Hond mee op boot Duinkerken-Dover

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Aloys »

Ik zie wel vaker lui die stiekum op het autodek blijven, bijv. gaan slapen.

Zelf kwam ik een paar weken geleden zó laat uit de camper, de veerboot was al vertrokken,
dat ik vreesde dat de uitgangen van het autodek al zouden zijn vergrendeld...
Bleek niet zo te zijn.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Paulie
Berichten: 389
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 21:40
Locatie: Het Wilde Westen

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Paulie »

Heb ooit stage gelopen op een veerboot, de lift vanaf het vrachtdek was zo ingesteld dat je wel met de lift naar boven kon (weg van je auto/vrachtwagen/camper) maar niet terug. Wel zo veilig.

Paulie.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Berichten: 247
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 22:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door BeakerFlo »

En anders ga je met de tunnel. Iets verder rijden, iets korter onderweg en je hond hoeft niet alleen te zijn.
groet, Floris!

rondreizend in een VW Bus T3 Syncro uit 1988 afgewisseld met een Land Cruiser 90 met een daktent.
Meer over mijn bussen: http://beakerbus.nl
Cenna
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 18:05

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Cenna »

faalhaas schreef:Huh? Was je dan van plan om bij de hond in de camper te blijven, In het laadruim? (Als de hond niet naar boven mag dus).
Dat was dan zeker een optie geweest, want officieel mogen ze niet meer naar boven. Maar blijkbaar wordt het gedoogd dat ze in een rugzak, trolley of buggy wel mee naar boven mogen en heb ik gelukkig geen Deense Dog dus past hij daar ook in en gaat hij mee naar boven. :thumbup:
Cenna
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 18:05

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Cenna »

BeakerFlo schreef:En anders ga je met de tunnel. Iets verder rijden, iets korter onderweg en je hond hoeft niet alleen te zijn.
Uiteraard hebben we dat ook overwogen (zie begin verhaal) en als de controles dusdanig waren dat er geen andere opties waren dan hond in camper en wij op het dek dan hadden we dat ook zeker gedaan. Maar dit scheelt een behoorlijk poepie geld dus nemen we de boot.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door faalhaas »

Ik vind het -als voormalig Officier op een Noordzee Ferry- zeer onverantwoord gedrag om er ook maar over te denken om in het cardek te verblijven. Dat verbod is er niet voor niets.

Even wat achtergrond informatie:
- Veelal is het cardek voor hogere voertuigen onder de waterlijn, in geval van een aanvaring in de zijde is de kans op een lekkage daar het grootste. De kans op een goede evacuatie uit het cardek is daarbij verwaarloosbaar.
- In geval van een algemene calamiteit wordt er op basis van zones alarm geslagen in het schip (dus (delen van) de accommodatie dekken), dit om een algemene paniek te voorkomen en aan crowd control te kunnen doen). Tijdens de vaart is het cardek er daar niet één van.
- In het geval van een calamiteit wordt de te ontruimen gedeelte van het schip onderzocht door speciaal getrainde bemanningsleden. Indien de situatie veilig genoeg wordt geacht geld dat ook voor het cardek, maar dus niet altijd. Bedenk je dat iemand die het cardek gaat onderzoeken zijn leven riskeert om jou uit je camper te halen, omdat je de hond niet alleen wil laten. Daarbij bestaat de kans dat jij niet 'gepakt' wil worden en je niet kenbaar maakt. Gewoon omdat je denkt dat het een controle is, in plaats van een noodzakelijke evacuatie.
- In het geval van een evacuatie van het schip mag de hond niet mee.

Kortom, je brengt jezelf en anderen nodeloos in een potentieel gevaarlijke situatie, voor het welzijn van een hond? Ik heb daar geen begrip voor. Mijn hond blijft tijdens de vaart (zeker zo'n korte) in de camper. Anders in de kennel van het schip, ontbreekt die faciliteit dan kies ik een andere oversteek.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door durisotti »

Helemaal mee eens, in geval van brand (en die begint vaak op het autodek) zit je als een rat in de val.
Alles wordt namelijk gedaan om bij een brand op het autodek de zuurstof toevoer af te sluiten om zo de brand te smoren.
En ook de rook is erg giftig.
En dat ademt dus wat lastig in je campertje...
Cenna
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 18:05

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Cenna »

Ik vraag om de procedure hoe iets gaat, ik vraag niet om advies of meningen van anderen aangezien ik best in staat ben om zelf een weloverwogen besluit te nemen en die gaat heus niet over 1 nacht ijs. Zoals jullie hebben kunnen lezen (er vanuit gaande dat die moeite genomen is alvorens de mening te geven) neem ik hond lief dus gewoon mee in zijn buggy naar het dek. Dus er wordt niet verbleven in de camper..... einde paniek? :cheers:
Cenna
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 18:05

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Cenna »

ow en heb uiteraard de opties dat ik ten onder ga met het schip heb ik zeker overwogen, maar als ik weet dat mijn hond alleen in de camper beneden zit en ik boven op het dek, houd niemand mij tegen om alsnog naar de camper te gaan. Nee ik ga er niet vanuit dat iemand mijn hondje gaat redden of mij gaat redden wetende dat ik daar zou zitten, dat zou mijn keuze zijn en mijn verantwoordelijkheid. En nogmaals daarom doe ik het niet, maar je laat je kind ook niet alleen achter en dat doe ik dus ook niet. En beste Faalhaas, jij ziet je hond blijkbaar anders dan dat wij dat zien. mijn hond is net zoveel waard (en voor sommige mensen nog wel meer waard) als een mens, maar daar wil ik al helemaal geen discussie voor starten. Ik ga er vanuit dat het schip gewoon blijft drijven!
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door freedom2 »

Ik stel mij de vraag waarom er wetten en richtlijnen zijn.
Er zijn er die hier openbaar melden dat deze voor hun niet van toepassing.
Goed bezig!
Cenna
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 18:05

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Cenna »

Ik zou zeggen, open daar een eigen topic over?
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door freedom2 »

Moeilijk de waarheid te aanvaarden?
Dit is en was een antwoord op het onderwerp!
Heb ook een Jack Russel, maar als het verboden is respecteer ik dit en anders zoek ik een ander oplossing.
Neem haar ook niet mee in de winkels waar het verboden is.
Jij wel?
Cenna
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 18:05

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Cenna »

wauw.... :clap:

misschien mijn vraag nog eens terug lezen ipv net doen of je mij kent en daaruit je conclusies trekt? Of wil je gewoon een discussie opstarten? dan raad ik je aan om een ander zijn topic te spammen wellicht hebben die wel de tijd en energie daarvoor?

Ik heb een vraag gesteld en gelukkig zijn er mensen die de vraag wel hebben begrepen en er normaal antwoord op hebben kunnen geven waardoor ik op weg ben geholpen. Mijn dank is groot aan die mensen en wellicht hebben andere passanten van dit forum er ook nog wat aan.

Mocht ik niet meer zelfstandig kunnen denken en onbedoeld en ongetwijfeld goedbedoeld advies nodig hebben weet ik je te vinden.
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door freedom2 »

Steeds welkom
Plaats reactie