Daguitstapjes met kinderen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Nelem
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 15:41

Daguitstapjes met kinderen



Bericht door Nelem »

Hallo iedereen! Ik ben volledig nieuw in het campergebeuren maar wil dolgraag samen met mijn gezin vaker een camper vakantie maken. Er zijn enkele vragen waar we niet aan uitgeraken:
1. Is het mogelijk om nooit op een camping te staan? Wij hebben het idee om steeds leuke plekjes uit te zoeken, overal in Europa. Momenteel zijn we in Frankrijk en we kwamen mensen tegen die dit gewoon zo doen, kan dat? (cfr wildkamperen)
Bestaan er apps om natuurplekken te vinden?

2. Hoe pakken jullie daguitstapjes gaan? Met de fiets is moeilijk met de kinderen. Neem je dan gewoon je camper mee en keer je op het eind van de dag terug naar je plekje/camping? Sta je altijd op wandelafstand van wat je wil bezoeken? Geen idee hoe je dit praktisch het best aanpakt.

Heeeel erg bedankt om jullie ervaring te delen en ons zo weg te helpen naar een eerste geslaagde camperervaring!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Daguitstapjes met kinderen



Bericht door macfocus »

Ja dat kan, mits je zorgt dat je je toilet ergens kunt legen. Dat is gegarandeerd je grootste uitdaging.
Douchen is naturlijk ook wel fijn n pesoonlijk wieger ik in mijn (oude) camper de douche te gebruiken (mij te veel risico van vocht waar ik het niet wil hebben). Het kan wel, is een persoonlijke keuze.

Met een knappe accu en zonnepanelen kom je een heel end. En dan hoef je echt geen superdure installatie te hebben. Hangt er een beetje vanaf wat voor apparatuur je gebruikt die stroom nodig heeft.

Vor de vrije plekjes mag je me een pb sturen. Ik weet nog wel iets interessants voor je.

Uitstapjes;
Als fietsen niet gaat lukken, dan bezoeken we ze of onderweg, of rijden er gewoon speciaal naartoe.