Griekenland we komen weer 2020

Gesloten
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Niet precies meer, maar het was bij een electrozaak in de hoek van Kyparisia waar je binnenkomt vanaf Elea.
Ik moet in de camper nog een visitekaartje hebben liggen, zal een dezer dagen proberen die voor de dag te zoeken.

Volgens mij als je Kyparisia binnenrijdt dan die weg schuin links aanhouden en dan de tweede of derde weg links.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Anita Helena
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 nov 2020, 19:50

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Anita Helena »

Charles Franconi schreef:
zo 22 nov 2020, 13:19
Elea. Afgelopen dagen 3 campereigenaren opgepakt en meegenomen naar het politiebureau.
Gegevens genoteerd, vingerafdrukken genomen en nu afwachten wat de rechtbank besluit.

De politie gaat er mee door. Reden voor ons om onze biezen te pakken, ondanks de Lockdown.
Staan nu een km of zeventig Zuid Oost.
Hallo Charles. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jij nu in Griekenland bent? En dat in Elea camperaars worden opgepakt vanwege wildkamperen? Dat is niet vanwege lockdown, maar omdat wildkamperen in Elea verboden is?? Want ik begreep dat ze op Peloponnese sowieso moeilijk doen over wildkamperen? En waar gaan jullie nu dan heen? Groet Anita
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Staan nu west van Kalamata.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door javanes »

Is het bos dan nu verboden terrein geworden?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Charles Franconi »

Als je de politie moet geloven wel. “Camping” is illegaal, zeggen ze. En dat klopt formeel ook.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door 1934 »

Nafplio exact zelfde politie optreden,camper gedrag verboden.
Wel parkeren aan de haven,aan het strand vervelende politie ,ook trapje uit of schotel omhoog valt volgens hun onder campeergedrag !
Tja misschien volgen ze het Spaanse en Portugese beleid,ik kan jullie vertellen het slaat aan.
wmkok
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 13 sep 2020, 18:15

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door wmkok »

Charles Franconi schreef:
zo 22 nov 2020, 13:19
Elea. Afgelopen dagen 3 campereigenaren opgepakt en meegenomen naar het politiebureau.
Gegevens genoteerd, vingerafdrukken genomen en nu afwachten wat de rechtbank besluit.

De politie gaat er mee door. Reden voor ons om onze biezen te pakken, ondanks de Lockdown.
Staan nu een km of zeventig Zuid Oost.
Wij staan nu bij Gythio bij het scheepswrak. Begreep hier wel dat er bij Elea zo’n honderd campers stonden. Dat ze daar tegen optraden snap ik wel. Op deze plek stonden zondag ook 6 campers waarvan een paar sinds start lockdown. Nu staan we weliswaar alleen.
Op reis met het gezin (43, 43, 14 en 12) voor een jaar met de camper. 6m McLouis Glenny.
wmkok
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 13 sep 2020, 18:15

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door wmkok »

Anita Helena schreef:
zo 22 nov 2020, 19:21
Charles Franconi schreef:
zo 22 nov 2020, 13:19
Elea. Afgelopen dagen 3 campereigenaren opgepakt en meegenomen naar het politiebureau.
Gegevens genoteerd, vingerafdrukken genomen en nu afwachten wat de rechtbank besluit.

De politie gaat er mee door. Reden voor ons om onze biezen te pakken, ondanks de Lockdown.
Staan nu een km of zeventig Zuid Oost.
Hallo Charles. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jij nu in Griekenland bent? En dat in Elea camperaars worden opgepakt vanwege wildkamperen? Dat is niet vanwege lockdown, maar omdat wildkamperen in Elea verboden is?? Want ik begreep dat ze op Peloponnese sowieso moeilijk doen over wildkamperen? En waar gaan jullie nu dan heen? Groet Anita
Hi Anita. Wij zijn sinds mid oktober in Griekenland (voor het eerst en dus geen die hards zoals sommigen hier). Hebben in totaal een nacht of 20 wild gestaan. Ging prima. De keren dat we politie zagen hebben we ze vriendelijk gegroet en kregen we (een enkele keer) een vriendelijke groet terug. Ik heb wel gehoord van mensen die ergens weg moesten (bijv. bij strand ten zuiden van Nafplio, na een aantal dagen) maar niet van boetes of iets eldergelijks. Zelf hadden wij overigens ook geen problemen met verplaatsen over regio grenzen (1x gedaan over twee grenzen). Locals zeggen ook dat dat voor toeristen geen probleem is.
Op reis met het gezin (43, 43, 14 en 12) voor een jaar met de camper. 6m McLouis Glenny.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door JohnCurly »

Als dat voor die locals wél een probleem is, zou dat wel tot irritatie kunnen leiden.
Of erger...
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door FrS »

en net zolang doorgaan dat het net als in Spanje en Portugal verboden wordt, heeft iedereen zijn zin dan??
Gebruikersavatar
meurs
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 12:46
Locatie: Hollandsche Rading
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door meurs »

Wij komen al vanaf 1992 op Elea en hebben vrienden in Kiparissia gevraagd wat er de hand is op Elea en dit is zijn antwoord:The situation is little bit complicated because of the virus..
Dus ik denk dat er met deze campereraars meer aan de hand was, als alleen maar camperen.
VAREKAI (WAAR DAN OOK).
Bienvenido a la república independiente de mi casa’.
https://camperreizen-rob-en-adrie.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Ik denk ook dat het meer is van met een groep bbq of zoiets en geen afstand houden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
meurs
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 12:46
Locatie: Hollandsche Rading
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door meurs »

Charles heeft vorig jaar ook het een en ander meegemaakt, dat niets te maken had met "onze" manier van camperen.
Het heeft echt niets te maken met alleen maar een schotel of een trapje. En trouwens er is nog steeds de zelfde burgemeester in Kiparissia.
VAREKAI (WAAR DAN OOK).
Bienvenido a la república independiente de mi casa’.
https://camperreizen-rob-en-adrie.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer 2020

Bericht door Cee Pee »

Komt die politie wel van Kyparisia en niet toevallig van Zagharo?

Die proberen het wel meer maar hebben daar geen bevoegdheid.

Wel hebben die camping vriendjes die willen dat je op hun camping komt staan.😉
Laatst gewijzigd door Cee Pee op di 24 nov 2020, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gesloten