Coronavirus in Marokko

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ine
Berichten: 552
Lid geworden op: zo 09 okt 2005, 10:55

Coronavirus in Marokko



Bericht door ine »

Wat is de beste manier om op de hoogte te blijven mbt coronavirus in Marokko. We wilden oversteken maar zitten nu nog in Spanje. Aangezien wij in de risicogroep vallen lijkt het ons beter te wachten. We hebben de tijd. Maar welke berichtgeving is betrouwbaar. Er zitten veel Marokkanen in Italië. Lijkt me sterk dat er zo weinig geïnfecteerden zijn in Marokko.
Bladna, Ministerie Buitenlandse Zaken maar in de gaten houden.
nooit te oud;
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Er zijn nu drie besmettingen.
De laatste is een Franse toerist, die het virus had.
Hij ligt nu in een ziekenhuis in Marrakech.
In Spanje op de camperplaats in Grau de Castellon is een besmetting vastgesteld bij een Italiaanse toerist.
Echt ontlopen kun je het niet en je kunt het overal oppikken.
En als je toch al in de risicogroep valt, zou ik er eerder over nadenken, waar je de beste zorg zou kunnen krijgen, in geval dat.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
ine
Berichten: 552
Lid geworden op: zo 09 okt 2005, 10:55

Re: Coronavirus



Bericht door ine »

Jan en Simone Dank voor jullie bericht
nooit te oud;
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus



Bericht door thole »

Wij vertrouwen maar op de Marokkaanse overheid, gezien de strenge maatregelen hebben ze misschien het virus tot nu toe onder controle. Bovendien is het al weken ongewoon warm in Zuid Marokko , tussen de 25 en 30º, misschien gedijd het virus niet bij deze temperaturen.
De vluchten van RAM van en naar Italië zijn allemaal gecanceld.
In het buurland Algerije zijn 20 besmettingen, Spanje al 1235.

Wij vinden Telquel betrouwbaar, doorgaans kritisch:https://telquel.ma
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Het zijn nog niet eens Marokkanen, die besmet zijn, maar het virus wordt binnengebracht door de toeristen.
Heeft weinig te maken met strenge maatregelen, het komt toch wel binnen.
Of ze moeten, net zoals b.v. Israël, gewoon de grenzen sluiten voor buitenlanders.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Coronavirus



Bericht door Joske »

Ik vermoed dat er voor Marokko een "schijn" veiligheid is, omdat de controles niet intensief zijn.
Wat dus niet betekent dat het virus niet aanwezig zou zijn.
Het verandert van dag tot dag.
Hier, in Portimão, Portugal zijn sinds vanmorgen diverse openbare ruimtes dicht. Musea, bibliotheek, zwembaden en 2 scholen.
Evenementen van meer dan 1000 personen afgelast.
En verder:
Hoe gaat men om met de ferry van Genua => Barcelona => Tanger? Die komt vanmorgen (=nu) aan .
En de ferry van Tanger => Barcelona => Genua? Die staat voor komend weekend gepland.
Vraagtekens dus......
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus



Bericht door thole »

Ik vermoed dat er voor Marokko een "schijn" veiligheid is, omdat de controles niet intensief zijn.
Jos, waarop baseer je dit of is dit een aanname?

En weet je zeker dat de Ferries wel naar en van Genua varen? Gisteren sprak ik een Duitse camperaar en die zei dat hij niet naar Genua kon varen omdat de overtochten gecanceld zijn.
De ferry gaat wel naar Barcelona en Sète maar Genua ? Ik weet het niet , die Duitser beweerde dat het niet mogelijk zou zijn.
Op internet vind ik ook niets over annuleren.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Coronavirus



Bericht door Kroppie »

als toerist heb je natuurlijk ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar een land toe, je kan ook zeggen tot corona verleden tijd is niet onnodig reizen, daar zal het gross van de leden het wel niet mee eens zijn, maar zelfs de overheid geeft aan enkel indien absoluut noodzakelijk, tja en nu de hamvraag wat is absoluut noodzakelijk :?:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Coronavirus



