Genua en Cinque Terre

Plaats reactie
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Genua en Cinque Terre



Bericht door truus53 »

Dag,

Zijn er mensen op dit moment in de streek rondom Genua en Cinqueterre? Dit staat al jaren op ons lijstje en nu er van buiten Europ minder toeristen zullen zijn hopen we dat het er minder druk zal zijn. Ik twijfel nog even omdat Italië toch hard getroffen was met corona. Ik vraag me af hoe de situatie daar is en hoe we rekening zullen moeten houden met evt. maatregelen.
Indien we gaan, iemand nog tips voor leuke kleine campings of mooie wegen?
Wat is de meest logische en mooie route doe kant op, ik zie dat er meerdere opties mogelijk zijn.
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Genua en cinqueterre



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Genua is niet meer wat het geweest is! Vanwege massale intocht en bezetting van asielzoekers zijn nagenoeg alle leuke boetiekjes gesloten, is het niet meer veilig op straat, de drugshandel tiert welig. Wij gaan er niet meer naar toe, we willen nog langer leven dan vandaag. Groet Eric
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Genua en cinqueterre



Bericht door Joske »

Cinqueterre is met de camper nauwelijks/niet te bereiken. Zeker de plaatsjes aan de kust. De weg "bovenlangs" is goed. Vanwege de Giro is die helemaal opgeknapt.
Zelf zou ik met de trein vanuit La Spezia gaan. En even uitzoeken vanwege uitstappen/pause/wandeling onderweg.
In La Spezia is ook een goede camperplek.

Afbeelding
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Genua en cinqueterre



Bericht door truus53 »

Eric van den Heuvel schreef:
di 14 jul 2020, 12:11
Hallo, Genua is niet meer wat het geweest is! Vanwege massale intocht en bezetting van asielzoekers zijn nagenoeg alle leuke boetiekjes gesloten, is het niet meer veilig op straat, de drugshandel tiert welig. Wij gaan er niet meer naar toe, we willen nog langer leven dan vandaag. Groet Eric
Jemig, dat klinkt niet aantrekkelijk!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Genua en Cinque Terre



Bericht door hurktoilet »

De trein is prima voor de Cinque Terre. Maar nog mooier is het wandelpad langs de kust. Ook voor niet geoefende wandelaars prima te doen. Of je doet het één heen en het andere terug.
Met de auto moet je bij elk dorp boven parkeren, wandelend afdalen en - erger - dat eind ook weer klimmen in de hitte...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie