Jaarwisseling naar Berlijn

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door truus53 »

We overwegen na kerst naar Berlijn te rijden om daar de jaarwisseling te vieren. Wij rijden een vw bus zonder voorzieningen, dus aangewezen op een camping. Is daar een stadcamping, waar we evt met fiets of bus naar de stad kunnen? Hoe werkt dit met de jaarwisseling, tot hoe laat rijden bussen? Of gaat dit niet werken en kunnen we beter vliegen en een airbnb pakken?
Wie heeft ervaring of evt. andere suggesties voor leuke plekken met oud en nieuw. Hebben zo'n zin om weer een keer met de camper op pad te gaan, maar beseffen ons ook dat het winter is en we dus vooral op pad moet kunnen. Een kacheltje hebben we overigens wel.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Jaarwisseling



Bericht door AadenAnke »

Ik als buschauffeur weet dat we in Nederland de dienstregeling stilleggen. Afhankelijke van de concessie voorwaarden verschild het tijdstip. In mijn vervoersgebied vangen ritten na 20.00 uur niet meer aan. Dus bij de lokale vervoersmaatschappij navragen, anders kan je weleens onaangenaam verrast worden!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Jaarwisseling



Bericht door hurktoilet »

In andere landen zijn ze verstandiger, daar laten ze OV juist doorrijden om drankrijden tegen te gaan. Dat geldt in ieder geval in Parijs, maar ik meen te weten dat OV in Berlijn ook tot diep in de nacht doorgaat.
Je hebt in ieder geval prima camperplaats net buiten milieuzone aan rand van centrum bij metro Gesundbronnen, staat op campercontact.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door taxus »

Zie andere topic over camperplek in Berlijn: Stadscamping Gatow https://www.dccberlin.de/gatow
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door zwerf-busje »

Wij zitten met een soortgelijke vraag vwb de leuke plekjes met oud en nieuw.
We willen dit jaar de jaarwisseling eens anders beleven dan de traditionele manier met familie.

Vraag aan TS:
Wat is er zo speciaal aan de jaarwisseling in Berlijn?
Groet Ruud
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door truus53 »

Ik heb de camperplek gevonden, thanks. Berlijn schijn echt leuk te zijn met oud en nieuw. Aan de andere kant, we zijn dan ook maar met zijn tweeën dus zeker weten doen we het nog niet....
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door hurktoilet »

Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door WiSpi »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst na de kerstdagen vertrokken en 4 januari weer teruggekeerd. Dat is ons goed bevallen. Wat ons opviel (in zowel Duitsland als Frankrijk) dat er veel minder vuurwerkoverlast is dan hier, voordat het 24:00 uur is op 31-12.
(Nu hebben wij de grote plaatsen niet opgezocht, dus ik weet niet hoe het daar aan toe gaat).
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik weet niet welke camperplek je hebt uitgezocht, ik ben al een keer of 5 naar Berlijn geweest en stond dan op de camperplek in Köpernick.
Voordeel dat het treinstation op loopafstand ligt +/- 500 mtr waar je snel mee naar de binnenstad kan.
Het oude Stadsdeel vinden wij ook altijd weer een bezoek waard, vlakbij de camperplek zit een goed Grieks restaurant, ook niet onbelangrijk :cheers:
Gr.Louis
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door hurktoilet »

@Wispi: afgezien van de Elzas kent Frankrijk geen vuurwerktraditie met Oud en Nieuw, en al helemaal niet dat wilde geknal dat wij kennen. Ook op de Eiffeltoren is geen vuurwerkshow (dat is alleen op 14 juli, quatorze juillet). Sinds enkele jaren is er om middernacht wel een lichtshow op de Arc de Triomphe, die afgesloten wordt met een bescheiden vuurwerkshow.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door truus53 »

Enkele jaren terug hebben we in Frankrijk (Niort) met een groep Fransen en Nederlanders oud en nieuw gevierd, voor ons nooit meer! We hebben alleen maar gegeten en om 24u stond iedereen even op om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. Toen was het tijd voor het dessert. Goed bedoeld maar niet ons ding. Er was verder niets te zien en te doen. Toen pas gemerkt hoe leuk het is om wat vuurwerk te zien.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 19 dec 2019, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door truus53 »

Dorsthorst schreef:
di 19 nov 2019, 12:16
Hallo,
Ik weet niet welke camperplek je hebt uitgezocht, ik ben al een keer of 5 naar Berlijn geweest en stond dan op de camperplek in Köpernick.
Voordeel dat het treinstation op loopafstand ligt +/- 500 mtr waar je snel mee naar de binnenstad kan.
Het oude Stadsdeel vinden wij ook altijd weer een bezoek waard, vlakbij de camperplek zit een goed Grieks restaurant, ook nme
Ik had deze ook gevonden, maar ligt toch een 25km van de stad. Ik vraag me af hoe lang je dan kwijt bent met openbaar vervoer als je enkele dagen achter elkaar de stad wilt bezoeken. Zeker als je 'snachts nog terug zou willen op 1 januari.
Ik had camperplek Oase gevonden. Simpel en dicht bij het centrum, slechts 4,5 km. Kunnen we zelfs fietsen als er geen sneeuw ligt :-B , of is dat heel raar bedacht? In de zomer zou ik wellicht andere keuzes maken.
Stellplatz Berlin ziet er ook wel ok uit, maar is ook verder van het centrum.
We hebben niet veel nodig, wel stroom en sanitaire voorzieningen (toilet en douche)
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door Dorsthorst »

Het is met het openbaar vervoer een minuut of 15. We vinden het daar op die camper plek, een oude gasfabriek toch wel prettig, en zoals gezegd 10 minuten lopen naar het station Köpernick, en we hebben ons 'savonds laat ook nooit onveilig gevoeld.
Maar we hebben ook al eens in de binnenstad gestaan bij een kennis die daar toen woonde in een doodlopende straat, een heel weekend lang en niemand die er wat van zei :-B
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Jaarwisseling naar Berlijn



Bericht door truus53 »

Balen :( , de camperplaats Oase is al volgeboekt. Iemand nog suggesties? Heb net Kopernick gemaild of ze open zijn. We hebben wel stroom, sanitair en een goede verbinding naar het centrum van Berlijn nodig.
Maar och, als iemand nog andere suggesties heeft om de jaarwisseling te vieren in een leuke stad met overnachting in de camper en stroom/sanivoorzieningen op max 600 km reizen hoor ik dit graag.
Plaats reactie