Stelvio

Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door macfocus »

Met een klein campertje zou ik het wel doen denk ik. Met iets groters als een niet te lange buscamper zal je overhang (En dus je draaicirkel) je grootste probleem zijn.
Vermogen boeit niet echt.
In Engeland een helling van 25% gedaan met 75PK. Duurt ff, lukt prima.
Was natuurlijk geen 20km lang.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stelvio



Bericht door seth_space »

In het filmpje dat ik net linkte komt op 2600m hoogte een toeringcar bus tegemoet. pakweg 12meter?

en ook scania.. https://www.youtube.com/watch?v=UIMH7Dv ... ploademail

Lijkt dus allemaal nog al mee te vallen.
Probleem is ontbreken van een retarder bij de afdaling en zorgen dat je de zaak niet overbelast bij de stijging.
( en vooral opletten voor die tweewielers die alleen aan zichzelf denken)
Laatst gewijzigd door seth_space op do 22 okt 2020, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Stelvio



Bericht door Zadowolony »

We hadden midden in de zomer zelfs sneeuw op de weg bij de Passo di Stelvio , het was spekglad.
Ik ben wel bang geweest. Was blij dat ik niet reed.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Stelvio



Bericht door Zadowolony »

seth_space schreef:In het filmpje dat ik net linkte komt op 2600m hoogte een toeringcar bus tegemoet. pakweg 12meter?

en ook scania.. https://www.youtube.com/watch?v=UIMH7Dv ... ploademail

Lijkt dus allemaal nog al mee te vallen.
De Italië kant valt wel mee, die is glooiend , maar de Oostenrijk kant was heel steil en 28 jaar geleden heb ik geen vangrail gezien volgens mij......
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stelvio



Bericht door AadenAnke »

Anke springt er gillend van angst uit! Dus bij een simpele weg waar een afgrond van 5 meter in zit is al een ramp om te rijden met haar in de passagiersstoel. Zou zonder haar het best doen :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door Peter LMC »

roma schreef:
do 22 okt 2020, 18:53
Ik kan daar niet over. Aan het begin van de klim zag ik een bordje: verboden voor voertuigen boven de 3.10 m. En mijn camper is 3.15.
Fout. Er staat max 3.30 meter hoog en max 10.50 m lang.
https://www.google.pt/maps/@46.5740581, ... 8192?hl=nl
roma
Berichten: 4524
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stelvio



Bericht door roma »

Knap gevonden. De omschrijving is inderdaad MAX hoogte. Betekent dat bord eronder dat die max hoogte van 3.30 m over 109 km is? Ik zag, toen de renners er voorbij flitsten, zo'n bord staan en meende dat er 3.10m op stond. En dat was op 16 km van de top. Nou ja, al stond er 5m op, ging ik nog niet over die col.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stelvio



Bericht door seth_space »

Betekent dat bord eronder dat die max hoogte van 3.30 m over 109 km
Als er een tunnel zit van 3.30m dan kom je daar niet doorheen met bijv. 3,5 meter. Dus feitelijk is de weg , dus de gehele 109 KM dan voor jou onbegaanbaar. Of je moet tot het tunneltje rijden en dan omkeren. Als doorgaande weg is die max de grens.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door Bob Diesel »

van af km bordje 109 km is het verboden voor voertuigen hoger dan

AB , betekent ,van af
net als ,, von
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Stelvio



Bericht door Ruud-572 »

Ongelooflijk mooie pas, heb 'm ook een paar keer met de motor bedwongen. Maar ook een keer met openbaar vervoer met een bus naar boven gegaan, ook een mooie ervaring! Inderdaad met een verkorte stadsbus, qua grootte vergelijkbaar met een best wel forse camper. Voor het bochtenwerk hoef je niet zo bang te zijn, maar over het remmen in de afdaling ben ik een stuk minder zeker. De afdaling is zo lang en steil, dan mis je toch wel iets ben ik bang (retarder).

Overigens zag ik tijdens de busrit naar boven twee motoren vallen. Beiden omdat ze bij het naar beneden rijden niet ver genoeg door de bochten keken, en schrokken toen ineens die bus de hoek om kwam... :roll:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Stelvio



Bericht door JohnCurly »

Om door de bocht te kijken, moet je bijna een uil zijn! Mijn vrouw achterop hield het verkeer in de gaten, en ik concentreerde op de bocht. Mn de binnenbochten bij dit soort hellingen zijn best..euh..spannend.
Met een achterwiel aangedreven voertuig met achter meer asdruk dan voor, zou ik het ook best aandurven.
Althans..omhoog! :lol3:
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stelvio



Bericht door AadenAnke »

Ja achterwiel aandrijving in moeilijke situaties het beste wat er is. Gewoon power zonder turbo geduld en vakmanschap, heerlijk! Maar je partner moet het wel zien zitten. Maar ook met mijn 130 pk multijet Ducato zou ik het willen doen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Stelvio



Bericht door zwaailicht »

KTM 990 en 1300. Mooi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Stelvio



Bericht door iSonic »

Ik ben precies 3.30 dus ja.... Ik zou het wel aandurven vind het ook leuk om zulk soort passen te rijden. Maar als je bij elke haarspeld bocht drie keer moet steken is de lol er snel af. Maar mijn vrouw zou het erg eng vinden dus dat zal wel een nee zijn.
Plaats reactie