Hond mee op boot Duinkerken-Dover

Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door faalhaas »

Beste Cenna,

Ik verbaas me echt over je reacties in dit topic. Je stelt een open vraag over de mogelijkheid om op een specifieke oversteek wel/of niet een hond mee naar de bovendekken te kunnen nemen. Een vraag die je eenvoudig ook bij de rederij kan stellen.

Uiteindelijk vraag ik je wat je gaat doen als het antwoord negatief is. Daarop geeft je aan dat je overweegt om met de hond in het cardek te verblijven. Waarop meerderen, waaronder ik, je er op wijzen dat dat niet voor niets verboden is.

Nu maakt mij het echt niet uit of je je aan boord van een schip wel of niet aan de veiligheidsregels houdt, zolang je daarmee maar geen anderen in gevaar brengt. En in geval van een calamiteit zal je met jouw houding dat bijna zeker doen. En of dat nu is omdat je je stiekem in je camper verstopt, of dat je bij een reddingsboot staat en je hond niet achter wil laten doet niet ter zake. Het niet opvolgen van de instructies van de bemanning is een obstructie en brengt anderen in gevaar. Daarnaast is het strafbaar. Overigens heeft de bemanning dan het recht om gepast geweld te gebruiken.

Wat mij nog meer verbaast is jouw reactie op die reactie. Verdedigingen in de trant van 'ik ben niet dom' en 'ieder die reageert heeft het niet begrepen' verbazen mij zeer. Ik ben niet iemand die het op de man/vrouw speelt maar jouw houding in deze vind ik echt heel bijzonder. Zeer zeker na je laatdunkendheid over de veiligheid van anderen.

Ik wens je een veilige overtocht toe.

Mocht je tot die tijd nog wat te lezen willen:
https://en.wikipedia.org/wiki/MS_Scandinavian_Star
https://en.wikipedia.org/wiki/MS_Estonia
https://en.wikipedia.org/wiki/MS_Herald ... Enterprise
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door jielus »

Nu aanbieding! Vanaf € 69.- enkele reis!

HOEK VAN HOLLAND

Voor welke dieren?
Het vervoer van honden/hulphonden, katten en fretten is gebonden aan de voorwaarden van het EU-dierenpaspoort. De dieren dienen minimaal 15 weken oud te zijn om te mogen reizen.

Geleidehonden
Geleidehonden zijn toegestaan op de passagiersdekken en in de hutten met hun eigenaren. Neem voordat u op reis gaat contact op met Stena Line 0174-315811, zodat wij het personeel aan boord kunnen informeren.

Uitlaten
Zorgt u a.u.b. dat uw hond zijn behoefte heeft kunnen doen voordat u aan boord gaat. Indien hoge nood, dan is er aan boord een eenvoudige uitlaatmogelijkheid.

EU-dierenpaspoort*
Het EU-dierenpaspoort vervangt alle in Europa gebruikte paspoorten en soortgelijke documenten die worden gebruikt voor het vervoer van huisdieren naar het buitenland. Het EU-dierenpaspoort bestaat uit twee delen. Een gedeelte met informatie over de identiteit van het dier, de gegeven vaccinaties en eventuele andere behandelingen. Achterin staat een gedeelte dat de uitgever zelf mag invullen. De Nederlandse versie van het EU-dierenpaspoort is verkrijgbaar via uw dierenarts.

* Niet geregistreerde EU landen kunnen reizen met een Third Country Certificate.

Autopassagiers (per passagier max. 5 huisdieren*)
De gekleurde hanger die u bij check-in gekregen heeft moet te allen tijde zichtbaar zijn achter uw voorruit, aan uw spiegel, totdat u het terrein van de haven verlaten heeft. Tijdens het inschepen dient u de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen. Meldt u vervolgens met uw huisdier bij de Guest Service op dek 9. Mocht u uw huisdier in de auto willen laten tijdens de overtocht dan dient u zich zonder uw huisdier bij de Guest Service te melden.

Indien u géén gebruik wilt maken van de door Stena Line aangeboden kennels, dan kan dat alleen onder de volgende voorwaarden:
• Huisdieren mogen alleen vervoerd worden in uw eigen voertuig.
• De ventilatie en het drinkwater in uw voertuig moet meer dan voldoende zijn. U dient hier zelf voor te zorgen.
• Stena Line kan niet aansprakelijk worden gesteld voor zowel materiële als immateriële schade die voortvloeit uit het niet gebruikmaken van de door haar aangeboden kennels.

Voetpassagiers (per passagier max. 5 huisdieren*)
Voetpassagiers met huisdieren dienen zich te melden bij de Guest Service op dek 9. De medewerker van de Guest Service zorgt ervoor dat uw huisdier in één van de kennels geplaatst wordt. Kinderen moeten minimaal 16 jaar oud zijn om met een huisdier te mogen reizen.

