Overwinteren Peloponnesos 2017

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

Digiwalker schreef:Helaas voor de Kroaten, ondanks de mooie natuur, rijden wij ook zo snel mogelijk via de autoroute het land door. Daar geven we graag €82,00 voor uit. vrij staan mag daar niet.
€82 ? Dan heb je toch een goeie bijdrage in Croatië gedaan! Zoveel betaal ik niet! Dacht ca.€55 vanaf Zagreb tot het eind bij Ploce. Maar jij betaalt waarschijnlijk ook voor je karretje?
Vrij staan in Croatia, ja, 'k hoor het ook wel eens maar in deze tijd van 't jaar, buiten het seizoen, de tijd dat wij daar reizen, hebben we altijd wel een plekkie gevonden zonder dat de politie ons ooit heeft lastig gevallen. De meeste AutoCamps zijn gesloten en de campings die nog open zijn vragen meestal niet meer als 10 - 15 €.
En dan heb ik toch nog een leuke tip voor Joop. https://www.google.com/maps/place/43%C2 ... 7!4d16.777
Autocamp Sirena 12€, hele jaar open, leuke gezellige eigenaar, hij was goed voor ons met heerlijke kersenlikeur. Nou zie je, we hebben ze ook ontmoet hóór, die goeie Croaten! :P
:wave: Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

Ik moet dit toch nog even kwijt! :oops:
Omdat ik enigzins negatief schreef over Croatië, wil ik het hierbij weer goed maken, we hebben ook veel positieve ervaringen!
Dit is een vertaling van een stukje reisverhaal voor de zweedse camperclub, het Nederlands wordt hier en daar wat "krap" vertaald. "Excusez-moi!"

