Drukte in het hoogseizoen

Ireneg
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 19:15

Drukte in het hoogseizoen



Bericht door Ireneg »

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper naar Griekenland, een reis waar we ons erg op verheugen. Omdat we beiden werkzaam zijn in het onderwijs kunnen we alleen in het hoogseizoen. Nu ben ik benieuwd hoe druk het in juli/augustus op de camperplaatsen en campings is.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door jansloos »

Het lijkt me, -als herinnering als vlietuigtourist- razend druk op die touristische plekken.
De kracht van een camper, is dat ú daar niet hoeft te gaan staan.
Hier op het forum " Griekenland" zult u vast voor die periode prachtige en rustige plekken vinden.

Laat het ons weten.
Een mooie vankantie toegewenst.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door Digiwalker »

Hummm, als je niet gewend bent aan temperaturen van 33° en hoger, tot zo'n 42° dan is het niet zo prettig in griekenland in augustus. Je hebt dan echt een airco nodig in je camper en dus een stroomaansluiting.
Vandaag was het op Boza 33°, practisch geen wind. Je bent dan aangewezen op een strand of douche. Met douchen moet je ook oppassen omdat de leidingen op de grond liggen. Je hebt dus vaak heel heet water . Er trekt nu een onweer voorbij. We genieten nu van de koelte en het mooie uitzicht.
Groeten uit Boza
ReneAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door kampo »

Over het algemeen is de zomerdrukte niet het probleem in Griekenland. Je kan hier en daar natuurlijk wel een beetje stress
verwachten, maar dat ben je gewend als je in het onderwijs staat :-B
De kleinere campings zijn minder druk. Je moet wel een beetje opletten met de flexibele tarieven want net zoals
in andere Zuiderse landen zien ze buitenlanders wel eens voor melkkoe.
De temperaturen kunnen erg hoog oplopen, wees gewaarschuwd en zorg ook dat je voertuig er tegen kan.
Snelheid moet je aanpassen aan de staat van de wegen en reservewiel kan je best meenemen.
Op verschillende wegjes, zoals ook op de Peloponnesos kan het smal zijn. Meestal gaat men uit de weg voor het breedste voertuig.
Prachtige bestemming, succes !
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door thole »

Voordat ik over het weer begin, dat hebben anderen al gedaan :lol: , even een vraag wat jullie willen gaan doen in Griekenland.
Ik neem aan dat jullie geïnteresseerd zijn in de cultuur, werkzaam in het onderwijs, maar dat is wellicht wat generaliserend, vandaar mijn vraag.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door bently »

Ik zou me nog eens goed bedenken om in Juli/Aug. naar Griekenland te gaan. Zoals al gezegd kan het daar bloedheet zijn. Wij zijn de eerste keer zo'n 12 jaar geleden ook in dat tijdstip met de camper in Griekenland geweest. Als je pech hebt zit je de hele dag onder de luifel of tot je lippen in het water. S'middags wandelen was "not done ". Wij waren toen op camping Nicolaj 1 in Epidaurus.
Maar je zult het zelf moeten ervaren. Voor ons nooit meer in Juli/Aug.
Buiten dat, zit je ook met de hoofdprijs betalen voor de overtocht.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Ireneg
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 19:15

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door Ireneg »

We hebben geen vaste plannen wat we gaan doen en willen bekijken. Zelfs de route die we gaan rijden bepalen we van dag tot dag. De voordelen van een camper:)

En als je in het onderwijs werkzaam bent, betaal je altijd de hoofdprijs in de vakantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door de Jonckheer »

Een land waar het 's zomers wel 40 graden kan worden zou ik zeker niet heen rijden want je hebt er niets aan als je lam van de hitte je geen raad weet. Dat zijn landen waar je in voor- en najaar heen gaat, niet in de zomer. Ik zou het noordelijker zoeken en een heel eind ook. Veel aangenamer temperaturen vind je in Scandinavië en ook Duitsland is prima te doen in de zomer. Daarbij nog betaalbaar ook!
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door kampo »

Ik ben in juli/augustus in Griekenland geweest. Ook in Zuid Frankrijk, Andalusie en Marokko.
Het is te doen Je moet er een beetje tegen kunnen. De plaatselijke bevolking leeft daar gewoon.
Je past je aan, blijft overdag zo veel mogelijk uit de zon en gaat "wat" later eten en slapen.
Dat eten is in sommige landen pas om 22h.

Wat ik zelf wel nodig heb is een airco om in slaap te vallen. Rond 3h s' nachts is het wat afgekoeld buiten en dan zet ik hem uit.
Het vervelende is dat je moet opstaan om je ramen en luiken weer open te zetten.
Slapen in een omgeving boven je eigen lichaamstemperatuur van 38°C is bij mij een probleem.
Maar niet dat ik altijd onder airco ga leven en slapen op zo een reis. Af en toe aanzetten is gewoon comfort.
Anderen doen het met een krachtige ventilator.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door de Jonckheer »

De plaatselijke bevolking is geen vergelijk, die zijn daar geboren en getogen en weten niet anders. Met vakantie zijn is helemaal anders dan er wonen, ook dat nog. Met vakantie wil je iets ondernemen maar dat kun je niet want het is te heet dus je blijft wat vegeteren. Ik heb het regelmatig meegemaakt in Kroatië toen ik nog verplicht hoogseizoen vakanties had. Walgelijk warm dus niet vooruit te branden, alleen in de avonduren kon je iets ondernemen. Geef mijn portie maar aan Fikkie!
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door Digiwalker »

Ach, het is een leerperiode, moet je maar denken.
Het is nu al zo warm dat we alleen 's- ochtends rijden. En dan snel een plek in de schaduw of in het water zoeken. Het is hier nu 34 ° https://maps.app.goo.gl/kAYX5WRnQqyEyqyf8
Limni Vouliagmenis heet het hier. Camper-ren geen probleem volgens de restaurant eigenaar. Douche aanwezig en div. tavernes.
Rene
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door thole »

We zijn diverse malen in Griekenland geweest, slechts 1x in de zomermaanden, we waren er van mei t/m sept.
Het is in juli/aug. over het algemeen te warm om nog wat te bezichtigen.
Wij zijn in die maanden toen aan de westkust van de Peloponnesos gebleven, altijd een wind van zee en met temperaturen van wat boven de 30º prima uit te houden.
Dus als de TS genoegen wil nemen met een strandvakantie, gewoon doen, voor andere dingen is het te warm.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Ireneg
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 19:15

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door Ireneg »

Dat het heel warm is, is me bekend. Maar eigenlijk zou ik toch nog wel willen weten of we vroeg in de middag een camperplek of camping moeten gaan zoeken, of dat er plek genoeg is. Ik begrijp dat jullie allemaal weg blijven in die periode, dus zou het dan rustig zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Drukte in het hoogseizoen



Bericht door Cee Pee »

Vrij staan gaat altijd wel lukken, plaatsen in overvloed.
Hoe het op campings is weet ik niet ik heb nog nooit een Griekse camping bezocht.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie