Let op oplichters op de snelweg in Servie

Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Dafluc »

Wat een geroeptoeter weer. Toen Jeroen zijn reactie schreef stond er alleen de eerste melding. Onduidelijk waar die vandaan kwam. Dus het kon helemaal geen reactie op of afzeiken van iemand zijn want er werd nog niemand genoemd. De eerster reactie had net zo goed geknipt en geplakt kunnen zijn van de een of andere site. Niemand die schrijft dat er in een bepaald land geen misdaad zou bestaan. Hooguit de constatering dat je zelf wel een beetje naïef moet zijn als je helemaal in dit verhaal meegaat. Tot aan een reparatie van zoveel geld aan toe. Dat mag iemand gewoon vinden.
Maar, bedankt voor de waarschuwing. Mensen die die kant op gaan kunnen er hun voordeel mee doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Digiwalker »

Zet er maar een slotje op dafluc.
Ik heb er alweer spijt van dat je iets voor de mensen wilt doen.

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Zwerfsteen »

Voordat het slotje er op komt wil ik nog wat kwijt.
Ik vind het jammer dat er niet of nauwelijks geprobeerd wordt om de mensen die het is overkomen een hart onder de riem te steken en hoe verschrikkelijk het is om opgelicht te worden.

Ik hoop dat de slachtoffers deze nare ervaringen snel kunnen vergeten en van de rest van hun reis kunnen genieten.
Als ik lees hoe een en ander in zijn werk gaat zou ik ook zomaar slachtoffer kunnen zijn of worden.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Marco Polo »

Digiwalker is niet persoonlijk slachtoffer maar geeft de waarschuwing door.
Vandaar ;-)
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Zwerfsteen »

Lees het topic nog maar eens over, ik had het niet over Digiwalker.
Hun namen zijn al genoemd.
Groet,
Leny en Pieter
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel Pieter.
Ach, het is voor sommige mensen altijd een goed gevoel, om te bedenken, hoeveel slimmer ze zijn dan een ander.
En sommigen vinden het gewoon fijn, om dat even op te schrijven.
Ik haal mijn schouders er maar over op.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Dafluc »

Ook ik had niet begrepen dat jullie het slachtoffer waren. Dat snapte ik pas nadat jullie namen werden genoemd. Maar dat was pas na de reactie waar iedereen nou over valt. De getrokken conclusies kloppen dus gewoon niet.
Maar natuurlijk is het verschrikkelijk als je zoiets overkomt. Dat gun je niemand. Helaas kun je overal de verkeerde mensen tegenkomen. Ik hoop dat het jullie reisplezier niet zal beïnvloeden. Dat jullie het achter jullie kunnen laten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1521
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Lammerts »

We nemen de waarschuwing ter harte.
We staan nu in het zuiden van Noord Macedonië, dus......
Inmiddels de alarmnummers genoteerd en de smartphone bij de hand......

Momenteel is het hier boevenweer, nadat we gisteren nog heerlijk onderuit lagen op onze luie stoelen aan de Golf van Volos, Griekenland...

Groetjes, Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Jan en Simonne »

Goede reis en wees voorzichtig Elze!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door thole »

Gelukkig zijn er aan sommige reacties hier te zien dat er veel slimme mensen zijn die niet bang hoeven te zijn dat hun iets dergelijks overkomt en altijd het hoofd koel houden.
We behoren kennelijk tot een andere categorie en hebben een soortgelijke ervaring gehad in Turkije in 2014.
Het volgende citaat uit ons verslag laat zien hoe wij er in zijn geluisd.



Dan maar naar een buitenwijk maar we besloten dat het jammer was en omdat het warm was geworden en besloten we door te rijden naar Aliaga om aan het strand te gaan staan.
Op weg daarheen kwam een man naast ons rijden en toeterde en hij wees naar de achterkant van de camper. De 1ste gedachte die door je heen schiet is daar trappen we mooi niet in maar omdat we niet in de buurt van Barcelona zijn en het deze week al 2x eerder was gebeurd dat er naar de achterkant werd gewezen besloten we te stoppen. Bovendien hadden we gisteren aan de rechter achterband een vlek gezien, net of er een hond tegenaan had gepiest. De man zei ons dat het rechter achterwiel niet goed was, waarschijnlijk was er iets met de lagers. Hij was monteur en wilde er wel naar kijken. Naar een rustig plekje in de buurt van Aliaga gereden en je kon zien dat er wat olie langs de velg liep.We waren een tijdje terug op de camping toen er een andere camper kwam, dat is al weer een tijd geleden dat we een andere camper ontmoet hebben. Het was een Belgisch echtpaar dat ook al een week of 9 door Turkije aan het reizen was. Leuke mensen, wat ervaringen uitgewisseld en dan kom je ook snel te praten over de aardige, gastvrije, hulpvaardige Turken. Nu net nog vertelde de man werden we geholpen want er mankeerde iets aan ons achterwiel, er is wat vervangen, een kapotte lager, kosten €250,-.
Hij zette de krik eronder en toen hij het wiel draaide hoorde je een schurend geluid. Hij heeft het wiel eraf gehaald en er was duidelijk olielekkage. Lager kaput en verder begrepen we niets van wat hij zei maar hij demonteerde van alles en haalde uiteindelijk een stang eruit waarvan we nu weten dat dat de steekas is, die moest vervangen worden. Hij naar een garage en bij de 4e hadden ze de gezochte onderdelen. Kortom na 1,5 uur was alles weer gemonteerd en moesten we aan onderdelen en arbeidsloon €420,- betalen.
Toch maar ’s avonds op het camperforum gevraagd hoe die onderdelen nou heten en of we niet genaaid zijn. Het is dus een steekas en een lager en wat dichtringen (pakkingen?) en de as zal wel wat krom zijn geweest anders moet het niet te zien zijn geweest als je er achter rijdt. En een redelijke prijs, doorrijden had schade veroorzaakt.

