Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door AadenAnke »

Fred V :thumbup: :thumbup: de V van victorie! Er worden allerlei tradities gevierd in Nederland van velen snap ik niets. Carnaval zal wel leuk voor zij die willen. Kerst oei daar hoor ook hier en daar wat gerommel zou winterfeest moeten gaan heten en Wintermarkten. Teveel relatie met geloof? Volgens mij een heidensfeest O ja dat waren ook goden Wodan en Thor met nog wat vrienden. Vraag me af hoe dat met die andere traditionele feesten moet. Pasen, Pinksteren, oud en nieuw, Joods en Chinees nieuwjaar? Suikerfeest moet dat dan zoetfeest worden? Weet je ieder volk en land heeft zijn tradities en daarop gebaseerde feesten, vind je ze leuk doe je mee. Vindt je er niets aan doe je niet mee. Van sommige loop je weg omdat je ze stuitend vind! Prima jouw vrijheid, gun een ander ook zijn vrijheid en zijn feest al dan niet gekoppeld aan geloof of traditie. En als je ertegen bent mag je dat best laten horen maar niet op en tijdens het feest. Verder geeft dit natuurlijk een pracht PlatForum voor diegene die inderdaad wat rascistische trekjes hebben. Mensen die nog nooit over rassisme hebben nagedacht, gewoon omdat het niet in ze opkomt! Ik zelf heb geen enkele rascistische gevoelens ben een aantal jaren getrouwd geweest met een Aziatische en kreeg vanavond tijdens het journal een gevoel van dan pleur je toch lekker op! Schrok van mezelf!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Marco Polo »

Ehm, de grond van het probleem is dat we een zootje hebben gemaakt in de landen waar je ze naar terug wilt sturen :D
Waren we volgens mij verder niet uitgenodigd.

Voor mij hoeft het gezeur over ZP verder ook niet.
cgb

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door cgb »

Ik weet het niet meer precies, maar twee of drie jaar geleden ontstond er ook een dergelijke discussie.
Ik heb toen gereageerd met een oproep aan de moderatoren om in te grijpen, omdat ik vond dat de aard van de discussie niet paste bij wat ik dacht dat het karakter van dit forum was. Op slag verdween het hele topic.
Wanneer het nu gaat over het tijdelijk sluiten van een camperplaats en er in dat verband wordt er een strontkar bij gehaald, vind ik opnieuw dat dat soort discussies niet op deze manier op dit forum gevoerd zouden moeten worden. Daar zijn ander fora voor.
Maar het "moderatorschap" denkt daar nu kennelijk anders over.
In elk geval discussieer ik niet op dit niveau mee.

Carel
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door thole »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
:silent: :silent: :silent:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Marco Polo »

Gewoon een taboe onderwerp erbij ;-)
ZP als discussiestuk in de forumban :D
Wordt denk ik pas het derde of 4e taboe onderwerp dus zo’n groot issue is dat ook niet :-)
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Maranopreis »

WoW, schrik toch wel van sommige reacties. Sinds wanneer is vrijheid van meningsuiting een probleem of vrijheid van demonstreren. Dat zijn waarden die we echt moeten koesteren, dat is wie en wat we willen zijn.

Ook wat hier medelanders worden genoemd (in mijn ogen landgenoten) hebben recht van spreken. Zij voelen geschoffeerd en hebben een probleem met de huidskleur van onze Piet.

Mee eens, het moment van demonstreren is vervelend en niet leuk. Wellicht moeten we is positief meedenken om een eind aan deze rot-discussie te maken. Het zijn de ouderen die vasthouden aan traditioneel denken, de kinderen hebben daar nog totaal geen last van, die zijn flexibel van geest.
Het maakt ze geen f**k uit of Piet zwart wit blauw groen of paars is, kinderen pakken nieuwe ideeën in no time op. Laten wij als oudjes nu ook eens ons best doen en deze non-discussie uit de wereld helpen. De oplossing is zo eenvoudig, creëer bv meerkleuren Pieten. Niemand hoeft zich meer gediscrimineerd te voelen, de kinderen vinden het prima en alle discussie houdt op. Alles weer pais en vree.

Maar misschien wil niet iedereen dat.

Btw kom niet aan dat ik niet weet waar ik over praat, ben blank, heb kinderen en kleinkinderen en die zijn flexibel genoeg om nieuwe ideeen te omarmen en de lopende discussies te stoppen
Laatst gewijzigd door Maranopreis op za 17 nov 2018, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Bob Diesel »

iemand krijgt de zwarte piet toegespeeld

wees blij dat wij het hier bespreken
en dus niet naar Dokkum,Eindhoven of ??? gaan

wat een kul discussie :bang: en dan iha :bang: :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Dafluc »

Tot zover zwarte piet voor dit jaar, althans hier op het forum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Aloys »

Je bent me 7 minuten voor! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gesloten