Stelvio

roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stelvio



Bericht door roma »

JohnCurly schreef:
vr 23 okt 2020, 10:20
.......Om door de bocht te kijken, moet je bijna een uil zijn!....... Mn de binnenbochten bij dit soort hellingen zijn best..euh..spannend..........
Gisteren bij de Giro lagen er ook twee motoren plat in een haarspeldbocht en dat moeten toch ervaren motorrijders zijn....
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9046
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Stelvio



Bericht door gjvonk »

Het betere klimwerk is met een buscamper goed te doen hoor, weliswaar nog geen grote bergpassen gedaan, maar in het Zwarte Woud op de K wegen en in Frankrijk op de kleine D en RD wegen met 3 cijfers genoeg smalle en onoverzichtelijke weggetjes gedaan, ook met pittige klim stukken erin (zonder waarschuwing vooraf!). Het is vooral vooruit kijken, spiegels kijken ivm locals die de wegen heel goed kennen en jou met je NL of B kenteken op je bus of camper maar in de weg vinden rijden en je dus inhalen, geduld hebben en genieten van de uitzichten op plekken waar je even veilig kunt stoppen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Stelvio



Bericht door Dick-B »

Nooit geweest, maar is dit dus erger dan de Trollstigen in NW?,
Want daar rijden we zo naar boven,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stelvio



Bericht door seth_space »

Heeft vooral meer haarspeldbochten dan de trollstigen. ( pakweg 20 tegenover 45 of zoiets)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Stelvio



Bericht door JohnCurly »

64 ?
Trollstigen vond ik een makkie tov de stelvio.
JohanGo
Berichten: 78
Lid geworden op: di 28 apr 2020, 8:13

Re: Stelvio



Bericht door JohanGo »

Mijn opmerking zou op dit forum wel niet heel gewenst zijn maar je rijdt met een grote camper ook iedereen in de weg op zo'n pas vind ik.
Ik weet dat het gewoon openbare weg is en dat je er gewoon mag rijden en dat iedereen evenveel recht heeft om er te rijden.
In bezit van Fiat Ducato Reimo camperbus. 1988 2.0 benzine
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stelvio



Bericht door seth_space »

Inderdaad. je hebt meer last van oversized brommers die hun plek opeisen op dat type wegen. Ook wielrenners hebben daar nodgal wat last van. Te dicht langs je inhalen, net voor een bocht of zelfs in de bocht en dan schrikken van een tegenligger.
Maar iedereen die zich weet te gedragen in het verkeer is daar net zo goed welkom lijkt me.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door henk en lila »

In die eerste video zag ik denk ik een Ducato L3 en die had best wat moeite met sommige bochten. En dan in die 2e of 3e link die ouwe vakman met die grote postbus, net zo makkelijk.
Doet me wel een beetje denken aan de Gd. St Bernhard col, hebben we in augustus gedaan richting thuis. Viel best wel mee. Daar is de Italiaanse kant ook netjes afgewerkt met vangrail en de Zwitserse kant is maar lala.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
vascobel
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 18:22
Locatie: Westland

Re: Stelvio



Bericht door vascobel »

Begin jaren 90 met mijn zelfgebouwde (caravanopbouw) Mercedes 206D met 60pk gedaan. Op ons gemakje de de pas op! We hadden wel half Italië achter ons hangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T510 met Tapatalk

groeten Jan en Clasien

VW T2, Mercedes 206, Fiat Ducato, Mercedes Vito 111CDi,
Laika Kreos 3007, Karmann Colorado 625 Ti
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stelvio



Bericht door Kroppie »

voordeel van langzaam zijn is, je rijdt meestal vooraan.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
pgmvdmaat
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 11:22
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door pgmvdmaat »

Fiat 130 pk, automaat, wielbasis 3800 mm.
Hoog 3,3 m, 7 m lang. 3950 kg.

Spannend maar goed te doen.
Wel veel last gehad van wielrenners die je dan precies IN een haarspeld bocht tegen komt....AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk


Laatst gewijzigd door pgmvdmaat op vr 23 okt 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Carthago C-Tourer 142 DB 2019, Al-Ko Heavy

* Follow us: Camper Maatjes *
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Stelvio



Bericht door jepebe »

Drie keer gefietst. Heerlijk ding. Er is een busdienst overheen, touringcars doen t ook. Het zou prima moeten kunnen, je moet idd even opletten in de haarspelden voor mij en mijn collegafietsers.

Ik ben dr twee jaar terug in Vinadio gaan camperen voor mijn fietstripje, ik ga de volgende keer erover heen in Bormio staan.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Stelvio



Bericht door Johan v V »

Ik heb de Stelvio een paar keer met een gewone auto gereden. Ik ben ook met een gewone lijnbus vanuit Trafoi naar de col gereden, om lopend terug te gaan. Die bus hoefde geen enkele keer te steken en reed zonder problemen naar boven. Ik zou het met m’n 7.38 meter camper ook doen. Als ik 1 haarspeldbocht kan nemen zie ik niet in waarom ik er geen 48 zou kunnen rijden. De weg is ook niet smaller dan heel veel andere paswegen. Een vangrail is alleen noodzakelijk als het te laat is. Gewoon zorgen dat je dat niet overkomt.
Gebruikersavatar
jackentiny
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 08 dec 2014, 21:39
Locatie: Stein

Re: Stelvio



Bericht door jackentiny »

Stelvio op, Umbrail af,
veel mooier wordt het niet :thumbup:

Groet,
Jack
Plaats reactie