We waren een tijdje terug op de camping toen er een andere camper kwam, dat is al weer een tijd geleden dat we een andere camper ontmoet hebben. Het was een Belgisch echtpaar dat ook al een week of 9 door Turkije aan het reizen was. Leuke mensen, wat ervaringen uitgewisseld en dan kom je ook snel te praten over de aardige, gastvrije, hulpvaardige Turken. Nu net nog vertelde de man werden we geholpen want er mankeerde iets aan ons achterwiel, er is wat vervangen, een kapotte lager, kosten €250,-.
Als je opengevallen mond dan weer dicht is kun je vragen of het soms een man met een Ford Tourneo was. Ja inderdaad en dan kom je al snel tot de conclusie dat we allebei genaaid zijn. Toch blijft het vreemd, we hadden olielekkage, we waren eerder 2x gewaarschuwd de afgelopen week en het wiel maakte een schurend geluid als hij werd rondgedraaid. En er zat nog maar weinig olie in de cardanas. Anderzijds is het ook wel héél toevallig dat er aan beide campers iets aan het achterwiel mankeerde, ook bij de Belg een schurend geluid als het wiel werd gedraaid en een beetje olielekkage, remolie? De Belg had het kenteken gefotografeerd, 35 AF 4582, een Ford Tourneo. Wij hadden de man op de foto, we hebben even overwogen om aangifte te doen , maar bewijs het maar, wordt ws. veel tijd op het politiebureau en hij heeft een nieuw onderdeel geplaatst.

Jan en Simonne , ik hoop dat jullie ondanks deze klote ervaring , weer snel van jullie Griekenland reis kunnen genieten.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Jan en Simonne »

Dank je wel Thole!
Deze reactie doet me goed, hoewel het voor jullie ook knap waardeloos was natuurlijk.

Ja, het is een geraffineerde en goed opgezette bende, die dat deed.
Gelukkig zijn er hier veel mensen, die er te slim voor zijn, maar die moeten deze waarschuwing dan maar naast zich neerleggen.
Deze waarschuwing is dan bedoeld voor de rest van de mensen, die dit lezen.

Verder is er niemand van hier bij geweest, weten niet hoe het gegaan is, dus kunnen er eigenlijk ook geen oordeel over vellen.
En het interesseert mij geen barst, wat en hoe die mensen over ons denken, hun mening is absoluut niet belangrijk.

Ik hoop van harte, dat er iemand zijn voordeel kan doen met deze waarschuwing!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door kampo »

@Jan en Simonne
Vertel eens wat er gebeurd is.
Hoe is het afgelopen ?
Hopelijk hebben jullie er geen trauma aan over gehouden.
Groeten Kampo
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door Sjaak en Marja »

Bangmakerij :yawn:
Als je alles moet en mag geloven kun je niet meer de weg op.
Eeen beetje risico en spanning hoort in en bij het leven.
Maar goed...je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. :P
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Let op oplichters op de snelweg in Servie

Bericht door roma »

Op blad 1 van deze topic plaatste ik een reactie over de oplichtingstruc tussen Beograd en Nis. Op mijn blog van juni 2018 zie ik dat ik het iets nauwkeuriger omschreven heb. Onder het motto "Een gewaarschuwd mens...."plaats ik dat citaat hier alsnog.

"Turkse Nico in Assos had een mooi verhaal. Na een overnachting op een Servische truckparking hing 's ochtends zijn koppelingspedaal los. (!!) En snel stonden er drie Serven klaar met kraanwagen om hem naar een nabije garage te slepen. Nico ging er niet op in en verhielp het probleem zonder hun hulp.
En nu hoor ik van mijn Turkse buur Cengiz precies hetzelfde verhaal. Onder het motorblok wordt 's nachts door dat boevengilde een zekering of sensor bij de koppelingscylinder los getrokken of verwijderd, waardoor het pedaal slap naar beneden hangt en je niet weg komt. "Behulpzame" Serven staan snel klaar om je met hun kraanwagen naar de garage 500 m verderop te slepen om je tegen hoge kosten "uit de brand te helpen". Deze Turk heeft echter de nodige technische kennis en weet het probleem zelf op te lossen met hulp van een Servier die in de buurt zo'n zekering gaat ophalen!"


Nog even het volgende: ik heb de afgelopen twee jaar heel wat kilometers gedaan in Hongarije, Bulgarije, Roemenie, Turkije, Griekenland, Albanie, Macedonie en ik kan er alleen maar enthousiast over zijn. Heel veel fijne, vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet.
Gesloten