Overwinteren Peloponnesos 2017

Plaats reactie
Uitgeschreven

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Uitgeschreven »

Joop; dan begrijp ik niet dat je klaagt over de putten in weg,dat is toch een mooie weg.Ben er een maand geleden nog over gereden in het terugkeren van Griekenland. Dat er hier en daar wat minder is ,ja. En er waren ook werken aan de hand. Ik lees dat je Berat aandoet, maar dat ligt toch niet op die route. Waarschijnlijk nam je toch nog een andere route.
De eerste keer Albanie was er in 1 dag door, nu doen we er 3/4 dagen over. Er is niet veel akkoord. Maar het is toch nog een mooi land. De Grieken zijn nu ook niet bepaald een vb op de weg. En er zijn ook heel slechte wegen in Griekenland.

https://goo.gl/maps/eGEEGCsUjzE2

Dit is de weg zoals wij die nemen door ALbanie.
Langs de kust zijn we ook nog gereden over de Algora pas. Heel mooi. Maar daar wil de vrouw niet meer mee,wegens te veel bochten en scherpe dalingen,hi!
willy
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Julian en Willy, dank voor de aanvullingen.
Ik zal later nog wat reisinfo plaatsen voor mensen die ook deze reis voor de 1ste keer gaan maken.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door 1934 »

Goedemorgen Joop,

En alle andere topic volgers,rij maar rustig door hoor,Albanië is echt mooi en goed te doen,gewoon wennen en jezelf op instellen voor ons voor het eerst een dikke tien jaar geleden en tot op heden toe alleen maar heerlijke gedachten aan die reis.
Nu al vele malen met de Ferry om snel richting het oosten te komen (Georgië Armenië Iran Turkije) allemaal in de tijd dat we nog aan het werken waren,we moesten het toen doen met maximaal 4 weken.
Bij ons laatste korte tripje via Patras op de Pellopenesos terecht gekomen en ons voor genomen om hier eens een langere tijd te verblijven,wat tot op heden toe erg goed bevalt,als vergelijk hebben we de winters in marroco,west Sahara en Mauretaine waar we de laatse jaren in de winter waren,voor ons is het klimaat hier tot op heden toe gewoon hetzelfde als Portugal en Zuid Spanje.
Met als grote verschil dat je hier overal vrij staat,zonder problemen.En ook (gelukkig) geen grote drukte,de laatste weken een camper of vier uit Zweden drie uit England en wat Duitsers,en in
Leonidia een gezellige Nederlander die op de terugweg was.Vandaag om maar gelijk een update te geven,onbewolkt in Monemvasia en het zonnetje komt al lekker door !!


Geniet en wie weet tot ziens

Groet
Uitgeschreven

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Uitgeschreven »

1934
heb je ergens verslagen staan van die trips in Armenië en Georgië.Iran?
Is dat al een tijd geleden dan,want nu zou ik Turkije niet meer doen.
beetje Off Topic
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door 1934 »

Ik stuur je PB,tje Turkije recent
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

1934
We zijn nu in Lefkas stad, Ria is kijken of hetzelfde winkeltje ( na 8 jr) nog die lekkere Metaxa heeft. We gaan dan door richting Nafplio daar hebben we dinsdag een afspraak, daarna verder zuid dus dan komen we je tegen?
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door 1934 »

Hoi Joop,

Wij moeten 26 nov in Athene zijn,onze dochter komt een weekje over,daarna gaan we weer terug naar de Pelopennesos.Wij zullen ergens woensdag in de buurt van Nafplio zijn.?


Groet
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Ik denk dat wij woensdag aan de zuidkant van Nafplio in de baai met bos en strand zijn. Moet lukken!
Hoe ziet jullie camper er uit? Die van ons is een bronskleurig busje met gele spiegels.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door 1934 »

Karathona beach,prik me er niet helemaal op vast maar de kans is heeeeellll groot dat we er woensdag zijn,let wel op verzoek van de plaatselijke politie graag rechts van de weg gaan staan en niet op het strand !! Verder erg vriendelijk hoor ! En wat betreft onze camper wij hebben er een met erg grote banden ,,,,!!!!! Je zult ons echt niet over het hoofd zien !!!

