Overwinteren Peloponnesos 2017

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Charles Franconi »

Na 5 jaar Algarve/Zuid Spanje is ons plan om te overwinteren in Zuid Griekenland.
Dit land is ons bekend, maar dan in de zomer, voorjaar en najaar.
Na het verslag van Amstel gelezen te hebben, zijn we in principe om.

Maar waar vind ik de afvaartschema's met de hoog en laagseizoenprijzen?
Ik weet nog van Minoan dat die vroeger van de mooie kleurschema's hadden, maar wat ik tot nu toe gevonden heb, is alleen maar het invullen van de data (waarbij je keer op keer leest: geen afvaart op deze dag)

Enig idee, waar ik die vind?

Groeten Charles
Laatst gewijzigd door Charles Franconi op zo 05 jun 2016, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Joske »

Ik heb goede ervaring met greekferries.gr!
succes!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door mari-anne »

Na het verslag van Amstel gelezen te hebben, zijn we in principe om.
Groeten Charles[/quote]


Wil je voor mij nog even die link van het verslag van Amstel noemen.
Groet, Marianne
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Kretenzer »

Op de site van minoan zit een knop voor low,middenen high Saison data. Ook is er een schema voor afvaarten.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

mari-anne schreef:Wil je voor mij nog even die link van het verslag van Amstel noemen.
Ik denk dat hij deze bedoeld: http://amstel.se/Gr/index.html
Er is er ook een in 't Zweeds die ik nu vrijgegeven heb voor niet leden: http://www.husbilsklubben.se/forums/t74042/
of hier: http://www.husbilsklubben.se/forums/t74042/#post588880
maar om alle foto's te mogen zien moet je je eerst aanmelden als geintresseerd "Intresserad", dat is eenvoudig te doen en gratis.
Vertalen doe je met GoogleTranslate.
Waarschuwing doch! Een en ander is misschien wel interessant maar er staat ook ontzettend veel onzin! :oops: ::)
De Nederlanders hebben ontzettend veel verslagen van Griekenland-reisjes gemaakt maar ik weet feitelijk niet één die een verslag van een overwintering op Peloponnesos heeft gemaakt. Nou weet ik niet zo veel en heb zeker weer wat gemist! Denk dat Rene dat wel beter weet. :D
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

Charles Franconi schreef:Na 5 jaar Algarve/Zuid Spanje is ons plan om te overwinteren in Zuid Griekenland.
Dit land is ons bekend, maar dan in ze zomer, voorjaar en najaar.
Na het verslag van Amstel gelezen te hebben, zijn we in principe om.
Maar waar vind ik de afvaartschema's met de hoog en laagseizoenprijzen?
Ik weet nog van Minoan dat die vroeger van de mooie kleurschema's hadden, maar wat ik tot nu toe gevonden heb, is alleen maar het invullen van de data (waarbij je keer op keer leest: geen afvaart op deze dag)
Enig idee, waar ik die vind?
Groeten Charles
Hallo Charles! Jij hebt toch ook tijd genoeg?
Voor de mensen die maar vier vijf weken vakantie in Griekenland hebben, begrijp ik ook wel dat ze voortijdig boeken!
Maar wij met een zee van tijd, hebben nog nooit een ferry geboekt buiten het hoogseizoen. Wij gaan naar de balie van een maatschappij in een haven en kopen daar een ticket voor de eerstvolgende reis met een ferry, duurt dat meer als een dag gaan we naar een andere maatschappij of een andere haven. Met alle "membership cards" krijgen we vaak korting genoeg en we zijn zorgenloos.
Ja ik hoor 't vaak: veel mensen hebben genoeg van de winterdrukte in Portugal-Spanien en zoeken een weg naar Griekenland!
Veel plezier daar en hopelijk heb je dezelfde mazzel met 't weer, als wij hadden dat jaar.
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Charles Franconi »

Ja, wij hebben alle tijd.

En i.d.d. Zuid Oost kant en Zuid Spanje en Zuid Portugal lopen een beetje (boel) vol. Ik had deze winter ergens gelezen dat er in de Pelop. maar een paar honderd campers rondrijden, politie zeer vriendelijk is en er plaats zat is.

Dus maar eens proberen, denk ik nu. Maar enigszins een schema wanneer ze varen en wanneer het laagseizoen is, leek me handig.

Door jouw verslag zijn we weer meer to de overtuiging gekomen dat er meer is dan alleen Spanje, Portugal en Marokko.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

Goed zo!
Wij zeggen altijd dat we een camper hebben om mee te rijden, ferrys alleen als 't niet anders kan!
Ik wil je aanraden om over land te gaan! Het is echt de moeite waard en vaak niet duurder als die ferries, zonder tolwegen zelfs goedkoper.
En het is niet moeilijker door Montenegro en Albanië te reizen als door België ;;-) Het duurt wel wat langer, naar eigen smaak, 1 á 2 weken.
Wij hebben het nu drie keer gereden en twijfelen geen moment om de volgende keer naar Griekenland weer over land te gaan.
Albanië is een fantastische belevenis en wat onze ervaringen betreft, we voelen ons er veiliger als in Westeuropa.
Groeten, Julian.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door faalhaas »

Sluit me aan op het stukje over Albanië. Prachtig land, vriendelijke en behulpzame mensen. Wegen zijn hier en daar wat minder, maar dat mag de pret niet bederven.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

6 jaar geleden hebben wij overwintert op de Peloponnesos en we vonden het toen wel ERG rustig in december en januari.
Is dat nog zo?
We denken langs de oostkust van de Adriatiese zee naar Gr te rijden, is de weg in Kroatie direct langs de kust te doen, of beter de nieuwe tolweg?
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Going »

Het 14-15 winter seizoen verbleven meest aan de Polypenese. Heeeeeeeeel rustig. Meeste plekken alleen gestaan. Natuurlijk was het de natste winter in 50 jaar.
Ik zelf wil weer deze winter, maar moet mijn vrouw nog overhalen. Zij vindt het wat eenzaam.
Als we gaan doen we de Kroatische kustweg en Albanië.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Joske »

JoopBrekken schreef:..., is de weg in Kroatie direct langs de kust te doen, of beter de nieuwe tolweg?
Kustweg is een mooie route; wil je snel => tolweg. (maar dat is overal).
Houd er wel rekening mee dat vanaf oktober de Bora zo hard kan waaien, dat de kustroute (Rijeka - Senj) voor grotere voertuigen is afgesloten. Met borden met Kroatische tekst, wat oom agent je prima uitlegt bij het voldoen van de boete.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Dank je Joské en Going. Weet je waar de grens voor een "groter" voertuig ligt?
Wij hebben een Ducato busje.
Ja de bora, wij mochten een keer de ( toen nog ) nieuwe brug naar Krk niet op vanwege de bora. Daarvoor ook wel bij de niet varende pont staan wachten.
En met de boot altijd aan de zeekant van de eilanden blijven.
En altijd naar de kust blijven kijken of er al wolken vingertjes over de berg toppen kwamen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Intussen de route wat verder uitgewerkt. We denken in 10 dagen van NL naar Sagiada te rijden.
We gaan via de kustweg van Kroatië en Montenegro, in noord Albanie (is de weg onder Skadarsko Jezero door, te doen?) overnachten in CampAlbanie en daarna noord van Berat in Ura Vajgurore en dan via de E853, SH99 en SH97 naar Sagiada Gr.
Komen we nog ergens ( zuid Albanie?) zo hoog dat er eind november sneeuw kan liggen?
Graag wat ervaringen.
De route van NL tot Rijeka en van Igoumenitsa tot Kalamata kennen we wel.
Plaats reactie