Daguitstapjes met kinderen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Nelem
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 15:41

Daguitstapjes met kinderen



Bericht door Nelem »

Hallo iedereen! Ik ben volledig nieuw in het campergebeuren maar wil dolgraag samen met mijn gezin vaker een camper vakantie maken. Er zijn enkele vragen waar we niet aan uitgeraken:
1. Is het mogelijk om nooit op een camping te staan? Wij hebben het idee om steeds leuke plekjes uit te zoeken, overal in Europa. Momenteel zijn we in Frankrijk en we kwamen mensen tegen die dit gewoon zo doen, kan dat? (cfr wildkamperen)
Bestaan er apps om natuurplekken te vinden?

2. Hoe pakken jullie daguitstapjes gaan? Met de fiets is moeilijk met de kinderen. Neem je dan gewoon je camper mee en keer je op het eind van de dag terug naar je plekje/camping? Sta je altijd op wandelafstand van wat je wil bezoeken? Geen idee hoe je dit praktisch het best aanpakt.

Heeeel erg bedankt om jullie ervaring te delen en ons zo weg te helpen naar een eerste geslaagde camperervaring!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Daguitstapjes met kinderen



Bericht door macfocus »

Ja dat kan, mits je zorgt dat je je toilet ergens kunt legen. Dat is gegarandeerd je grootste uitdaging.
Douchen is naturlijk ook wel fijn n pesoonlijk wieger ik in mijn (oude) camper de douche te gebruiken (mij te veel risico van vocht waar ik het niet wil hebben). Het kan wel, is een persoonlijke keuze.

Met een knappe accu en zonnepanelen kom je een heel end. En dan hoef je echt geen superdure installatie te hebben. Hangt er een beetje vanaf wat voor apparatuur je gebruikt die stroom nodig heeft.

Vor de vrije plekjes mag je me een pb sturen. Ik weet nog wel iets interessants voor je.

Uitstapjes;
Als fietsen niet gaat lukken, dan bezoeken we ze of onderweg, of rijden er gewoon speciaal naartoe.
Wel kun je je afvragen (wederom, persoonlijke keuze), of je overal je camper met je hele hebben en houwen wil neerzetten.
Voorbeeld; vorig jaar wilden mijn meiden nog een keer naar de Efteling.
Wij zijn op het campinkje naast de efteling gaan staan, en dan loop je zo naar de ingang.
Alternatief is hem op de parkeerplaats te zetten en gewoon naar binnen te gaan.

Voor de rest, doen waar je je goed bij voelt.
Laatst gewijzigd door macfocus op do 15 aug 2019, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
280
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 21 nov 2018, 10:51
Locatie: Voor steeldieven gevlucht naar Twente!

Re: Daguitstapjes met kinderen



Bericht door 280 »

Hallo Nelem,

Bedenk wel dat de kinderen niet kiezen voor een contactloos bestaan,
Laatst gewijzigd door 280 op ma 14 okt 2019, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Daguitstapjes met kinderen



Bericht door Trudie67 »

Wij deden in de tijd dat de kinderen nog meegingen het volgende.
Door de week camperplaatsen, in het weekend een camping.
Werkte voor ons prima
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Plaats reactie