Coronavirus in Marokko

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door FrankJC »

Cee Pee schreef:
do 10 sep 2020, 23:10
Die hotelreservering lijkt met sowieso niet overbodig, je zult echt wel een paar dagen nodig hebben om je camper weer operationeel te maken.
De grote vraag is............kom je het land uit :?:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Cee Pee »

Dat zie je dan wel weer, eerst maar eens je spullen terug en naar de ferry.
En dan moet het raar gaan als je niet weg komt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Schovie »

Die vraag heb ik aan de Morikaanse ambasade in Den Haag gesteld. Met vliegtuig en geboekte hotelovernachting naar Marrakech en met camper via veerboot naar Frankrijk. Het veer naar Spanje gaat helaas nog niet en de grenzen tussen Spanje en Marokko zijn nog gesloten.
Ik heb nog geen antwoord ontvangen van de Ambasade.
Als het wel zou mogen gaat alles minimaal € 1000 kosten. Vliegreis € 100 p.p. Corana testen € 185 p.p. Veerboot naar setè tussen de € 400 en 500 Hotelreservering € 50 p.p.. Dus als het zou mogen dan is de volgende afweging, heb ik het er voor over of wacht ik nog even op verdere verruiming en het opstarten van de veerverbinding tussen Spanje en Marokko.
Joske
Berichten: 2510
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Joske »

Schovie schreef:
vr 11 sep 2020, 13:21
……... Dus als het zou mogen dan is de volgende afweging, heb ik het er voor over of wacht ik nog even op verdere verruiming en het opstarten van de veerverbinding tussen Spanje en Marokko......
En dan moet je maar tijd hebben. Want er zijn er onder ons die elke dag naar hun werk mogen.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Schovie »

Daar hebben degene die hun camper nog in Marokko hebben staan voor het grootste deel, als het niet allen is, in ieder geval geen last van.
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Arie55 »

ik vraag me wel eens af, in welke conditie tref je je camper aan?

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11131
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Zwerfsteen »

Dat zal liggen aan hoe je de camper hebt achtergelaten.
Ik neem aan dat men alle bederfelijke waar, ook uit de koelkast, voor vertrek er uit is gehaald.
Wanneer er zonnepanelen zijn geïnstalleerd zal het met de accu's wel meevallen.
Voor de rest zal het hetzelfde zijn als campers die voor een maand of wat in NL buiten zijn gestald.
Ik begreep dat er veel op een terrein van een camping in Marrakech staan.
Die locatie heb ik gezien en ziet er veilig uit.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door thole »

Ik heb nog geen antwoord ontvangen van de Ambasade.
Als het wel zou mogen gaat alles minimaal € 1000 kosten. Vliegreis € 100 p.p. Corana testen € 185 p.p. Veerboot naar setè tussen de € 400 en 500 Hotelreservering € 50 p.p.. Dus als het zou mogen dan is de volgende afweging, heb ik het er voor over of wacht ik nog even op verdere verruiming en het opstarten van de veerverbinding tussen Spanje en Marokko.
Schovie, het lijkt me toch dat de NKC nu actie moet ondernemen i.s.m de Nederlandse ambassade in Marokko.
Je behoort toch tot de groep die hun campers bij Marrakech gestald hebben staan?

Ik heb geen glazen bol maar noch Marokko , noch Spanje zullen op korte termijn er belang bij hebben om de grens te openen.
Men loert naar elkaar i.v.m. de oplopende besmettingen in beide landen.
Spanje bijna 10.000 besmettingen en Marokko gisteren een record van 2430 besmettingen . Het aantal doden ligt hoog in Marokko , tussen de 30 en 40 per dag, de vraag is hoe betrouwbaar het opgegeven aantal besmettingen is.
Ik vermoed dat het een kwestie van lange adem is als je moet wachten op de hervatting van de ferry diensten met Spanje.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd inschatten, hoe dan ook een vervelende situatie voor mensen die het betreft. Sterkte er mee.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door co en lia keizer »

Ik heb via een app vernomen dat er een groep camperaars op 26 september van Marokko naar Sete is gereisd. Is hier iets over bekend? Is er iemand uit die groep dit meeleest/schrijft op dit forum?

