Reisverzekering

Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Reisverzekering



Bericht door JoopBrekken »

9 feb was het voor ons al duidelijk dat het fout zou kunnen gaan. Als je dan denkt: misschien hebben wij "geluk", dan kan je ook verwachten dat het fout loopt.
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op za 04 jul 2020, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverzekering



Bericht door Jan en Simonne »

Voor zover ik kan achterhalen is het negatieve reisadvies afgegeven op 17 maart.
Vanaf die datum is dus de verplichting om zo snel mogelijk naar huis te gaan.
Maar, het luchtruim werd gesloten op 15 maart en de havens een paar dagen eerder.
Ten tijde van het afgeven van het negatieve reisadvies was er dus al geen mogelijkheid meer om het land te verlaten.
Ik ben geen jurist, maar dit klopt ergens niet, naar mijn idee.
Deze data heb ik een beetje bij elkaar gesprokkeld op verschillende websites, dus het zou kunnen, dat die niet helemaal juist zijn.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Reisverzekering



Bericht door Cee Pee »

Waarom zou er een verplichting zijn om naar huis te gaan?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverzekering



Bericht door Jan en Simonne »

Vraag je dat aan mij?
Hoe moet ik dat nou weten?
Dat wordt gezegd door de reisverzekering van ts.
Daar gaat dit topic toch over?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Reisverzekering



Bericht door Cee Pee »

Gewoon in het algemeen, er zijn er verschillende die op hun bestemming gebleven zijn en ik geloof niet dat die het er nu zo slecht gehad hebben.
Zelf gaan we dit najaar ook weer en loopt het uit dan is dat maar zo, we nemen wel ruim medicijnen mee en zelfs die kunnen nagestuurd worden.
Dus dat overhaaste terug gaan geloof ik wel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverzekering



Bericht door Jan en Simonne »

Erg kortzichtig dit.
Er hebben mensen vastgezeten op een camping in Agdz, die maar 1 uur per week van de camping af mochten voor boodschappen.
Niet mijn idee van een leuke vakantie.
Toen ze er eindelijk af mochten, kregen ze bij Marrakech een reisverbod.

Stukje uit een reisverslag:
Hier verblijft een Zwitsers echtpaar, in Agdz waren ze weken alleen op een camping. Ze mochten daar 1 keer per week een uurtje winkelen. Op weg naar het noorden kregen ze na meer dan 400 km controle. Ze mochten niet door of rond Marrakech. Hoewel de chauffeur doodop was, werden ze ongenadig naar hun vorige bestemming teruggestuurd. Ze hebben halt gehouden aan een benzinestation, waar ze twee weken kampeerden en bevoorraad werden door iemand van het personeel.
Dit komt uit een reisverslag van een paar Belgen, die zelf meer dan een maand vastzaten in Ouarzazate, waar ze wel 2 maal per week van de camping af mochten, alleen om boodschappen te doen en waar het intussen boven de 40 graden was, zonder verkoeling.
Niet mijn idee van een lolletje.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Reisverzekering



Bericht door Kroppie »

en reisverzekering had die situatie niet veranderd en dat verblijf niet aangenamer gemaakt, want die keren als ze uitkeren toch pas achteraf uit?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: Reisverzekering



Bericht door Odyssee »

Hallo,
Dit gaat dus niet over de slimmeriken en helderzienden die de coronacrisis hebben zien aankomen inclusief alle consequenties. En ook niet over de consequenties ten aanzien van de premies. Dit gaat over de interpretatie van de diverse verzekeringsmaatschappijen. De ANWB/ Unigarant en Klaverblad vergoeden deze onvoorziene kosten wel, de NKC, Camperverzekerd en Centraal Beheer niet. Voor zover ik weet van lotgenoten.

Ook wij zaten al voor er sprake was van een crisis in Marokko. Toen we de ernst van de situatie door hadden waren we een paar uur te laat voor de laatste reguliere boot van Cueta naar Algeciras (in de laatste week van maart). Met dank aan het non-communiceren van de Nederlandse ambassade: die hebben veertien dagen lang geen idee gehad wat er aan de hand was in de wereld. Voor de toen gesloten grensovergang van Marokko naar Cueta werd ons te verstaan gegeven, door "Marokkaanse Petten" om te vertrekken uit Marokko en de mogelijke ingelaste boten af te wachten op de speciaal ingerichte parkeetplaats voor Tanger Med.

Dat min of meer gedwongen vertrek heeft héél ons veel geld gekost. Zo veel dat niet iedereen die weg wilde dat kon of wilde opbrengen.
Het contact met Camperverzekerd eenmaal weer thuis werd kort afgedaan in de geest van dat er sprake was van een pandemie en er dus niet uitgekeerd werd. Bij het bestuderen van de voorwaarden ben ik tot nu toe dat begrip nog niet tegengekomen. Maar het zal de komende jaren ongetwijfeld in de voorwaarden van alle verzekeringsmaatschappijen verschijnen.

Groet, Wim
CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Reisverzekering



Bericht door CasaGarage »

Ja, en wat te denken van hun geldigheid van 360 dgn/jaar...😳
Vrijdag contact gehad met nkc over iets anders, maar ook dit.. welke dagen in het jaar is er geen dekking, vroeg ik. Mijnheer, dekking is voor hele jaar. O, maar dat klopt niet, want 2020 heeft 366 dgn.
Zijn bv de zes laatste, of zes eerste dgn van het jaar zonder dekking?
Het antwoord bleef weg, er was zelfs nog nooit over dit verschijnsel gesproken!
Nu is mij beloofd, dat ik zwart op wit krijg, dat mn verzekering voor het hele kalenderjaar geldt.
Ben benieuwd...
Geluk
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

Re: Reisverzekering



Bericht door Geluk »

Misschien een idee om een app groep te beginnen omtrent de reisverzekering.
Om meer te kunnen bereiken.
De-Bakkertjes
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 11:48

Re: Reisverzekering



Bericht door De-Bakkertjes »

Vraag me af of de NKC alle repatriërings kosten van de groepsreizen wel vergoed... Zowel uit Marokko, stallingskosten en de terugvlucht naar Marokko.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geluk
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

Re: Reisverzekering



Bericht door Geluk »

Denk het wel dat ze alles vergoed krijgen
Valt denk ik onder Pakket reizen
Ondanks de grote miskleun dat Ceuta/Algeciras nog 14 dagen open was
Denk zomaar annulering 2500€, vlieg en vervoer kosten Stalling 2500€ Totaal 5000€ Per echtpaar
X 80 echtparen = 400.000€
Plaats reactie