Bericht door Joske »

@Thole,
Het vermoeden dat er een "schijn" veiligheid is, is niet gebaseerd op betrouwbare berichtgeving.
Ik koppel alleen diverse berichten aan elkaar, zoals o.a. in Indonesië ook aan de hand was.
Een variatie op:
Wat je niet weten wil, moet je niet vragen/testen.
Dit vanwege capaciteit van de testmogelijkheden in deze landen.
Mijn vraagtekens over de ferryverbindingen heb je daarnet bevestigd, door je gesprek met een Duitse camperaar.
Genua ligt weliswaar net buiten de rode zone, maar een vervolgreis naar Duitsland, is daar vandaan niet mogelijk.
Of terug Frankrijk door.....
Wel werd Marseille als alternatief geopperd?
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Reizen is natuurlijk absoluut niet noodzakelijk.
Maar men blijft het gewoon doen.
Ik lees net, dat Israël alle toeristen het land uitzet, Denemarken weigert vliegtuigen uit verdachte gebieden.
Volgens mij is dat de enige manier.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Dafluc »

Graag hier alleen specifiek informatie over Marokko en het virus. Dit om te voorkomen dat we hier gaan herhalen wat al in het lopende Corona-topic staat. Zie voor informatie over het virus en reizen in het algemeen dit topic.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Jan en Simonne »

Eerste dode door covid 19 is zojuist gemeld.
Zou dat 1 van die twee zijn, of zouden ze die Fransman ook mee tellen?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door seth_space »

Het coronavirus leeft niet zo in Marokko. Dit leidde ik af aan de enige lange conversatie die ik over het virus voerde met een Marokkaan, namelijk met de gids die we een halve dag volgden. De gids had theorieën over corona. Marokkaanse mannen, zei hij, zouden er niet aan sterven. Zelf had hij het, of misschien ook niet, grapte hij, en hij nieste hard in zijn sjaal. Een grap die hij regelmatig maakte, vertelde hij, was op een terras luid niezen en dan tegen toeristen die naast hem zaten ‘corona, corona’ zeggen. De gids had nog een derde mop: als hij Aziatische toeristen zag, riep hij ook altijd ‘corona, corona’. ‘Soms vinden ze dat leuk, soms niet’, zei hij. ‘Mm-mm’, zei ik en ik vroeg hem maar welke popartiest er in Marokko het allerpopulairst was.
bron: Volkskrant

en daar tegenover staat dan:
Uit angst voor verdere verspreiding van het coronavirus heeft Marokko besloten alle voetbalwedstrijden in het land voorlopig zonder publiek te spelen. De nationale bond nam deze maatregel omdat ook in Marokko het coronavirus is opgedoken. Een 39-jarige man bleek besmet na een bezoek aan de Italiaanse stad Bergamo.

Marokko nam direct stevige maatregelen om verdere verspreiding te voorkomen. Zo werd een grote tuinbouwbeurs die voor april op het programma stond afgelast. De Grand Prix voor judoka's, die komend weekeinde in Rabat zou worden gehouden, gaat op last van de autoriteiten ook niet door
bron RTL

Zag redelijk actuele info op deze site:
https://www.bladna.nl/marokko.html
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door thole »

.Eerste dode door covid 19 is zojuist gemeld.
Zou dat 1 van die twee zijn, of zouden ze die Fransman ook mee tellen?
Het betreft hier de 89 jarige Marokkaanse vrouw die uit Italië een dag of 10 geleden in Marokko kwam en opgenomen werd in Casablanca, ze was toen al ernstig ziek. Ze had chronisch hartfalen en was besmet met het Corona virus.

Het Corona virus leeft wel degelijk onder de Marokkanen die wij ontmoeten en beheerst net als elders op de wereld ook de media al een tijdje.
Alle festivals etc. zijn afgelast, bijeenkomsten met meer dan 1000 mensen zijn verboden, voetbalwedstrijden zonder publiek, over de moskeegang op vrijdag wordt gediscussieerd, off road rally's zijn afgelasten etc. etc.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie