Eerste keer naar Griekenland

ons222
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 16:41
Locatie: achterhoek

Eerste keer naar Griekenland



Bericht door ons222 »

wij willen in de zomer van 2018 graag voor de eerste keer naar Griekenland met onze camper.
We hebben een camper van 7 meter met de aanhanger hebben we een totale lengte van 10 meter.
We willen vanuit Italië met de boot oversteken.
We hebben 4 a 6 weken vakantie.
Wie kan ons vertellen wat een mooie streek van Griekenland is? Wij houden van mooie stranden, gezellige dorpjes met leuke terrasjes en winkeltjes. Wij zijn niet van het mega toerisme.

Wie kan ons tips geven qua streek, campings en andere zaken waar we rekening mee moeten houden? We zijn vaak naar Kroatië geweest en hier hebben we ervaren dat de eilanden niet geschikt zijn voor onze totale lengte, wegen te smal enz. Hoe is dit in Griekenland?
En qua terugreis zitten we te denken om terug te rijden, welke route is dan aan te bevelen? En hoe zit het evt. grenscontroles enz? Of kunnen we beter de terugweg ook de boot nemen?

Foto's en links van campings/ camperplekken zijn zeer welkom.
We hopen door jullie informatie meer duidelijkheid te krijgen zodat we een mooie route kunnen gaan uitstippelen en we ons goed kunnen voorbereiden.
Alvast bedankt.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door juanv »

Wij zijn in 2013 overland heen en terug gekomen, en dit is ons heel goed bevallen. Er was toen enkel in zuid Servie nog een 100 tal Km niet volledig afgewerkte autoweg, voor de rest prima autowegen van in Vlaanderen tot in Thessaloniki.
Ik heb nog het excel bestand beschikbaar met de route welke ik toen gepland had, en waar ik naar goede gewoonte op diverse punten van afgeweken ben :lolno:
Ons is de Peloponesos regie het meeste bevallen, wat zeker niet inhoud dat de rest niet mooi zou zijn .
Ik kwam laatst op overlanders forum nog een hele lijst met standplaatsen in Griekenland tegen, welke ik voor de volgende reis zeker meeneem.
Indien je de excel route graag hebt , stuur me dan misschien beter een PB berichtje, dan mail ik het je door.

Reeds veel genot met de voorbereiding

Grtz,
Juanv
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door thole »

Misschien een kleine duit in het zakje doen.
We vinden de Peloponnesus een mooi deel van het vaste land van Griekenland.
We zijn daar 2x geweest, dit jaar 3 maanden .
Over campings kunnen we niets zeggen, daar hebben we niet gestaan .
Op onze site (link hieronder) staan gedoogplaatsen ( met coördinaten), over het algemeen op mooie stranden, soms bij een stadje, ook van onze reis in 2013.

De wegen vonden we soms smal op de Mani, doorgaande wegen zijn goed te doen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Corbogers »

mag ik meeliften op dit onderwerp....
wij gaan 2e helft mei en maand juni, we willen over land en basis is eigenlijk de nkc reis "griekenland over land" dus terug door Albanie...
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Charles Franconi »

Lengte 10 meter: zolang er nog autobussen en vuilniswagens rijden, kom jij er ook.

Kijk eens hier naar. Wij zijn in de winter geweest, geen idee of het in de zomer druk is of te warm.

viewtopic.php?f=44&t=8458098

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Wij zijn in 2016 voor het eerst geweest, via Bari Italië naar igomenitsa. Nietgeboekr vooraf, ter plekke voor €230 met 3 pers +camper 7 mtr enkele reis. Over land terug, omdat ik perse ook langs Dubrovnic wilde. Alles goed te doen op de grenscontroles na, dramatisch !! Van Tirana naar Dubrovniv 260 km 2 grensovergangen 17 uur over gedaan. Jouw lengte is geen enkel probleem, er rijden veel mensen met een boot achter de camper.we hebben vrij gestaan maar ook op campings, campings gemiddeld € 30, we hebben het geweldig gehad en gaan dit jaar weer, de mensen daar zijn super! Alleen gaan we met de boot terug, niet meer over land. We hebben Tirana, Dubrovnic,Split gezien, dus geen reden om dat nog eens te doen. We hebben maar 4 weken, dus zo weinig mogelijk reizen van en naar Griekenland.
Gr.louis
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door juanv »

Gezien wij + 3,5 T rijden maken wij een kleine omweg (rond Oostenrijk) via Brno naar Bratislava, Budapest , Belgrado, Kumanova, Thessaloniki.

Dit is en heel vlotte route met een minimum aan peages en vlotte grensovergangen, wij ondervonden tot dusver niks van de bovenomschreven grensproblemen !! Vingers in de neus en rijden maar, no Problem ! :cheers:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
ons222
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 16:41
Locatie: achterhoek

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door ons222 »

Als we met de boot over willen, welke verbinding is dan aan te bevelen?
En is het dan zo dat je gewoon in je eigen camper kan slapen? Hoe lang doe je over de overtocht?

We denken eraan de heen weg de boot te nemen en terug te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Cee Pee »

Aks je in je eigen camper wil slapen moet je met Anek / Supperfast de oversteek maken, bij de andere maatschappijen krijg je een binnenhut.
Dit is in ieder geval zo vanaf Ancona hoe het vanaf Venetië of Bari is weet ik niet precies.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Dorsthorst »

Hoi,

In Bari hebben we afgelopen jaar een 4 pers. hut genomen a 60,00 euro. Camperen op de boot lukt niet als je niet vooruit boekt, dat zit dan vol.
We zaten al op de boot toen we dat hebben geboekt.
Overigens grote verschillen in prijs, we hebben ter plekke 2 maatschappijen gevraagd, we hebben de goedkoopste genomen van 230,00.
Die andere kost 420,00 enkele reis
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Charles Franconi »

Minoan: geen camping on deck maar daarvoor in de plaats een hut.

Anek:De camping on deck service is beschikbaar van 1 april - 31 oktober op de routes Venetië, Ancona en Bari.

Groeten Charles


http://www.greekferries.gr/nl/camping.asp
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Digiwalker »

Beste Ons222
Welkom bij dit forum. Op mijn site heb ik getracht onze avonturen op te schrijven. Dus kijk maar even : https://sites.google.com/site/griekenla ... eland/Home

Je vind er ook alle vrije camperplekken.

Afbeelding
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
sirka
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:34
Locatie: Finland
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door sirka »

Ik volg ook :) Plannen om richting Griekenland te gaan.
Is dit ook te doen qua temperaturen in de winter?
Ik was vorige winter in Marokko maar dat is niet voor herhaling vatbaar.
Dus nu kijk ik richting Griekenland en ga over land, ik kom dan vanuit Finland via de Baltische Staten.
Juanv, zou je naar mij ook die excel route willen mailen? Alvast bedankt!
x:D
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Eerste keer naar Griekenland



Bericht door Bert.H »

sirka
Had je dit dan nog niet gelezen.

viewtopic.php?f=44&t=8455363


Berth
Plaats reactie