serviceplaatsen

Plaats reactie
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

serviceplaatsen



Bericht door Prhg »

Ik ga in juni naar engeland en schotland. De eerste keer voor ons.
Nu willen wij vooral vrij camperen en dus niet steeds op een camping moeten staan.
Wat mij opvalt bij de campercontact app is dat er erg weinig serviceplaatsen.

Klopt dit dat er zo weinig zijn? Hoe doen jullie dit dan? of moet ik er rekening mee houden dat ik elke 3 dagen toch even naar een camping moet?
Na 3 dagen meestal toilet vol en watertank leeg.

ik hoor het graag

groeten
Peter
tvdsande
Berichten: 2268
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: serviceplaatsen



Bericht door tvdsande »

Een tweede casette erbij kopen.
En er zijn veel openbare toiletten.
En dan kan je alsnog om de 6 dagen op de camping.
Water ook bij de toiletten ,misschien van een pannetje in een gieter.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: serviceplaatsen



Bericht door TestCase »

Toilet soms, voorzichtig, in een openbaar toilet en soms ook op camping. Ook op campings is grijswater lozen met slang soms een probleem, dat kennen ze, nog, niet overal. Engelsen gebruiken vaak een verrijdbare container die je leeg moet storten en de stortplaats is per camper soms niet te bereiken. Neem dus iets mee dat onder de pijp past of los het, in het uiterste geval, netjes in de straat boven regen/rioolput. Dit was het advies dat ik tot tweemaal toe kreeg op een camping.
Ik kan het ook niet mooier maken helaas.
Zoals altijd, los wanneer het kan wacht niet tot het moet.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: serviceplaatsen



Bericht door macfocus »

1 x per 3 dagen moeten legen is pure luxe :-B met 3 dames en 1 man ben ik elke dag aan de beurt als ik ze niet heel strak instrueer.

Zonder dollen, de engelsen hebben idd weinig service plekken. Op campings eigenlijk geen problemen gehad, behalve dat je altijd andersom het service punt inrijdt. Iets met links en rechts.

Zorg wel dat je een correcte aansluiting voor de waterkranen hebt, de standaard koppelingen (schroefdraad) passen net niet. Het werkt wel maar het wordt zo’n natte boel. Gewoon even de juiste kopen in zo’n “we verkopen alles” winkel.

En je kunt natuurlijk met een emmer best even je vuilwater lozen als je er met de camper niet bij kunt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: serviceplaatsen



Bericht door rijschoollucassen »

Ik gebruik vaak de toiletcassette(s) om het vuilwater weg te brengen. Bijkomend voordeel is dat die cassette gelijk gespoeld wordt. Afgelopen weekend in Groesbeek ook weer. Stortplaats voor het toilet wel open, maar de kraan afgesloten. Zowel mijn cassette als de stortplaats gespoeld met vuil water.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: serviceplaatsen



Bericht door rvpost »

Inderdaad Engelsen zijn nog niet op het niveau wat betreft camperplekken en sanistations. Op campings weten ze vaak niet eens wat je bedoelt als je vraagt waat je de wc-tank kan legen. Rustige publieke toiletten is vaak de enigste mogelijkheid om wc-tank en afvalwater kwijt te kunnen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: serviceplaatsen



Bericht door 't Busje »

Je bent inderdaad wel haast gedwongen om gebruik te maken van de openbare toiletten om je wc te lozen. Als je een beetje zorgvuldig te werk gaat, is dat goed te doen.
Wij hebben een aantal keren water getankt bij tankstations, waar we een buitenkraan zagen. Even vragen bij het afrekenen van de diesel.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: serviceplaatsen



Bericht door AadenAnke »

Intussen alweer 4 seizoenen geleden was onze ervaring dat het tappen van water geen probleem was. Het lozen was vaak behelpen teiltje onder de vuilwatertank hiermee de emmer vullen en die dan legen. Toilettank, zoeken en plannen! Wij maakte veel gebruik van Britt Stop en kregen eigenlijk altijd alle medewerking om te legen. Soms zelfs in het toilet van de pup, daarna wel ff soppen. Chemies spul zijn ze niet happig op. Maak duidelijk dat je met een zeepoplossing werk en ze zijn veel behulpzamer. En de openbare toiletten zijn altijd een mogelijkheid. Emmer sop klaar zetten legen en soppen. Ze kijken dan soms een beetje vreemd, maar vinden het prima. Verziek het niet voor degene na je en laat het fris achter :clap: :clap: :clap: :clap:

Gr. Aad
Plaats reactie