2016-03-11
In Novigrad stonden we "vrij" naast de igang van een gesloten camping Autocamp Adria Sol.
Donderdagochtend laten we Novigrad achter ons en we hebben twee beslissingen genomen. Kurs, Zuid en geen snelwegen meer. Ten oosten van Zadar is het landschap niet bijzonder aantrekkelijk en de wegen zijn relatief slecht. Eigenlijk, wilden we eens naar de watervallen bij Krka, maar het weer is niet goed genoeg en we hebben een loopse teef die bloeddruppels in de camper achterlaat. Rond 16:00, rijden we naar Auto Camp Marina in Lozovac om te wassen en schoon te maken. Een ACSIcamping voor 100 Kuna of 13 €, all-inclusive. "No Tourist Tax "? Vraag ik op m'n (Amsterdamse) hoede. "All Inclusive is all-inclusive!" zegt de dame verzekerend. Erg aardige, behulpzame eigenaars. De standaard is gemiddeld, maar alles is zeer schoon en goeie wifi! Aan te bevelen! :thumbup:
Dat was gisteren! Vandaag, vrijdag, zouden we helemaal die krombochtige kustweg nemen van Sibenik naar Makarska! Zeer mooie, leuke weg, goeie weg, weinig verkeer! In Seget Vranjica rijden we naar beneden naar de gezellige haven voor de lunch. Een uur later doen we boodschappen bij Lidl in Trogir en weer een uur later, heel toevallig, rijden we uit puur nieuwsgierigheid, AutoCamp Sirena binnen, uiteindelijk het helemaal niet geplande doel van deze dag!?! Maar we worden overspoeld met vriendelijkheid, krijgen een rondleiding van dit prachtige etablissement dat in terrassen boven de zee ligt. We worden uitgenodigd voor lokaal geproduceerde sherryproeven in verschillende vruchtsmaken. Het is duidelijk dat we niet het hart hebben om verder te reizen, dat kan gewoon niet, zou onbeschoft zijn. De eigenaar, Milan, is in Zweden en Finland geweest en wil graag praten met mensen uit Zweden. Hij is charmant (tegen Stina), overweldigend en genereus. Trakteert ons op honing, ijs en meer schnaps. Zijn vrouw en dochter komen er ook bij en vertelde dat het meisje morgen vijf jaar wordt, we geven haar Shaun the Sheep als cadeautje. 'T kind is dolblij en we worden uitgenodigd voor het verjaardagsfeest, morgen. Wij bedanken beleefd met een goed excuus voor ons reisplan.
Volgende ochtend, vandaag, 9 uur komt Milan weer met verse broodjes. De camperplaatsprijs met stroom en douches op deze overigens lege camping waren we gisteren al overeens gekomen, plus twee flessen Kersen- en Perzik-Sherry, honing, ijsjes en broodjes. Maar hij wilde niet meer als 150 Kuna aannemen, "All Inclusive!" Wel wil Milan graag dat we reclame voor hem maken in Nederland en Zweden, hij wil het seizoen verlengen en blijft 's winters open. Hij is erg vriendelijk en spraakzaam, een goede zakenman! Autocamp Sirena, Omis, een aanrader! :thumbup: Ook tijdens het hoogseizoen redelijke prijzen. :bow:
Overwegend zonnig en wat bewolking, geen regen, hoogste dagtemp. 18 gr.
We kwamen niet tot Makarska gisteren! "Proost Verdomme!"
:wave: Groet, Julian
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Dank Julian voor dit mooie verhaal, maar kijken morgen hoe ver we komen.
We dachten tot Camp Blata in Vodice (Sibenik), dat is 230 km over "de" kustweg.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Dat liep dus vanmorgen even anders.
Vanwege een Bora ( gevaarlijke NO wind aan de kust) reed het niet lekker op de kustweg. De verbodsborden tijdens Bora waren nog wel afgedekt. Bij Senj ( daar komt de A1 bij de kust) de tolweg opgegaan en tot het eind bij Ploce.
Wat een prachtige nieuwe weg, bijna zonder verkeer en geen last meer van de wind. Voor ons geen ( onnodige) kustweg meer!
Het hele stuk ( 400 km) koste €33 tol.
We staan nu prima, met zeezicht, in een klein dorpje ( Komarna) naast een leeg appartementen gebouw.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Nu in Camp Albanie, was eigenlijk dicht maar we konden wel binnen het hek staan.
De kustweg bij Dubrovnik was prima.
Montenegro vonden we druk en rommelig, de rit om de baai van Kotor viel tegen ( beter de pont nemen)
Albanie is bijzonder, de douane heeft een tijdje nodig om je papieren in te zien, van alles op de weg, alle soorten beesten, stilstaande mensen en voertuigen, ezel karren, bakfietsen, je moet hier niet in het donker rijden!
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door henk en lila »

Iets offtopic maar Autocamp Sirena heeft inderdaad geweldige likeur en goeie muziek, live,
en in 2008 liepen daar twee Nl sprekende meiden.
Wij vielen daar in midden september midden in een trouwpartij van Ierse stamgasten :cheers:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

We zijn in Camp Berat, keurig verzorgd, goed aangegeven, maar wel vliegen en wat industrie geluiden. €10 betaald. Geen andere gasten.
Eindelijk warm hier 20 gr en zon.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door thole »

Joop, jullie schieten al aardig op richting Griekenland.
Veel plezier en een goede reis verder.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Dank Thole.
Als we alles waaraan we niet gewend zijn op de doorgaande weg, zoals diepe gaten en wat ik al eerder schreef, weer kunnen ontwijken, morgen in Sagiada of Plataria en dat is weer bekend terein
En dan kunnen we ook de kpn onbeperkt online weer aanzetten.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

We zijn in Griekenland!
Wat een verademing, we waren Albanie echt zat. Heel veel mensen op en langs de weg, onvoorstelbaar chaotiese toestanden in dorpjes en steden, enorme drukte, overal troep, volstrekt idiote acties van andere weggebruikers, de slechtste wegen die je kan bedenken en soms een prachtige zeer rustige weg zoals vandaag de 853.
Wij nemen volgende keer weer de ferry!
Uitgeschreven

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Uitgeschreven »

Joop,de verkeerde weg genomen?
Langs de kust is mooi maar lang;
Wij nemen altijd van Fier >Tepelene> Kakavia.
Is een mooie weg,net autostrade op sommige plaatsen.
maar als je in Sagiada uitkomt heb je de slechtste weg genomen die er is.
Ik doe het altijd in een 5 dagen tot Thessaloniki langs daar. Voor een volgende keer misschien?
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

Jammer dat je het zo beleeft hebt Joop! Maar ik begrijp je wel! Weliswaar hadden wij er de eerste keer ook na een paar dagen al genoeg van. De tweede keer hielden we het een week uit en de derde keer hadden we er geen last meer van. Het is tenslotte een armoedig ontwikkelingsland. Hoe vaker wij er komen des te meer ontdekken wij de charme en de vriendelijke mensen. En 't is er lekker goedkoop.
Wat de wegen betreft is de E853 dezelfde weg als de SH4, loopt van Durrës via Fier, Tepelene en Gjirokastër naar Kakavia en vandaar naar Ioannina. En dat is toch, net zoals "on4avt" dat ook vindt, een prachtige weg! Maar ik weet dat de weg noordelijk van Camping Albania en de wegen rond Berat bepaald geen pretje zijn. We zijn er nu aan gewend, ogen open houden, vooruitzien, ook voor de Albanen denken (ze zijn als kinderen in 't verkeer) en niet in 't donker rijden. Wij houden wel van een beetje spanning en bovendien lachen we veel naar al die ongewone situaties. Beetje als Monty Pyton sketches! :-B
Maar je bent weer een ervaring rijker! :thumbup:
Ik neem aan dat je bij je plan bleef en 10 km voor Kakavia de E853/SH4 verliet en die slechte SH78 door de bergen reed. (Hoe was ie?) Dan de iets betere SH99 en tenslotte de zeer goeie SH97 naar Konispol. Die SH78 is zeker niet beter geworden sinds april dit jaar maar al met al, heb je toch op redelijke wegen gereden? Heel veel wegen in Griekenland zijn ook geen pretje! En ferries? Daar kan ook heel wat gebeuren!
Wij wensen jullie heel veel winterplezier in Griekenland. We willen het graag horen!
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

ON4AVT
De weg die jij bedoeld is dus de E853. En die hebben we gedaan zoals ik schreef, dus ik begrijp niet wat je wilt zeggen.
Julian
Ja we hebben die 99 hebben we gedaan en dat was prima.
Je begrijpt precies waar we problemen mee hadden. Daarbij zijn we ook 2 x verkeerd gereden omdat Tomtom niet weet welke "weg" die naam niet verdient.
Wij hebben maar 1 doortocht gemaakt en jullie meer dus jullie mening over Albanie zegt meer als die van ons.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

Joop! Eigenlijk wilde ik je alleen maar aanmoedigen om Albanië niet zo snel in de steek te laten, ten gunste van die gevaarlijke ferries! :-B
Die Albanen hebben ons touristen, echt beenhard nodig! "Give it another try!" :P

Ooit (45 jaar geleden), heb ik mijn vrouw eens geleerd haar eigen shaggies te rollen met DRUM shag. :oops: Ik rook sinds vijftien jaar niet meer maar Stina kan er niet mee stoppen! Iedereen weet wel wat een pakkie (40 gr.) Drum in Nederland kost, in Zweden kost hetzelfde pakkie €18 (achttien euro). In Albanië kost 50gr. €3,50. En er zijn nog veel meer dingen die daar héél errug goedkoop zijn! Nou begrijp je waarom wij altijd over land door Albanië rijden. :thumbup: Zelfs het Albaanse bier "Tirana Beer" is best te drinken, bijna zo goed als Amstel. :shh: Denk dat Heineken eerdaags ook daar niet met z'n gierige vingers van kan afblijven? :lol:
Groeten, Julian
Plaats reactie