Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door RobMG »

Goedemiddag, reizen mag dan wel niet, plannen maken en denken aan betere tijden gelukkig wel 8-) . Vooropgesteld dat het allemaal weer zonder narigheid mogelijk, is overwegen we dit voorjaar (voor het eerst) naar Griekenland te gaan. Vertrek ergens in mei en dan vóór de zomer drukte weer thuis. Tijd voldoende dus. Heenreis via Kroatië en retour via Italië (Patras-Bari). We zullen dus op enig moment de ferry moeten nemen. Vooraf reserveren verzekert ons van een plek, maar dat betekent vanzelfsprekend dan wel weer dat we ons verbinden aan een vast moment van de overtocht en bij voorkeur doen we dat niet......vrijheid blijheid tenslotte. Aan de andere kant voelen we er ook niets voor om (vele??) dagen te wachten bij de ferry tot en of er plaats is. Zoals aangegeven zijn we nog niet eerder in Griekenland geweest. Velen van jullie vast wel en het zou erg helpen te horen wat jullie ervaringen zijn...dus reserveren noodzakelijk of niet? De gedachte is dan om medio juni naar Italië over te steken. Jullie mening/ervaring wordt zeer op prijs gesteld, bij voorbaat dank daarvoor. Groet Rob.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Ferry Patras-Bari vooraf reserveren of niet?



Bericht door Joske »

Ik ben zelf 2 x vanaf Patras naar Ancona gevaren.
Niets gereserveerd, omdat je dan "vast" zit aan dat tijdstip.
Maar een week van te voren weet je wel ongeveer wat je plannen zijn en kun je dan zaken doen via internet.
Laatst gewijzigd door Joske op zo 06 dec 2020, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
j.vell
Berichten: 25
Lid geworden op: di 30 mar 2010, 15:58

Re: Ferry Patras-Bari vooraf reserveren of niet?



Bericht door j.vell »

Op deze route zou ik niet van tevoren boeken, je meld je bij het kantoor en dezelfde dag ga je over.
Groet Johan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door jheeck »

Ik denk ook dat dat in juni prima kan, of zoals voorgesteld een paar dagen van tevoren via internet je tickets kopen. Hoogseizoen is volgens mij pas in juli en augustus.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door RobMG »

Dank voor jullie reacties, maak ik me dus geen zorgen meer over en nu maar hopen en duimen dat we weer weg mogen. Hebben jullie ook ervaring met het zg "camping on board" op deze route? Mvrgroet Rob.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door jheeck »

Ervaring niet, maar weet wel dat niet elke rederij dat aanbiedt dus dat beperkt dan je keuze in afvaarten. Anek/Superfast heeft het zo te zien wel: CAMPING ON BOARD ON ADRIATIC ROUTES al staan hier datums van 2019...
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door Joske »

Bij mij betrof de oversteek de terugreis naar NL, zonder toeristisch verblijf in Italië.
Ik ging steeds naar Ancona, ipv Bari, omdat ik een tabelletje had gemaakt betr de kosten
En toen kwam Ancona als gunstigste te voorschijn.
Denk bijv aan de dure brandstof en eventuele tol.
Zelfs naar Venetië kon tegen Ancona op. (nagenoeg gelijk vwb kosten).
In ieder geval helemaal voltanken voordat je in Patras de boot op gaat.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door jheeck »

Goed advies om naar Ancona door te varen. Ik deel die ervaring met een personenauto. Voltanken is ook een goeie, diesel is schrikbarend duur in Italië.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Ivo-windsurf
Berichten: 113
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 13:46

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door Ivo-windsurf »

Goedenavond, Patras - Bari lijkt mij geen probleem om zonder reservering te doen in het voorjaar.
Ook deze zomer in Griekenland geweest en in de periode voor Corona de reservering gemaakt omdat we graag een camping on board plek willen hebben.
Ancona - Igoumenitsa was toen al vol en hebben toen Bari - Igoumenitsa gereserveerd.
Mooie ervaring. Kleinere boten, meer ruimte, minder chaos in de haven, mooi Zuid Italië.

Ancona - Igoumenitsa en Patras - Ancona ook gedaan en inderdaad een dag minder rijden. Als je de tijd hebt en wat kilometeres maken geen probleem is, zeker zuid Italië meepakken.
Veel plezier met de voorpret!
cargo
Berichten: 451
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 23:24
Locatie: Lommel (B)

Re: Ferry Patras-Bari: vooraf reserveren of niet?



Bericht door cargo »

Patras-Bari, gedaan met Superfast en camping on board.
Dit was in juni en hadden een praktisch lege boot.
Ticket gekocht op de haven.
Zeker de omgeving daar ontdekken.
Succes,
Joop
Plaats reactie