Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Going »

Dat is een heel mooi aanbod Bert 👍👏
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door jheeck »

Over land lijkt nog niet zo'n goede optie met maar één geopende grensovergang: Promachonas crossing: Queues up to 12km, waiting time 5 hours
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Toemke »

Nee, dat klopt, onze reis naar Griekenland begint ook stilletjes een andere vorm aan te nemen.
Wilden eind augustus vertrekken, eerst over Macedonië via Ohrid richting Griekenland maar dat lijkt niet te zullen lukken voorlopig.
Kijken we nu voor de Ferry maar nu al boeken is ook een risico want als tegen begin september wel meer of alle grenzen open gaan (of net alles dicht dan is het ook klaar) reizen we liever via N Macedonië.

Een paar jaar geleden hebben we in Tarifa de tarieven gecheckt voor de Ferry naar Marokko. Bleek goedkoper dan online en geen plaatsgebrek.
Is dat ook het geval voor de Ferry naar Griekenland, dus gewoon vertrekken en in een haven van vertrek boeken? Of eerder altijd duurder en niet zeker van plaats op de boot?
Wij hebben het ooit gedaan van Brindisi via Corfu naar Patras maar dat was in 1987 en toen was er nog niet veel sprake van online boeken :lol3:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door jheeck »

Ik heb geen beeld van prijsverschillen maar weet wel dat je in je vertrekhaven gewoon boottickets kan kopen, mits er nog plaats is op de boot. Ik heb dat vaak genoeg zien gebeuren als ik kwam inchecken.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Wij boeken nooit van te voren,hebben in al de jaren ooit 1 keer een dagje gewacht voor we mee konden en ja ook in augustus.
Heb alleen geen idee hoe het in juli is met de drukte in die maand zijn we nog nooit overgegaan, verder doen we het al een jaartje of 10 zo.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jan en Simonne »

Griekenland sluit de grenzen weer voor verkeer vanuit Servië, tot 15 juli.
Griekenland sluit opnieuw grenzen met Servië
Griekenland sluit zijn grenzen voor verkeer uit Servië, zowel via de lucht als via de landsgrenzen, tot 15 juli. De maatregel gaat morgenochtend om 06.00 uur in. Alleen essentieel verkeer uit het Balkanland is dan nog toegestaan. De Griekse autoriteiten hebben deze beslissing genomen op basis van een nieuwe uitbraak van coronagevallen in Servië.

Sinds 1 juli waren toeristen uit Servië welkom. Zij komen vooral via de noordelijke landsgrens met Bulgarije met bussen en eigen vervoer Griekenland binnen. Het land stond op de lijst van niet-EU lidstaten, van waaruit verkeer mogelijk was.

Steekproeven
Vanaf afgelopen woensdag worden er steekproeven met coronatesten gedaan bij passagiers die Griekenland binnenkomen.

Eerder vandaag werd bekend dat in alle Balkanlanden de aantallen coronabesmettingen weer groeien na het opheffen van maatregelen en reisbeperkingen. Er wordt gevreesd voor een tweede golf. In veel van deze landen stond het zorgsysteem bij de eerste golf al op instorten.
Bron: NOS.nl liveblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Kretenzer »

Ben afgelopen dagen met de boot van Chania naar piraeus en daarna van patras naar ancona gereisd. Controles ophandhaving van de coronaregels zijn er zeker en de incheck duurt wat langer dannormaal. Maar verder gaat de reis heel relaxed.
Jubb
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 mei 2014, 23:03

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jubb »

Wij gaan 20 juli vanaf ancona naar Griekenland. We hebben 11 augustus de Ferry terug. Nu het dichterbij er komt begin ik toch hem toch wel te knijpen. Stel dat de ferry’s weer stoppen met varen. Wij dachten in eerste instantie dan gaan we wel over land terug.. Maar als ik op die kaart van buitenlandse zaken kijk, kom ik Griekenland Nu al bijna Niet rijdend uit.
Of zou je wel dE grenzen door mogen als je “ naar huis” rijdt met doorreis papieren? Ik las dat dat ten tijde van de lockdown wel zo was in Italië en Spanje .
Maar lees ook genoeg over gestrande camperaars.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jan en Simonne »

