gestrand in Marokko

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: gestrand in Marokko



Bericht door de Jonckheer »

Wij geven amper 400 euro in de maand uit.
Dat snap ik niet in zo'n goedkoop land als Marokko. Wij hebben vorig jaar, toen ik ziek was van een bacterie infectie, 30 dagen stil gestaan in Wolfhagen (D). Dat kostte €185 aan staangeld, stroom en water. Boodschappen bij de Aldi en we kwamen net aan de €350 alles bij elkaar.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: gestrand in Marokko



Bericht door Jan en Simonne »

Ik lees in een reisverslag van iemand, die ook gestrand is in Marokko, dat vanaf juni wel weer boten gaan varen, maar pas vanaf juli voor personenauto's.
En ook, dat tegen de winter de maatregelen, die langzamerhand versoepelt worden nu, weer worden verscherpt.
Weet iemand al iets meer van dat laatste?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door thole »

. k lees in een reisverslag van iemand, die ook gestrand is in Marokko, dat vanaf juni wel weer boten gaan varen, maar pas vanaf juli voor personenauto's.
En ook, dat tegen de winter de maatregelen, die langzamerhand versoepelt worden nu, weer worden verscherpt.
Weet iemand al iets meer van dat laatste?
Noch van de eerste zin, noch van de laatste.
Er varen momenteel al boten tussen Algeciras en Tanger Med maar dat zijn vrachtschepen. De verwachting is dat zoals het virus zich nu ontwikkelt in Spanje, de grenzen zeker niet eerder open gaan dan juli omdat de noodtoestand w.s. verlengd gaat worden tot eind juni.

De lockdown in Marokko loopt over 5 dagen af als hij althans niet verlengd wordt. Er wordt nergens gesproken over de winter, de maatregelen worden in eerste instantie bepaald door de ontwikkeling van het aantal besmettingen en daarna door de daarop volgende maatregelen.
Beide berichten kloppen dus niet, er wordt niets over vermeld in de Marokkaanse media die ik dagelijks volg.
Overigens gaat er wel sporadisch een boot naar Genua, daar is hier al eerder over bericht.

Simonne, heb je misschien de link van dat reisverslag? Niet om die mensen die oren te wassen :lol: maar omdat ik graag reisverslagen lees, vooral over Marokko. We kennen nog ongeveer 15 campers die in Marokko zijn, vnl. In Tafraout en Aourir, we hebben met een aantal wel app/mailcontact maar niemand, afgezien van Vanilla , schrijft een verslag.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: gestrand in Marokko



Bericht door Joske »

Al deze berichten volgend, hier en op andere fora, denk ik dat het niet onmogelijk is om uit Marokko weg te komen.
Zo zag ik onder een overeenkomstige kop over "gestrand in Portugal" een filmpje waar de mensen verklaarden veilig aan de Portugese/gezonde kust te willen blijven en weer anderen die op weg gingen naar huis (Frankrijk).
Waar ik eigenlijk niets over lees is de max termijn die je mag verblijven in Marokko:
Personen: 90 dagen (eventueel verlengen met nog eens 90 dagen)
Voertuigen(camper) max 180 dgn/kalenderjaar.
Zijn er mensen die hier al mee te maken hebben gehad?
Of gaat men daar nu soepel mee om?
Laatst gewijzigd door Joske op vr 15 mei 2020, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
De-Bakkertjes
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 11:48

Re: gestrand in Marokko



Bericht door De-Bakkertjes »

de Jonckheer schreef:
Wij geven amper 400 euro in de maand uit.
Dat snap ik niet in zo'n goedkoop land als Marokko. Wij hebben vorig jaar, toen ik ziek was van een bacterie infectie, 30 dagen stil gestaan in Wolfhagen (D). Dat kostte €185 aan staangeld, stroom en water. Boodschappen bij de Aldi en we kwamen net aan de €350 alles bij elkaar.
Is ook maar een schatting hoor, we halen 2x in de maand 2000 dirham uit de automaat. En dat is is ruim voldoende om goed van te leven, Inc. Kampgeld, waterwagen, wasvrouw om de paar dagen en regelmatig een ossenhaas. Afbeelding Voor het juiste bedrag zou ik een kasboek moeten bijhouden maar dat doen we maar niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

