Opzetten Fiamma luifel door een persoon?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Uitgeschreven

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik denk dat het ook met 1 stoeltje zal lukken. Andere kant het tafeltje.
Gewoon als tip!

Groet,
Martin
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door AadenAnke »

Cee Pee schreef:
ma 13 apr 2020, 11:02
Met gebruik maken van een campingtafel moet dat alleen opzetten van de luifel toch geen probleem geven.
Wil je dan opdat tafeltje gaan staan :bow: :lol3: :bow: lijkt me heerlijk om naar te kijken. :oops: :silent:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door henk en lila »

Eitje (bij een lage bus). Ik vind het eigenlijk wel een knap slim simpel ontwerp. :clap: :clap: :clap:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door Cee Pee »

AadenAnke schreef:
ma 13 apr 2020, 12:08
Cee Pee schreef:
ma 13 apr 2020, 11:02
Met gebruik maken van een campingtafel moet dat alleen opzetten van de luifel toch geen probleem geven.
Wil je dan opdat tafeltje gaan staan
Nee natuurlijk niet, dat tafeltje is alleen maar om de luifel even op te leggen als je aan weerszijden de pootjes en de uithouder er uit moet halen.
Ik had je slimmer ingeschat.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door AadenAnke »

Die hoef je dan toch niet op een tafel te leggen? Gewoon laten hangen tegen de wagen kan toch ook?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door Cee Pee »

Als hij hoger hangt als de uitval zou dat ook kunnen, als hij maar vrij van de grond blijft i.v.m vuil en zand.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door ducati 900 »

Kijk dit fimpje effe helemaal uit.

https://www.youtube.com/watch?v=1K3q0De1n-8

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door Cee Pee »

Dat bedoelde ik met het tafeltje, maar met twee stoelen gaat het nog beter.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
HansHans
Berichten: 21
Lid geworden op: za 04 jan 2020, 22:57

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door HansHans »

Ik zou hoera roepen als het was gelukt. Het is gelukt, maar inderdaad niet heel makkelijk bij de F35 Pro in je eentje zoals iemand al stelde. Half uitrollen van de luifel is niet mogelijk. Want zodra je de stokken uit de buis hebt gehaald is verder uitrollen niet meer mogelijk.Helemaal uitrollen en de buis op 3/4 laten rusten op een campingstoel. Aan de andere kant de steunen eruit halen en de staande op half schuin neerzetten zodat de spanning op het doek blijft, De horizontale helemaal uittrekken en vastzetten in de bevestiging op de bus. Dan de ander kant op dezelfde manier. Daarna de verticale stokken om de beurt omhoog zetten zover je wilt. Gelukt!! Het terug=oprollen is eigenlijk een grotere moeilijkheid. Het oprollen en tegelijk terug-bewegen naar de opbergbuis is zwaar werk in je eentje. Spierballenwerk. Hoe dan ook: het kan!! allemaal bedankt voor de raadgevingen. Groet Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door gjvonk »

Complimenten voor je geduld en doorzettingsvermogen. Ik zou geloof ik een andere luifel kopen. Op de aan de bus gemonteerde beugels/adapters kun je volgens mij zo een nieuwer/makkelijker op te zetten type bevestigen.

Op mijn vorige buscamper hadden we een Fiamma F65, op de huidige een Thule Omnistor (nummer weet ik even niet). Beide kan ik geheel alleen en gemakkelijk uit- en inklappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door Kroppie »

HansHans schreef:
do 18 jun 2020, 0:05
Ik zou hoera roepen als het was gelukt. Het is gelukt, maar inderdaad niet heel makkelijk bij de F35 Pro in je eentje zoals iemand al stelde. Half uitrollen van de luifel is niet mogelijk. Want zodra je de stokken uit de buis hebt gehaald is verder uitrollen niet meer mogelijk.Helemaal uitrollen en de buis op 3/4 laten rusten op een campingstoel. Aan de andere kant de steunen eruit halen en de staande op half schuin neerzetten zodat de spanning op het doek blijft, De horizontale helemaal uittrekken en vastzetten in de bevestiging op de bus. Dan de ander kant op dezelfde manier. Daarna de verticale stokken om de beurt omhoog zetten zover je wilt. Gelukt!! Het terug=oprollen is eigenlijk een grotere moeilijkheid. Het oprollen en tegelijk terug-bewegen naar de opbergbuis is zwaar werk in je eentje. Spierballenwerk. Hoe dan ook: het kan!! allemaal bedankt voor de raadgevingen. Groet Hans
je hebt de luifel zeker als dagelijkse training. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
HansHans
Berichten: 21
Lid geworden op: za 04 jan 2020, 22:57

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door HansHans »

Ik dacht dat ik het al had gedeeld maar dat blijkt niet zo te zijn. Mijn bevindingen en resultaat bij het in mijn eentje opzetten van Fiamma F35 Pro luifel.
Het is gelukt en ben er inmiddels al wel handig in. Half uitdraaien is niet mogelijk want als de stokken uit de buis zijn kun je niet verder uitrollen. helemaal uitrollen dus en de uitgerolde buis op 1/3 op een campingstoel leggen. Aan de andere kant poten eruit De staande half en schuin neerzetten. De horizontale helemaal strak zetten op de bus. Vervolgens zelfde truc aan de andere kant en dan de staande poten op de gewenste hoogte zetten. Scheerlijnen er aan etc. Klaar
Het terug oprollen van de rol met doek is nog het moeilijkste stuk omdat dat zwaar is om alleen te doen. Strak rollen en in de buis tillen.Whatever: het is te doen.
Hartelijk bedankt voor al jullie raadgevingen
Groet
HansHans
Berichten: 21
Lid geworden op: za 04 jan 2020, 22:57

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door HansHans »

Ik zie dat ik het nu 2x maal geplaatst heb. Zo blijf ik van de straat.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Opzetten Fiamma luifel door een persoon?



Bericht door PaulBng »

Dat krijg je als je niet Hans, maar HansHans heet
Plaats reactie