Als je als EU burger alleen door EU landen rijdt, heb je doorgang bij repatriëring.
Waarschijnlijk heb je wel papieren nodig van de ambassades in de desbetreffende landen, maar dat was bij elk land weer anders.
Geen EU-landen maken hun eigen regels, dus je loopt de kans dat je vast komt te zitten, of niet...
Je moet wel heel erg graag naar Griekenland willen, denk ik, er zijn overal weer uitbraken.
Succes met de besluitvorming! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jubb
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 mei 2014, 23:03

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Jubb »

We willen inderdaad erg graag naar Griekenland :-B

We hebben nog een week voor de Ferry gaat en houden het goed in de gaten allemaal. We kunnen op het laatste moment nog besluiten het niet te doen.

Maar als ik het goed begrijp zou je dus bij een eventuele lockdown wel door de eu landen heen mogen rijden?
Dat zou dus betekenen dat we wel naar huis kunnen rijden ?
Dat vindt ik dan wel weer een geruststellend idee.

Het blijft natuurlijk een bepaald risico. Het lijkt me toch wel dat er deze maand meer toeristen in Griekenland ( en andere landen] zijn, als er dan overal een landelijke lock down komt , heb je mee r mensen die naar huis moeten dan in maart. Daar houden ze misschien toch wel rekening mee? Misschien wel het land mogen verlaten en niet meer erin ofzo
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland zou moeten lukken.
Maar de ferry's blijven sowieso varen voor vrachtwagens dus de kans is redelijk dat je terug kan zeker als niet alles op slot gaat maar alleen de streek waar het virus weer de kop opsteekt.
Ook wij willen 3 september de oversteek weer maken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Digiwalker »

Ook wij willen graag, maar de situatie is grillig.
Gisteravond gelezen dat via Albanië , Montenegro en Kroatië het nu ook mogelijk is te reizen. Deze info lees je alleen niet op Nederlandse sites. Waarom niet weet ik niet. Heb er al met de ANWB over getweet maar men blijft deze landen "boycotten"
Google naar "border (Land) open corona" en zet de periode op 'laatste 24 uur'.
Kroatië is dus helemaal door te rijden met de camper. Tot aan Dubrovnik het ik geen belemmeringen ontdekt.
Montenegro ook geen probleem.
Albanië is open voor Schengen landen.
Griekenland nog gesloten.
We wachten op de aankondiging van 15 juli.



Verstuurd vanaf mijn Power met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Amstel »

Het is vandaag al niet meer mogelijk om een digitaal PLF in te vullen voor het passeeren van grenzen via landswegen. Ook Kakavia en Krystalopigi zijn dicht zonder PLF en een positief Coronatest.

Urgent Notice
As of Wednesday July 15th, 2020 at 06.00 am (GMT+3), all travelers entering Greece for non-essential reasons through Promachonas border station, are obliged to present upon arrival a negative molecular test result (PCR) for COVID-19, performed up to 72 hours before their entry to Greece.Travelers should be laboratory tested with RT-PCR of oropharyngeal or nasopharyngeal swab.
Only travelers who carry a certificate of a negative RT-PCR test result will be allowed by the border authorities to enter the country. The certificates should be written in English and bear the name and passport/national ID number of the traveler.
Travelers will still have to complete and submit their PLF form and may be subject to random testing upon arrival to the Greek border.
In order for these changes to be implemented, the PLF system will not be available for travel through Promachonas until Tuesday, 00:01 hours. Travelers who had already issued their PLF forms will still be able to cross the Promachonas border crossing, but travelers without a PLF form will not be allowed to enter and should reschedule their trip for Wednesday July 15th.
The other land border stations remain closed for non-essential travel.
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door JoepVanDerVen »

Servië en Montenegro zijn door een mega uitbraak code rood geworden voor mijn woonland Tsjechië ,voor Nederland is dat oranje , denk dat het over land een moeilijke zaak gaat worden.
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gesloten