Zou graag info willen hoe deze trip gegaan is, en of je een PCR test nodig hebt etc.
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10204
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Peter LMC »

Staat jullie eigen camper nog in Marokko :?:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door thole »


Zou graag info willen hoe deze trip gegaan is, en of je een PCR test nodig hebt etc


Die PCR-test heb je inderdaad nodig als je Marokko binnenkomt.
Binnenkort zal de geldigheidsduur van de PCR-test worden verlengd van 48 naar 72 uur.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door Schovie »

A.s vrijdag reis ik met nog een forumlid naar Marokko onze camper op te halen. Samen hebben we een draaiboek gemaakt voor deze trip, waarin alle akties staan die uitgevoerd moeten worden om deze trip te maken. Alle voorbereidende acties zijn inmiddels uitgevoerd en alle boekingen en afspraken zijn gemaakt. De ferry van Tanger Med naar Sète staat geboekt voor 15 (edit) oktober. Wij zijn overigens niet de eerste die de camper terughalen. Het is dus mogelijk, alleen vergt wel voorbereiding en geregel. De NKC kan hier geen medewerking aan verlenen omdat er voor Marokko nog steeds een negatief reisadvies geldt. De NKC is wel bezig met een andere aktie. De communicatie daarover laat ik graag aan de NKC zelf.
Laatst gewijzigd door Schovie op za 03 okt 2020, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door co en lia keizer »

Peter LMC schreef:
za 03 okt 2020, 12:15
Staat jullie eigen camper nog in Marokko :?:
Ja onze camper staat in Marokko. Wij gingen op 12 maart voor 5 dagen naar huis, na 2 maanden Marokko. Toen we op de 16e terug wilden vliegen kon dat niet meer omdat op zondag de 15e maart de grenzen dicht gingen. Een eerdere vlucht konden we toen niet meer boeken.
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Marokko



Bericht door co en lia keizer »

Schovie schreef:
za 03 okt 2020, 14:58
A.s vrijdag reis ik met nog een forumlid naar Marokko onze camper op te halen. Samen hebben we een draaiboek gemaakt voor deze trip, waarin alle akties staan die uitgevoerd moeten worden om deze trip te maken. Alle voorbereidende acties zijn inmiddels uitgevoerd en alle boekingen en afspraken zijn gemaakt. De ferry van Tanger Med naar Sète staat geboekt voor 15 februari. Wij zijn overigens niet de eerste die de camper terughalen. Het is dus mogelijk, alleen vergt wel voorbereiding en geregel. De NKC kan hier geen medewerking aan verlenen omdat er voor Marokko nog steeds een negatief reisadvies geldt. De NKC is wel bezig met een andere aktie. De communicatie daarover laat ik graag aan de NKC zelf.
Zou je mij dat draaiboek via een pb'tje toe kunnen laten komen?
Je hebt de terugreis geboekt voor 15 februari, maar je mag toch maar 3 maanden blijven? Waarom ga je niet gelijk terug als je de camper hebt?

Vandaag was er een infodag in Rotterdam. De NKC is een grootscheepse repatriëring aan het voorbereiden, om de campers die op Le Relais in Marrakech staan naar Casablanca te rijden, en van daaruit te verschepen naar Antwerpen of Amsterdam (afhankelijk van het aantal deelnemers). Wij hadden ons ook ingeschreven voor die bijeenkomst maar hebben vanmorgen besloten om toch zelf onze camper op te halen. Ook omdat er sprake is dat de gasflessen in Marokko moeten blijven en een onder gebouwde gastank ook een probleem is voor de verscheping. Bovendien staat onze camper op een andere plek als in Marrakech. We zien te veel problemen ontstaan om hieraan mee te doen.
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
Plaats reactie