Stijgingspercentages wegen Engeland?

AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door AadenAnke »

Als je dit bord bent gepasseerd en daarna boven gekomen ben je trots op jezelf en je 70/75pk campertje :cheers: je geeft de camper een extra slokje olie en neem zelf een lekker :cheers: geniet nog even van het uitzicht en dan de volgende uitdaging naar beneden

Gr. Aad
Toedeledoki

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door Toedeledoki »

Weggetjes met dat soort borden red je echt niet met een 75pk camper met opbouw. Qua motorvermogen misschien nog wel. Maar ze zijn ook zo krap aangelegd dat je de haarspeldbochten niet of nauwelijks krijgt. Een niet te lange buscamper met redelijk vermogen is echt het maximale. De campingeigenaar verklaarde mij al voor gek dat ik de Hardknott pass genomen had met mijn Ducato. (L2H1, 120 pk). En het was inderdaad ook op het randje van wat de auto aan kan. Omhoog een keer moeten stoppen en bijna niet weer op gang kunnen komen. En naar beneden stond er een pechgeval (oude vrouw met verbrande koppeling) precies zo in een haarspeldbocht dat wij achteruit een keer moesten steken. Dat was gewoon een kwestie van volgas, koppeling laten komen en hopen dat het spul heel blijft. In beide gevallen was je met een groter voertuig hopeloos verloren geweest.
Gelukkig staan dit soort wegen wel duidelijk aan gegeven op de kaart en met borden ter plaatse.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door AadenAnke »

Die 70 pk van mij pakt al snel aan en de 1e versnelling plankgas op de vlakke weg Max 15km/u dus dat wegkomen echt wel. De breedte van onze mb307d is 205cm en hij is 625cm lang de wielbasis is ongeveer 370cm voor het precieze zou ik moeten meten of op het kentekenbewijs kijken. Ik zou het wel aandurven. Had 1. 1/2 jaar terug in Engeland een bord met 25% stijging hield mijn hart vast! Maar ging eigenlijk boven verwachting goed. Zoals ik al eerder melde ook bij stilvallen weer op gang komen ging prima. Moderne Ducato's en verwanten lukte dat minder. Die moesten echt terug vallen naar vlakker (minder stijl) stuk of hem inderdaad overdwars zetten en volgas met een slippende koppeling wegrijden. Deed ons oudje een stuk makkelijker. Geen turbo is soms een zegen. Als ik je foto's zo zie zou ik zonder meer doen!

Gr. Aad
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door jansloos »

Je begint toch niet na de boot meteen met de steilste hellingen?
Onderweg kom je van alles tegen, en krijg je wel een idee wat je wagen aankan.

Veel plezier. Is een prachtig land.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door AadenAnke »

Ja voor TS inderdaad een mooie tijd en goede reis! Voor ons zelf misschien deze zomer en anders 2019 nog een keer er naar toe. Even plannen met de hoeveelheid tijd dat we weg kunnen. Dat de baas het zonder mijn kwaliteit kan stellen om het maar zo te stellen :-B

Gr Aad
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door faalhaas »

De kruipversnelling van zo'n oude MB is echt fantastisch. Zeker in combinatie met die super korte draaicirkel.

Wij zijn 6 jaar geleden van onze (2e) 207 overgestapt op een 608, wat groter en lomper maar met hetzelfde rijgemak.

Dus, die %-en of bochten zijn niet het probleem, wel de tijd die je er voor nodig hebt :)
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stijgingspercentages wegen Engeland?



Bericht door AadenAnke »

Je bent op vakantie! Dat wat je zeker niet hebt is haast :-B

Gr. Aad
Plaats reactie