De-Bakkertjes
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 11:48

Re: gestrand in Marokko



Bericht door De-Bakkertjes »

thole schreef:
. k lees in een reisverslag van iemand, die ook gestrand is in Marokko, dat vanaf juni wel weer boten gaan varen, maar pas vanaf juli voor personenauto's.
En ook, dat tegen de winter de maatregelen, die langzamerhand versoepelt worden nu, weer worden verscherpt.
Weet iemand al iets meer van dat laatste?
Noch van de eerste zin, noch van de laatste.
Er varen momenteel al boten tussen Algeciras en Tanger Med maar dat zijn vrachtschepen. De verwachting is dat zoals het virus zich nu ontwikkelt in Spanje, de grenzen zeker niet eerder open gaan dan juli omdat de noodtoestand w.s. verlengd gaat worden tot eind juni.

De lockdown in Marokko loopt over 5 dagen af als hij althans niet verlengd wordt. Er wordt nergens gesproken over de winter, de maatregelen worden in eerste instantie bepaald door de ontwikkeling van het aantal besmettingen en daarna door de daarop volgende maatregelen.
Beide berichten kloppen dus niet, er wordt niets over vermeld in de Marokkaanse media die ik dagelijks volg.
Overigens gaat er wel sporadisch een boot naar Genua, daar is hier al eerder over bericht.

Simonne, heb je misschien de link van dat reisverslag? Niet om die mensen die oren te wassen Afbeelding maar omdat ik graag reisverslagen lees, vooral over Marokko. We kennen nog ongeveer 15 campers die in Marokko zijn, vnl. In Tafraout en Aourir, we hebben met een aantal wel app/mailcontact maar niemand, afgezien van Vanilla , schrijft een verslag.
Er zijn 35 voornamelijk Britse campers onderweg naar Tanger med. Een aantal bevind zich al daar. Aanstaande maandag gaat een boot van Marokko naar algecieras met deze 35 Britse campers. Er mogen ook Nederlanders mee maar ik weet niet of die er ook bij zijn. De Britten hebben de verzekering van de Britse ambassade dat de boot maandag vertrekt. Ik heb dagelijks contact met een Brits stel welke ik in Zagora heb ontmoet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door Vanilla »

AadenAnke schreef:
wo 13 mei 2020, 21:26
Wat fijn dat jullie het daar naar omstandigheden zo goed hebben. Het valt mij elke keer weer op in alle verhalen over niet alleen Maroko maar eigenlijk die hele regio/cultuur gebied hoe behulp de mensen maar ook de lokale overheden daar zijn. Ik zie hier in Nederland de politie nog niet informeren of ze behulpzaam zijn bij het verkrijgen van bijvoorbeeld medicijnen. Komt mij over als een hartverwarmend iets. Totaal anders dan het algemeen gevestigd beeld vandaar. Blijf dit verhaal delen zou ik zeggen.

Gr. Aad
Inderdaad wij zeggen steeds : dit moet je meemaken om het te geloven
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door Vanilla »

Autocaravana schreef:
do 14 mei 2020, 11:05
Hoe verschillend mensen kunnen zijn. In elk geval is het natuurlijk mooi dat je tevreden bent met de situatie en dat er goed voor je wordt gezorgd, maar ik zou waarschijnlijk niet gelukkig zijn. Nu hebben wij de afgelopen 40 jaar nog nooit langer dan twee weken op een camping gestaan en zeker niet op een camping waar je niet weg kunt. We zijn meer van het type rusteloze reiziger.

Ik ben erg blij dat we het besluit genomen hebben om op 22 maart de boot van Ceuta naar Algeciras te nemen, toen het nog kon.
In Nederland heb je toch veel meer bewegingsvrijheid en zelfs kamperen is met enkele beperkingen in Nederland gewoon mogelijk.

