Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge

Plaats reactie
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door C-bus »

Beste mensen,

Wij gaan binnenkort naar Engeland en proberen voor de Low Emission Zone/Congestion Charge van Londen onze camper (en onze gewone auto) te registreren bij tfl.gov.uk.

Telkens als wij de gehele reutermeteut hebben ingevuld, geeft de site aan dat onze postcode niet geldig is. Het is echter de postcode die bij ons Nederlandse adres hoort. We hebben het ook met hoofdletters/kleine letters, met en zonder spaties enz. geprobeerd. Ook de Engelse postcode van vrienden in Londen hebben we geprobeerd.

Nadat we ons door een zeer lang keuzemenu van de telefonische helpdesk hebben geworsteld, zegt-ie doodleuk dat ze gesloten zijn, terwijl volgens de website ze gewoon open moeten zijn.

Wie heeft recent zijn camper geregistreerd voor de LEZ/Congestion Charge en kan ons vertellen hoe het wel kan lukken?

Alvast bedankt,

C-bus
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door jurgenc »

Vermoedelijk herkennen ze in UK niet het Nederlandse formaat van postcode. Londen heeft volgens de Britse post 7 karakters. Nederlandse postcode zijn 6 karakters. Voeg anders op het einde een nul toe. Misschien lukt dat.
H20
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door B1gcheese »

Een Engelse postcode bevat drie karakters, een spatie en dan weer drie karakters. Als je NL postcode nou ook eens in dat formaat probeert? Dus in plaats van 1234 AB zou ik eens 123 4AB proberen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door C-bus »

Bedankt voor jullie antwoord.
Het lukt echter nog steeds niet. Ik heb het geprobeerd zowel met de eigen postcode op de Engelse manier weergegeven als met gebruik van een bestaande Engelse postcode van een vriend. Ik word er moedeloos van.
Groet,
C-bus
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door WimZ »

Bij registreren op die site wordt de postcode gebruikt om een adres te vinden. Dat werkt niet. Maar als je daaronder aanklikt dat je het adres met de hand in vult (en ook doet) dan werkt bij mij de Nederlandse postcode wel.
Maar misschien was jij al verder in het proces?
Ook een londen postcode van vvv geprobeerd en die werkte ook meteen.
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door C-bus »

Wij hadden het adres met de hand ingevuld en diverse postcodes uitgeprobeerd, maar het systeem blijft zeggen dat we een ongeldige postcode hebben ingevuld. Hetzelfde hadden we overigens een keer met het kopen op internet van een treinkaartje van Virgin Trains nadat ze een nieuwe website in gebruik hadden genomen.
Ik weet het zo langzamerhand niet meer (behalve dan om met een grote boog om Londen heen te rijden).
Groet,
C-bus
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door Bohemia »

Hier geen problemen met de postcode, maar kom er ook nog niet helemaal uit. Voor zover ik nu heb kunnen achtehalen via tfl.gov.uk/modes/driving/low-emission-z ... s-affected, voldoet mijn camper aan de LEZ eisen maar zal ik met mijn kenteken toch een boete krijgen omdat dit bij hen niet bekend is. Ik maak dus een account aan op www.epcplc.com/ulez/account/ en kan "proof" uploaden, maar onduidelijk nog welke documenten dat zouden moeten zijn.
=> Wie heeft dit al gedaan en/of weet om welke documenten het gaat? ik heb nu kentekenbewijs plus specificaties van camperbouwer.

Daarnaast krijg ik de melding dat "The euro class selected is not applicable for the given vehicle type". Ik heb vehicle type "Vans, minibusses and more" gekozen en Euro5. Voor de ULEZ in het centrum is Euro6 het minimum, maar voor de buitenwijken van Londen zou LEZ zou Euro5 wel voldoende zijn. Ik vermoed dat deze site dus zowel naar LEZ als ULEZ eisen kijkt.
=> Als dat zo is hoe regel ik dan registratie voor alleen LEZ?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door hurktoilet »

Wij hadden het adres met de hand ingevuld en diverse postcodes uitgeprobeerd, maar het systeem blijft zeggen dat we een ongeldige postcode hebben ingevuld.
Misschien een oplossing in de categorie nooit geschoten is altijd mis: probeer de pagina met het formulier eens te verversen met ctrl-f5. Zo dwing je een echt nieuwe pagina af ipv eentje uit de cache.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hulp gezocht voor het registreren voor LEZ/Congestion Charge



Bericht door 't Busje »

Bohemia schreef:
za 13 jul 2019, 15:19
=> Wie heeft dit al gedaan en/of weet om welke documenten het gaat? ik heb nu kentekenbewijs plus specificaties van camperbouwer.
=> Als dat zo is hoe regel ik dan registratie voor alleen LEZ?
Ik heb een PDF van de voor- en achterkant van de kentekencard bijgevoegd en een dag later bericht gekregen. Onze personenauto (benzine, Euro 6) is LEZ en ULEZ goedgekeurd. Onze camper (diesel, Euro 5) is alleen LEZ goedgekeurd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie