Eerste keer UK: hoe overnachten?

Plaats reactie
Noura
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 19:04

Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door Noura »

We gaan voor de eerste keer met de camper naar de UK en zijn wat aan het voorbereiden. We zijn er 10 dagen eind mei en willen een deel van Zuid West Engeland doen. Alleen dubben we of we nou van 2 clubs lid moeten worden. Zoals bijv Britstop en Caravan Club. Dat is dan meteen weer iets van bijna 90 euro. Is dat de moeite waard voor 10 dagen? Of kun je ook makkelijk vrij staan? Of gewoon op een parkeerplaats en de parkeerautomaat vullen? :-) Wat is aan te raden voor deze korte trip?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: 1e x UK; hoe overnachten?



Bericht door TestCase »

Wij hebben het zonder die twee clubs gedaan, alleen met de CC app. Ging prima.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: 1e x UK; hoe overnachten?



Bericht door SkiRon »

ik ben lid van de caravan club, altijd mooie en goed georganiseerde plekken, maar ik sta ook regelmatig vrij via de CC app, tis maar net hoe het uitkomt. Geweldig gebied wat je gaat bezoeken, check van te voren wel je route als je dicht of echt naar een strandje rijdt bv., sommige wegen lukt daar echt niet met een camper.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: 1e x UK; hoe overnachten?



Bericht door EasyBee »

Pak je Park 4 Night er bij en je hebt keuze genoeg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: 1e x UK; hoe overnachten?



Bericht door macfocus »

Zonder lid te zijn van een club zijn de "Certified locations" van de club(s) vak heel erg leuk.
Meestal kleinschalig bij een boer of zo.
Er zijn zelfs online kaarten te vinden op de club sites https://www.caravanclub.co.uk/uk-holida ... locations/ waarbij je in combinatie met Google maps, meestal zo de adressen erbij vindrt (die schermen ze natuurlijk af)
± £15,- p/n met 4 personen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door Aloys »

Wij deden ook zuidwest Engeland in mei (2017). Ons verslag mét overnachtingen vind je
op https://www.aloys.nl/2017-meivakantie.html

We zijn nog nooit lid geweest van die campingclubs, wel van Britstops: viewtopic.php?f=45&t=8470018
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door AadenAnke »

Wij waren lid geworden van Brit-Stop zat plekken om te kunnen staan ook vrij en op kleine campings.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door dedruivenplukker »

Ik ben nergens lid van maar mocht toch op een pop-up camping van de camping club staan. Ze vonden het zo leuk dat ik deze tijdelijke camping op een weiland aan een klein weggetje had gevonden dat ik als introduce werd toegelaten. Eigenlijk ben ik niet zo van het georganiseerd camperen en stopte ik alleen uit nieuwsgierigheid wat al die mensen in dat weiland deden.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door tomdejong »

Op de website https://www.searchforsites.co.uk/ staan genoeg plekken om te staan zonder dat je ergen lid van hoeft te zijn.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door Going »

@TS, in UK wordt aan de andere kant van de weg gereden. Dus ook aan de andere kant parkeren voor overnachten.
Tevens wordt aanbevolen van slaapplaats als partner te verwisselen. Met enkele bedden is het simpel, gewoon van bed omruilen. Met dubbelbed is het wat lastiger voor degene die gewend is niet over de ander te hoeven kruipen.
Heb een goede nachtrust.💤💤💤💤💤
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door jansloos »

dedruivenplukker schreef:
di 11 feb 2020, 11:51
Ik ben nergens lid van maar mocht toch op een pop-up camping van de camping club staan. Ze vonden het zo leuk dat ik deze tijdelijke camping op een weiland aan een klein weggetje had gevonden dat ik als introduce werd toegelaten. Eigenlijk ben ik niet zo van het georganiseerd camperen en stopte ik alleen uit nieuwsgierigheid wat al die mensen in dat weiland deden.
Nu ik dit lees.
Wij hadden ook zo'n camper ervaring.
Belandden op een weiland met een paar grote tenten en werden van harte uitgenodigd een lek te zoek.
EN om mee te feesten in de tent. Soort verkleed partij.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door durisotti »

Met de camping card van de ANWB kun je wel terecht !


Kan ik met mijn ANWB Kampeerkaart CKE ook terecht op campings van de Britse Camping and Caravanning Club?

Er zijn 2 clubs in Engeland, te weten de Camping & Caravanning Club (The Friendly Club) en The Caravan and Motorhome Club (voorheen The Caravan Club). Alleen The Caravan and Motorhome Club geeft korting aan CKE-leden. Op de The Caravan and Motorhome Club betaal je met CKE op de campings. Je betaalt als niet-lid van de The Caravan and Motorhome Club geen ₤ 12 toeslag die in principe geldt voor niet-leden van de club. Dit geldt voor staanplaatsen. Een deel van de campings aangesloten bij deze club is overigens (nog) niet door de ANWB geïnspecteerd.
Noura
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 19:04

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door Noura »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Dat klinkt allemaal heel geruststellend. We hebben besloten om de Britstop wel te kopen omdat we het concept ook leuk vinden. En we zijn lid van de ANWB dus dat is mooi. Voor de rest zien we het dan wel. En bedankt voor het reisverslag. We hebben het gelezen. Jammer dat we niet langer dan 10 dagen kunnen. Maar genoeg nog om te ontdekken in de toekomst. Gr Myra
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Eerste keer UK: hoe overnachten?



Bericht door blizard »

Ben bang dat je vaker zult gaan...
Plaats reactie