Groetjes
Uitgeschreven

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Uitgeschreven »

In Karathona Beach grote verbodsplaten voor Campers. In September stond er niemand meer.
Geen kranen meer op de douches. Alle kranen eraf gedraaid aan de bomen ook.
Alleen ter info
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door 1934 »

Twee weken geleden stonden we op het strand,verdeelt over het gehele strand stonden wel 20 Campers,1 werkende kraan (bij oprijden strand) en 1 douche die werkte tegenover de taverne.
Na twee dagen kwam de politie (die overigens elke dag langsreden en vrolijk zwaaide) om ons meer als uiterst vriendelijk te verzoeken,en hoe vreemd ook zichzelf verontschuldigde,toch te vragen om juist aan de andere kant van de weg te gaan staan (ja juist waar de borden staan verboden camping te houden.
Iedereen netjes naar de overkant,waar je ook goed staat hoor onder de bomen,wat Zweedse camperaars gingen het zwerfvuil opruimen,en alle andere volgde trouw !! Wat uitaarde in een gezellig samenzijn ! En een schoon parkeerterrein/plaats.Het e.e.a ook gade geslaagd door de Politie,die vervolgens kwam vertellen dat de Grieken hier een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Wij nog een dagje gebleven en trouw gezwaaid naar het gezag,om vervolgens midden in Nafplio nog een nachtje te hebben gestaan.Verder nog nergens (last) van het gezag gehad.

Dit alles ter info.
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door willemzon »

Hallo on4avt.
Die route die jij aangeeft is die goed te doen, dit i.v.m de toestand van het wegdek.
Wij willen namelijk vanaf half april ri Griekenland (Peloponnesos). Wij willen dit ook doen via Albanie.
Je hoort en leest over de slechte wegen, ik ben wel wat gewend, maar het moet wel leuk blijven.
Wij zijn namelijk wel zuinig op ons bezit, de camper was al duur genoeg.

groeten Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Uitgeschreven

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Uitgeschreven »

Willem en Diana
We hebben die route nu al 4 keer gedaan. Deze nazomer 17 oktober op terug reis waren er werken.
Maar de route kan je vergelijken met een baan in Kroatië.
Ik zeg niet dat er nergens een put is.In België heb je ook putten hi!
Maar het is een mooie weg door de bergen. Ik zag er voor het eerst kalkoen hoeders.
Trouwens ,de toerbussen die naar Sarande rijden vanuit Tirane nemen ook die weg.
De grens in Kakave is geen probleem. Aanschuiven, stempel en doorrijden.
Ook wij hebben een nieuwe camper, sedert maart dit jaar. Ik ga die echt niet stuk rijden.
In Griekenland waren sommige wegen slechter dan deze ,echt.
Daarna kan je gemakkelijk naar Ioannini.
Wij reden de eerste keer langs de kust,met de Agora pas. Dat is op sommige plaatsen wel bonken.
Rijd gewoon vanuit Skroder naar Durres,daarna volg je Girokaster.
In Tepelene passer je op een moment een paar waterkranen die contineu blijven lopen.
Het is puur bergwater, ieder stopt er om zijn drinkfles te vullen, wij onze water voorraad.
Willy
Uitgeschreven

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Uitgeschreven »

1934
Hey dan moesten ze alle op het slechte stukje gaan staan .Is nogal een slechte brok daar .Ik stond daar niet graag.
kan niet op de naam komen ,maar een 5 km verder is ook een mooi lang strand,heel steil naar beneden.
Wij keerden s'avonds naar de haven in Nafplio om te slapen .
Plaats reactie