Als Marokko weer open gaat gaan we waarschijnlijk wel weer eens. Nu even niet.
Normaal staan wij ook nooit lang op één plaats maar nood breekt wet
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door Vanilla »

Joske schreef:
vr 15 mei 2020, 10:45
Al deze berichten volgend, hier en op andere fora, denk ik dat het niet onmogelijk is om uit Marokko weg te komen.
Zo zag ik onder een overeenkomstige kop over "gestrand in Portugal" een filmpje waar de mensen verklaarden veilig aan de Portugese/gezonde kust te willen blijven en weer anderen die op weg gingen naar huis (Frankrijk).
Waar ik eigenlijk niets over lees is de max termijn die je mag verblijven in Marokko:
Personen: 90 dagen (eventueel verlengen met nog eens 90 dagen)
Voertuigen(camper) max 180 dgn/kalenderjaar.
Zijn er mensen die hier al mee te maken hebben gehad?
Of gaat men daar nu soepel mee om?
Even ons verslag goed lezen. We hebben ons aangemeld op het politie comissariaat en we zijn geregistreerde dus erkende sans papiers Vermits dit een noodtoestand is vervallen tijdelijk de vaste regels
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door thole »

. Er zijn 35 voornamelijk Britse campers onderweg naar Tanger med. Een aantal bevind zich al daar. Aanstaande maandag gaat een boot van Marokko naar algecieras met deze 35 Britse campers. Er mogen ook Nederlanders mee maar ik weet niet of die er ook bij zijn.
Heel knap dat die ambassade dat voor elkaar heeft gekregen, dat betekent dat ze toestemming hebben verkregen van zowel Marokko als Spanje om de grens te mogen passeren, de Nederlandse ambassade doet vrijwel niets.
De overtocht kost het een en ander, je moet wel een ticket kopen, bestaand retour is niet geldig.
Kosten van een ticket, afhankelijk van de bezettingsgraad, maximaal €510,-

Ik denk niet dat er Nederlanders mee gaan, er is nogal wat papierwerk voor nodig die via de Nederlandse ambassade moeten komen. En dan krijg je ook te maken met de Marokkaanse bureaucratie dus om dit op korte termijn rond te krijgen?

Overigens vertrekken er wel een aantal campers via Genua op 1juni, daar hoef je niet 14 dagen in quarantaine wat wel het geval is als je Spanje binnenkomt.
. vr 15 mei 2020, 10:45
Al deze berichten volgend, hier en op andere fora, denk ik dat het niet onmogelijk is om uit Marokko weg te komen.
Jos, alleen via Genua.

. Wij geven amper 400 euro in de maand uit.
Dat snap ik niet in zo'n goedkoop land als Marokko.
Marokko is inderdaad goedkoop om te leven en te reizen. We houden altijd geld over op onze lopende rekening, geen idee wat we uitgeven. We gaan 1 à 2x per week uit eten wat voor 2 personen hooguit €8,- kost. En die ossenhaas, eergisteren de laatste biefstukjes uit de vriezer gehaald, heerlijk( na bereiding natuurlijk) :lol:
Laatst gewijzigd door thole op vr 15 mei 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: gestrand in Marokko



Bericht door Jan en Simonne »

thole schreef:
vr 15 mei 2020, 10:19


Simonne, heb je misschien de link van dat reisverslag?
Nee, sorry, ik krijg het verslag in de mail.
Het is niet openbaar.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door thole »

Oké :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
De-Bakkertjes
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 11:48

Re: gestrand in Marokko



Bericht door De-Bakkertjes »

Thole, ik houd geen reisverslag bij maar doe alles via polarsteps. Die update ik wekelijks en als er belangrijke wijzigingen zijn in onze situatie. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. Stuur dan maar een pb. Info gaat voornamelijk over Tafraoute.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: gestrand in Marokko



Bericht door thole »

Je hebt een pb'tje :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie