Engeland

Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Engeland



Bericht door De Boer op toer »

Bedankt Jacco, beter laat dan nooit. :wink:
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Carioca
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 28 sep 2008, 12:21
Locatie: Drenthe

Re: Engeland



Bericht door Carioca »

Nog later, maar misschien vind je nog tips op http://www.rapidocamper.nl.
Komend jaar weer naar Schotland in juni/juli voor de tigste keer.
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: Engeland



Bericht door fransfit »

Mensen, allemaal hartelijk dank voor de vele verhalen en tips.
Ons plan is om zo half juni voor ongeveer 3 mnd te reizen door Engeland, Schotland en Ierland. We willen een soort van digitale 8 (iets vierkant) rijden te beginnen in Dover linksaf richting Cornwall en net zo'n beetje op de kruising van de 8 oversteken naar Ierland. Willen we teveel in 3 mnd of is dit redelijk te doen, we zijn slechte stilstaanders.
Te Koop 70m2 bungalow op park wat hele jaar open is.

http://Grootslag-372.jouwweb.nl
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Engeland



Bericht door swagmanneke »

Vergeet niet.
navigeren met TomTom , geef de postcode in!!! bijna elke straat heeft een eigen postcode, hozo gemakelijk.
Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Carioca
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 28 sep 2008, 12:21
Locatie: Drenthe

Re: Engeland



Bericht door Carioca »

fransfit schreef:Mensen, allemaal hartelijk dank voor de vele verhalen en tips.
Ons plan is om zo half juni voor ongeveer 3 mnd te reizen door Engeland, Schotland en Ierland. We willen een soort van digitale 8 (iets vierkant) rijden te beginnen in Dover linksaf richting Cornwall en net zo'n beetje op de kruising van de 8 oversteken naar Ierland. Willen we teveel in 3 mnd of is dit redelijk te doen, we zijn slechte stilstaanders.
Lijkt me redelijk te doen. Als ik over een paar jaar uitgewerkt ben of er uit gewerkt wordt ga ik ongeveer hetzelfde doen. Alles wat Keltisch is bezoeken. Eerst naar Bretagne, van Roscoff naar Ierland, dan naar Schotland en weer terug door Engeland. Ook in ongeveer 3 maanden.
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Engeland



Bericht door RoelofH »

jacco66 schreef:Wij hebben afgelopen zomer een rondreis door GB. gemaakt, gestart in Dover klein stukje zuidkust vervolgens via de westkant omhoog tot Inverniss (scotland).
Vanaf daar via de oost kant terug naar Dover.
Dit alles in vier weken een soort snuffel vakantie en weet voor een volgende keer waar wij wel langer wil blijven.
Prachtige gebieden en aardige mensen, en dat links rijden en de smalle wegentjes wennen snel.
Een aanrader vonden we Britstops een alternatief voor camperplaatsen.
Voor ons reisverslag kijk op http://www.campie-jpkt.reismee.nl
Succes met de voorbereidingen en als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.
Was het lastig om een plek te verkrijgen via Britstop ?
En zijn er onderweg voldoende mogelijkheden voor schoon/afvalwater en wc lozen ?(ik begrijp dat de meeste Britstops hier niet voor ingericht zijn ? )
grtn Roelof
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
blizard

Re: Engeland



Bericht door blizard »

Britstop is een aanrader.
De meeste hebben wel stroom en WiFi, maar het lozen bieden ze vaak niet.
Dit kan wel vaak bij gasstations.
Als je lid wordt, krijg je een boekje toegestuurd met alle adressen.
Er veranderd wel een wat, deze info krijg je dan van Steve toegestuurd via mail.
Meestal laten we de route leiden door Britstop, en zoeken zo nu en dan een camping.
Het leuke van Britstop is, dat je op plaatsen komt, die je niet uitgestippeld zou hebben vantevoren, en je krijgt leuk contact met de lokale bewoners. Meestal zijn het pubs, teahouses, brouwerijen/boeren, en vineyards. We kopen ook meestal wat, dat is ook vaak aanleiding voor de gastheren om in zee te gaan met Britstop.
Je kan je hier aanmelden http://www.britstops.com/
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Engeland



Bericht door RoelofH »

lijkt me een interessante manier om Engeland te ontdekken .Ben er nog nooit geweest .
Is zoiets ook te doen met 2 pubers aan boord ?Meestal zoeken we zuideuropa op en gaan we staan op plekken
waar voor hun ook iets is ; zwemmen (meer, zee, rivier ) en zo , geen disco hoor .
Het weer heeft me ook altijd ervan weerhouden ; 3week in een camper opgesloten door slecht weer met z'n vieren
zal het humeur niet bevorderen....Of heb ik verkeerde voorstelling van het klimaat .We gaan in Juli .En nee , we zijn
geen watjes maar die paar week die we vrij zijn willen we van heerlijk buiten zijn genieten.

En kun je alleen betalen met creditcard of paypall (die ik beide niet heb...)?

grtn Roelof
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
blizard

Re: Engeland



Bericht door blizard »

UK wordt altijd geassocieerd met regen.
Natuurlijk regent het wel eens, maar over het algemeen niet storend. Als je de oostkant aanhoudt (Yorkshire) het het vaak heel mooi weer, en ook natuur.

Engeland is eigenlijk een groot museum, en Schotland een natuurreservaat.
Als je kids ervan houden, zal het geen probleem zijn. En je kan fantastich mountainbiken. Op de weg is een beetje link, er zijn bijna geen fietspaden.
Heb je Fon, dan heb je ook bijna altijd internet, via de BT hotspots, en anders koop je een internetkaart van bv Three, voor 10 pond een maand internetten.
Hier houdt je de kids misschien ook wel zoet mee.
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Engeland



Bericht door RoelofH »

oostkust ? dan zit je toch aan de Noordzee ? gevoelsmatig denk ik dan aan koude en natte omstandigheden .
Wat ik wel vaak tegenkom in reisverslagen dat je juist in de zuid-west punt moet zijn , daar groeien de palmbomen.

grtn Roelof
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Engeland



Bericht door Marjorie »

in het noorden van Schotland groeien ook palmbomen. Het hangt veel van de tijd van het jaar af, denk ik, waar je het beste naartoe kunt gaan wat het weer betreft. Weergaranties zijn er niet en ik zou er vanuit gaan dat het nooit tropisch warm wordt (hoewel ook dat voor kan komen in de zomer)
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Carioca
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 28 sep 2008, 12:21
Locatie: Drenthe

Re: Engeland



Bericht door Carioca »

Weergaranties heb je ook niet in Portugal. Waren daar in de zomer van 2010 en hebben 3 weken regen gehad. Het jaar daarop weer naar Schotland, prachtig Schots weer.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Engeland



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding

Niks mis mee hoor met het weer in de UK ;-),

Maarrrr kan vriezen en kan dooien natuurlijk.
Ben nu een paar keer in de UK en Ierland geweest maar nog niet weken achtereen regen gehad.
4 weken Ierland met een de waard tent en 1 keer de tent nat in moeten pakken. Met de camper sowieso geen last van ;-)
Tijdens onze laatste trip - afgelopen september - zelfs op het meest noordelijke eiland van de Shetlands geweest. Temperatuur is daar niet zo hoog en het was af en toe onstuimig weer maar we hebben ook mooi zonnig weer gehad.

Ps: dat kaartje van Three telecom is inderdaad een mooie deal. 16£ voor flatrate voor een maand.

------
Foto is overigens niet in Engeland maar Cruden Bay/ Port Errol in Schotland.
RoelofH
Berichten: 375
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:58
Locatie: Emmen

Re: Engeland



Bericht door RoelofH »

Hmmm , ja het lonkt zeker wel .
Wij zijn zeker geen strandtypes maar leven wel veel buiten ; wandelen , mountainbiken , stoelhangen ,
kubb spelen etc.
Moet kunnen dus .

grt Roelof .
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
Plaats reactie