* Als u met 6 of meer huisdieren reist dient u aan te tonen wat uw reisdoel is. In geval van wedstrijd of show dient u uw inschrijving te tonen. Tevens dienen huisdieren minimaal 6 maanden oud te zijn voor ze mogen reizen.

Kennels

Alle huisdieren kunnen in uw voertuig blijven gedurende de overtocht. Echter, bepaalde hondenrassen zijn gevoeliger voor warmte of mindere luchtcirculatie in voertuigen. Wij adviseren eigenaars om extra voorzorgsmaatregelen te nemen en indien beschikbaar uw hond in de kennel te plaatsen.

De kennels hebben de volgende afmetingen:
• 2 kennels: diepte 100 cm, hoogte 64 cm en breedte 108 cm
• 7 grote kennels: diepte 100 cm, hoogte 97 cm en breedte 94 cm
• 16 kleine kennels: diepte 100 cm, hoogte 65 cm en breedte 50 cm

Huisdieren zijn niet toegestaan in de openbare ruimten en ook niet in de hutten. Bij overtreding kan een boete worden opgelegd. De hoogte van de boete bedraagt € 150,-. Kennels zijn beperkt beschikbaar en u dient deze vooraf te reserveren. Dit kunt u bij uw online boeking doen bij stap 4 aan boord.

Check-in
Bij het inchecken dient u aan te geven dat u een huisdier vervoert. Eén van onze check-in medewerkers zal uw EU- dierenpaspoort en de identiteit van uw huisdier controleren. Indien uw huisdier niet aan de voorwaarden voldoet is Stena Line verplicht uw huisdier te weigeren voor vervoer. Indien u niet de eigenaar bent van het huisdier zoals vermeldt in het pet passport, dan dient u een formulier bij zich te hebben van de eigenaar. Dit heet een Declaration of owner not accompanying pet during journey. Zonder dit formulier mag er niet gereisd worden.

Bezoek tijdens de overtocht
Zowel voor honden, katten en fretten in de kennels als voor huisdieren die de overtocht in de auto maken raden wij één kort tussentijds bezoek aan. Het bezoek aan uw huisdier in de auto dient u af te stemmen met de Guest Service. De medewerker van de Guest Service zal zorgen voor een korte inspectie op een door de Stena Line medewerker te bepalen tijdstip. Uw huisdier mag niet uit de kennel of uit de auto. Het autodek wordt afgesloten.

Webcam bij de kennels
In de ruimte bij de kennels op dek 8 is een webcam aanwezig. U kunt op uw TV in uw hut op kanaal 6 uw huisdier in de kennel zien tijdens de overtocht.

Na de overtocht
Nadat u in één van de Stena Line havens van boord gaat kunt u gecontroleerd worden op de benodigde papieren en het EU- dierenpaspoort. Zorg er daarom voor dat u deze papieren bij de hand heeft voor het geval u een dergelijke controle krijgt.

Stena Line voorwaarden voor het vervoer van huisdieren
• U bent zelf verantwoordelijk voor het welzijn van uw huisdier gedurende de overtocht.
• Alle huisdieren, behalve honden, dienen in uw voertuig te blijven gedurende de overtocht.
• Honden dienen in een door Stena Line beschikbaar te stellen kennel vervoerd te worden. Indien u besluit uw hond niet in een kennel te vervoeren dient uw hond in uw voertuig te verblijven gedurende de overtocht.
• Het is uw verantwoordelijkheid dat uw huisdier voldoet aan alle voorwaarden van het EU-dierenpaspoort. Indien uw huisdier niet voldoet aan de hierboven gestelde voorwaarden is Stena Line gerechtigd uw huisdier aan boord te weigeren. Stena Line kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de verstrekte informatie.
• Indien uw huisdier in quarantaine gebracht dient te worden, dan bent u zelf verantwoordelijk voor het regelen en opvolgen van deze procedure, waarbij alle daaruit voortvloeiende kosten voor eigen rekening zijn.
• Stena Line kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gemaakte kosten in relatie tot het niet voldoen aan bovenstaande voorwaarden.

PS, je hebt ook dat probleem met die brug bij Londen niet!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Greyus Nomadicus
Berichten: 82
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:35

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Greyus Nomadicus »

Bovenvermelde tekst van Stena-line is vergelijkbaar met alle andere maatschappijen die de overtocht naar de UK verzorgen (Inclusief de Calais-Dover tunnel option).

Verder kan ik me alleen maar vol lof aansluiten bij de opmerkingen van Faalhaas. ben zelf betrokken geweest bij de berging van de Herald. Not Nice...Als mensen zo dom zijn om op het cardeck te verblijven, prima. Maar verwacht niet van bergers/duikers dat we erg veel haast hebben om die dekken te doorzoeken.

De honden mee naar de UK is hartstikke leuk, maar hou je aan de regels. Dat is het beste voor ons allen. (U wilt toch ook graag dat anderen zich aan de regels houden.... toch?)
To me, old age is always fifteen years older than I am.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Marcel1962 »

Wij gaan dit jaar voor eerst zonder onze fox terriër op vakantie.
Kennissen van ons vinden het leuk om een paar weken op haar te letten en de hond voelt zich bij hun ook op haar plek en laat zich lekker verwennen.

Wij hebben onze handen dan echt vrij en dat is toch ook wel prettig. Bovendien vraag ik mij af of ik de hond die toch bijna 11 jaar oud is nog wel een plezier doe door haar mee te nemen op een trip naar Ierland.
Je hebt dan te maken met 4 overtochten en als het niet toegestaan is om een hond mee naar boven te nemen wil ik het haar niet aandoen om alleen in de camper te blijven!
Groet Marcel, DK1NL.
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door goudje »

Wij gaan al heel wat jaren met de honden naar Engeland / Schotland, maar heb ze echt nog nooit aan boord gezien. Die van ons blijven in de camper. Zie me ook niet met 3 honden in een trolley gaan. Alleen dat ze gaan blaffen al. En het lijkt me dat de passagiers er ook niet echt op gesteld zullen zijn.
Margolia
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door de hoekies »

Ik vraag mij af waar die €38,- voor zijn die je moet betalen als je je hond meeneemt en die moet in je camper blijven .
Raar dat je moet betalen terwijl je hond nergens geen gebruik van kan maken want die moet in je eigen camper blijven.
Dat ik betaal voor de oversteek is duidelijk , ik betaal dat mijn auto wordt overgezet en de passagiers betalen omdat die de stoel bezet houden in het restaurant terwijl ze een consumptie kopen.
Wij waren van plan om naar Engeland te gaan maar dat ik mijn hondjes achter moet laten en er zelf niet bij kan/mag blijven is voor ons niet acceptabel .
Dat er veiligheidsregels zijn dat men niet in de auto mag blijven snap ik ook maar voor ons is een hondenleven net zoveel waard als een mensenleven, kijk maar eens van wie je de meeste liefde krijgt.
Groetjes ook namens Kees & Saartje
Saar & Kees.JPG
Saar & Kees.JPG (312.86 KiB) 1995 keer bekeken
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door kampertjes »

Waar die 38 euries voor zijn? Voor de maatschappij natuurlijk :thumbup:
Zal wel net zoals bij campings een ontmoedigings beleid zijn.
Wij hebben onze viervoeter lekker in de camper gelaten en die heeft heerlijk een tukje gedaan. Niks mis mee. Ze blijft wel vaker alleen in de bus (als het niet te warm is uiteraard)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door hathi »

kampertjes schreef:Waar die 38 euries voor zijn? Voor de maatschappij natuurlijk :thumbup:
Zal wel net zoals bij campings een ontmoedigings beleid zijn.
Wij hebben onze viervoeter lekker in de camper gelaten en die heeft heerlijk een tukje gedaan. Niks mis mee. Ze blijft wel vaker alleen in de bus (als het niet te warm is uiteraard)
Gelukkig ,(ik twijfelde al),maar er zijn ook nog mensen die gewoon nuchter de zaak bekijken,en er naar handelen,....top Kampertje.
Hans
goudje
Berichten: 63
Lid geworden op: za 04 jan 2014, 17:33

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door goudje »

Wij varen al jaren op en neer naar GB en Schotland. Honden blijven heerlijk in de camper. Krijgen hun eten en gaan slapen. Ik heb nog nooit een hond op een dek gezien om eerlijk te zijn. En wij zijn echt wel gek met ze, maar voorschriften zijn voorschriften. Honden zijn al vanaf pup gewend dat ze in de camper blijven. Bovendien zal niet iedereen er van gediend zijn dat er honden naar boven meegenomen worden. Je zal maar een allergie hebben. Wil je je hond absoluut niet in de camper of auto laten, zoek dan een andere bestemming of laat ze thuis.
Margolia
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Hond mee op boot Duinkerken-Dover



Bericht door Sandor Gora »

zelf heb ik een hekel aan boottochten, dus zijn we met de trein gegaan en dat vonden wij en hond heel erg leuk!
toen hadden we nog geen camper.
het kost vast meer dan de boot, maar daar heb je dan ook het gemak voor.
Bijlagen
160701 vakantie Engeland 03 Euroshuttle.jpg
160701 vakantie Engeland 03 Euroshuttle.jpg (456.59 KiB) 1881 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Plaats reactie