak doen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Smalle wegen



Bericht door AadenAnke »

Mooie route gewoon doen. Beetje opletten en niet te bang zijn. Er zijn op al die smalle wegen parseer havens. Opletten en die niet voorbij rijden als er een ander in dat stuk zit. Engelsen zijn in het algemeen wat beleefder en minder temperament vol in het verkeer dan de zuid Europese bestuurders. Gewoon doen en bekijk ook eens de site van Britt Stop.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Smalle wegen



Bericht door SkiRon »

goed te doen en een fantastisch gebied dat cornwall, als het echt te smal is staan er meestal borden "unsuitable for caravans etc" Het jammere is dat de mooiste plekjes naar de kust alleen over deze weggetjes gaan, dus lekker de ebike mee!!
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smalle wegen



Bericht door TestCase »

Wij hebben dit ook gedaan en met beleid goed te doen. Helaas kwamen wij een rauwdouwer tegen die een kras op onze luifel reed met zijn aanhanger. Wij stonden stil, ff kijken wat te doen, en hij ging wel ff met zijn aanhanger door de berm. Berm was stuk hoger dus aanhanger schuin en boven hoekkant, krrrrr.... (zoiets kan overal gebeuren met zulke types)
Dus pak evt. de fiets, zie je trouwens ook meer.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Smalle wegen



Bericht door hurktoilet »

AadenAnke schreef:
do 16 apr 2020, 11:46
Engelsen zijn in het algemeen wat beleefder en minder temperament vol in het verkeer dan de zuid Europese bestuurders.
Da's wel heel generaliserend. Italianen ja, die rijden vooral in de steden zeer temperamentvol, en dan zeg ik het nog vriendelijk. Joegoslaven (mijn ervaring daar is van voor de burgeroorlog) waren destijds in ieder geval volslagen wegpiraten. Grieken, zeer vriendelijk maar wel eens wat onoplettend. De Franse verkeersmentaliteit is de afgelopen 20 jaar stukken verbeterd. En Spanje, daar heb je geen enkel probleem, is men bij vlagen zelfs galant. En ja, ook dit is nog generaliserend :-?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Smalle wegen



Bericht door Ontario »

Wij reden jaren geleden met een Westfalia op VW T4 (dus smal) ten westen van Bristol en overwogen om vanaf Minehead richting Landsend te gaan. Ik had m'n twijfels vanwege de steeds smaller wordende hoofdweg. Totdat er opeens meerdere touringcars onze kant op kwamen rijden. Toen wist ik het: dit moet kunnen. Vorig jaar reden een Ier en vervolgens een Duitser onze rechter spiegel kapot; in Ierland, dat wel. Sindsdien heb ik de bekende kunststof beschermkappen op onze Ducato gemonteerd.

Henk
Gebruikersavatar
Rijhuis
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 22:37
Locatie: Peer (België)

Re: Smalle wegen



Bericht door Rijhuis »

We zijn vorig jaar van Dover langs de kust naar Land's End gereden en door het binnenland teruggekomen. Onze camper is 7 x 2.3m zoals er wel meer zijn. Veel smalle wegen gedaan maar dat is uiteindelijk geen enkel probleem. Die wegen zijn meestal niet erg druk en als je een tegenligger hebt is die dikwijls bereid om een eindje achteruit te rijden tot je langs kan. Engelsen zijn doorgaans hoffelijke chauffeurs. Een krasje hier en daar zal je erbij moeten nemen : je rijdt regelmatig met beide spiegels "ruisend door de heg". Ons advies is : doen! Zuid Engeland is echt de moeite waard.
PS : Als je van tuinen en kastelen houdt is het interessant om lid te worden van de National Trust. Het kost wat maar je kan honderden interessante plaatsen bezoeken en parkeren is meestal gratis voor leden.
De helft van de mensen is slimmer dan gemiddeld, de andere helft is dommer.
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Smalle wegen



Bericht door willemzon »

Oké bedankt, voor de nuttige tips, als ik het zo lees is het op zich goed te doen en dan zijn het vaak de spiegels de boosdoeners. Ik zou de buitenkant altijd nog kunnen beplakken met zg noppenplastic.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Smalle wegen



Bericht door JoopBrekken »

Of geel verven.....
PHOTO_20200417_112236.jpg
PHOTO_20200417_112236.jpg (69.58 KiB) 3180 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Smalle wegen



Bericht door Bob Diesel »

kijk of je ze een slag losser kan stellen
zo dat ze bij een tik eerst naar binnen kunnen klappen

ipv dat ze blijven staan en kapot geslagen worden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smalle wegen



Bericht door TestCase »

Even smeren op draaipunten met siliconenspray. Klappen ze soepeler naar binnen, heeft mij al twee maal gered.

//Kees.


Laatst gewijzigd door TestCase op vr 17 apr 2020, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Smalle wegen



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: dat is het idee
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie