Tolbadge zuid-Europa

Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Pienmajer »

jurgenc schreef:
vr 26 jun 2020, 13:10
Voorlopig wordt het voertuig niet gewogen aan de tolpoortjes. Geen idee wanneer ze dit ooit van plan zijn.
Maar hou er rekening mee dat je op dat ogenblik een valse verklaring hebt afgelegd aan de tolbadge houder. Geen idee hoe strikt/streng ze dan zullen zijn als er wel ooit gewogen wordt.
Ik geloof niet, dat de soep zo heet gegeten wordt. Toen wij nog geen tolbadge hadden en dus in Frankrijk kaartje moesten trekken en dit aan het einde van de tolweg met de creditcard mosten afrekenen, werden we ook altijd in klasse 2 ingedeeld met de 4.500kg. Ik verwacht verder niet dat ze voor de enkele > 3.500 kg en tevens < 3meter hoog campers weegbruggen gaan aanleggen.
sjaakdelaat
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 jul 2020, 23:36

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door sjaakdelaat »

Ook ik loop vast in mijn zoektocht naar de juiste systemen voor de route naar Italie, via Oostenrijk. Op dit forum reeds vele gedeeltelijke antwoorden gevonden, maar een sluitend verhaal helaas niet, dus ik hoop dat ik nu een actief beroep kan doen op jullie wijze inzichten.

Wij hebben een nieuwe Hymer B680 camper met een MTM van 4500KG (werkelijk gewicht ca 3800KG), kenteken op C, rijden beide netjes op C1 en plannen onze reis waarbij we graag met de juiste papieren/systemen, automatisch door de tolpoortjes kunnen.

Inmiddels heb ik de Go Box binnen voor Oostenrijk, dat is helder. Ook heb ik via AREA Frankrijk een badge thuis binnen gekregen welke ook gebruikt zou kunnen worden in Italië, met het juiste aangeschafte pakket (te gebruiken voor Frankrijk, Portugal, Spanje EN Italië) . Ik heb hun een kopie kentekenpas met gewichten en duidelijk alles aangeleverd, dus neem aan dat dit klopt en dat het in Italie gaat werken. Communicatie met Area is veelal in het Frans, wat ik helaas niet kundig ben, en een email adres om eea na te vragen niet te vinden. Heeft iemand het verlossende antwoord wat de juiste manier is om ons doel te bereiken?
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Janpinz »

Als ik dit zo lees, heb je er alles al aan gedaan.
Wat zou er nog meer moeten om ongestoord je tolkastjes te gebruiken?
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Pienmajer »

sjaakdelaat schreef:
wo 08 jul 2020, 11:24
Ook ik loop vast in mijn zoektocht naar de juiste systemen voor de route naar Italie, via Oostenrijk. Op dit forum reeds vele gedeeltelijke antwoorden gevonden, maar een sluitend verhaal helaas niet, dus ik hoop dat ik nu een actief beroep kan doen op jullie wijze inzichten.

Wij hebben een nieuwe Hymer B680 camper met een MTM van 4500KG (werkelijk gewicht ca 3800KG), kenteken op C, rijden beide netjes op C1 en plannen onze reis waarbij we graag met de juiste papieren/systemen, automatisch door de tolpoortjes kunnen.

Inmiddels heb ik de Go Box binnen voor Oostenrijk, dat is helder. Ook heb ik via AREA Frankrijk een badge thuis binnen gekregen welke ook gebruikt zou kunnen worden in Italië, met het juiste aangeschafte pakket (te gebruiken voor Frankrijk, Portugal, Spanje EN Italië) . Ik heb hun een kopie kentekenpas met gewichten en duidelijk alles aangeleverd, dus neem aan dat dit klopt en dat het in Italie gaat werken. Communicatie met Area is veelal in het Frans, wat ik helaas niet kundig ben, en een email adres om eea na te vragen niet te vinden. Heeft iemand het verlossende antwoord wat de juiste manier is om ons doel te bereiken?
De tolbadge voor Fr,It,Sp en P krijg je ook bij de ANWB. Daar hebben ze een Nederlandse gebruiksaanwijzing op papier. Je kunt bijv bij AREA een account aanmaken, zodat je de gereden route en kosten kunt downloaden en facturen kunt inzien. Bij sommige ANWB kantoren (bijv Maastricht), kunnen ze testen of de badge goed functioneert.
Als je twijfelt of de badge goed werkt, zou ik naar een van de ANWB kantoren gaan, waar ze dit kunnen testen.
Gr
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Xenon »

Het is al een hele vooruitgang dat de Oostenrijkers nu ook 'voor de gewone man' (lees: niet-beroeps-goederenvervoer >3.5t waarvoor EETS in het leven is geroepen) een post-pay constructie heeft ingevoerd op de Go-Box, zodat je niet meer constant het alsmaar slinkende prepaytegoed op je Go-Box in de gaten moet houden om tijdig op te waarderen, zoals voorheen. Maar het blijft van de zotte dat Brussel (als initatiefnemer voor EETS) het vertikt om de EETS providers op te leggen om ook de creditcard van de gewone man hiervoor te accepteren, zodat EETS (= nog maar één box voor je voorruit voor vrijwel geheel EU) ook beschikbaar komt voor de camperaar. Maar nee hoor; hoewel de techniek er al geruime tijd is, mag de gewone man nog steeds aanmodderen met tig verschillende kastjes voor z'n voorruit, waar elk jaar wel weer een ander batterijtje het van begeeft en met evenzovele bijbehorende accounts, rekeningetjes, prepaytegoeden, bliepjes, regeltjes, etc... :crazy: :bang:
sjaakdelaat
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 jul 2020, 23:36

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door sjaakdelaat »

De tolbadge voor Fr,It,Sp en P krijg je ook bij de ANWB. Daar hebben ze een Nederlandse gebruiksaanwijzing op papier. Je kunt bijv bij AREA een account aanmaken, zodat je de gereden route en kosten kunt downloaden en facturen kunt inzien. Bij sommige ANWB kantoren (bijv Maastricht), kunnen ze testen of de badge goed functioneert.
Als je twijfelt of de badge goed werkt, zou ik naar een van de ANWB kantoren gaan, waar ze dit kunnen testen.
Gr
[/quote]

Helaas is dat niet de informatie die ik van de ANWB kreeg. Ben in de winkel geweest met de papieren en de mevrouw wist direct stellig te melden dat dit niet mag. Ze liet direct haar monitor zien met deze link: https://www.anwb.nl/experts/kampeermidd ... oogte-296m

En werd netjes doorverwezen naar www.axxes.fr, maar bij thuiskomst lijkt dit meer een adres voor professioneel beroepsvervoer met een vloot.
sjaakdelaat
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 jul 2020, 23:36

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door sjaakdelaat »

Xenon schreef:
wo 08 jul 2020, 18:10
Het is al een hele vooruitgang dat de Oostenrijkers nu ook 'voor de gewone man' (lees: niet-beroeps-goederenvervoer >3.5t waarvoor EETS in het leven is geroepen) een post-pay constructie heeft ingevoerd op de Go-Box, zodat je niet meer constant het alsmaar slinkende prepaytegoed op je Go-Box in de gaten moet houden om tijdig op te waarderen, zoals voorheen. Maar het blijft van de zotte dat Brussel (als initatiefnemer voor EETS) het vertikt om de EETS providers op te leggen om ook de creditcard van de gewone man hiervoor te accepteren, zodat EETS (= nog maar één box voor je voorruit voor vrijwel geheel EU) ook beschikbaar komt voor de camperaar. Maar nee hoor; hoewel de techniek er al geruime tijd is, mag de gewone man nog steeds aanmodderen met tig verschillende kastjes voor z'n voorruit, waar elk jaar wel weer een ander batterijtje het van begeeft en met evenzovele bijbehorende accounts, rekeningetjes, prepaytegoeden, bliepjes, regeltjes, etc... :crazy: :bang:
Deze uitleg lijkt inderdaad de meest plausibele vooralsnog. Mijn zoektocht naar "even een kastje aanschaffen" kent inmiddels vele uurtjes en nog geen resultaat, in die zin dat het doel is bereikt om "legaal" met een camper boven 3500KG door de automatische Italiaanse tolpoortjes te rijden. Er is nog wat werk te verzetten in Brussel...
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Xenon »

Ik las een trigger hierover uit een ander topic "Wat heb jij vandaag aan je camper gedaan?", waar voortborduren op het onderwerp niet in dat topic thuishoort. Vandaar dat ik in dit topic verder erop inhaak. Het gaat over de BroBizz / EasyGo+...
gsm schreef:
vr 17 jul 2020, 9:35
OK nooit geweten dat de Brobizz ook buiten Scandinavië gebruikt kon worden.
[...]
Ik ook niet. Interessant! Op hun site staat een 'landkaartje' waarop de scandinavische landen, evenals Oostenrijk, fel groen gekleurd staan. Slovenië heeft op dat kaartje een donkergroen kleurtje, wat bij mij de indruk wekt dat Slovenië het eerstvolgende land zal zijn dat door hun OBU (EasyGo+, obv EETS) gedekt zal zijn? Daarnaast zie ik dat particuliere campers genoemd worden als één van hun doelgroepen. Zou het dan eindelijk de goede kant op gaan met de bereikbaarheid van EETS voor de particulier, al is het dan op dit moment nog vrij beperkt? :bow:
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door gsm »

Is het niet zo dat de Brobizz alleen in Scandinavië werkt en de EasyGo (ook) in andere landen ?
Wat ik ook al in het andere topic schreef ik heb alleen de Brobizz gehad en aangevraagd in Denemarken en alle kosten werden automatisch met de CC betaald en dan bedoel ik de bruggen en enkele tol wegen in Zweden en Noorwegen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Marco Polo »

Easygo - Scandinavië
Easygo+ - Scandinavië + Oostenrijk
GoBox - Oostenrijk
(Op dit moment)

Easygo en Easygo+ zijn verkrijgbaar via Brobizz
Easygo via allerlei Scandinavische tolmaatschappijen.
Autopass in Noorwegen is ook een EasyGo systeem bijvoorbeeld.

En de GoBox is het enige wat je bij het Oostenrijkse Asfinag kan krijgen.
Daar kan je dan weer niet de Easygo+ verkrijgen voor zover ik weet.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Tolbadge zuid-Europa



Bericht door gsm »

Weer wat wijzer geworden
Afgelopen jaar het Brobizz kastje terug gestuurd omdat het voor een enkel keer dat we in de toekomst nog naar Zweden gaan niet lonend is maar dan had ik hem dus beter kunnen houden voor als we naar of door Oostenrijk gaan
Maar moet ik dan ook easygo aanvragen ?
Voorheen had ik alleen Brobizz die het geld afschreef van mijn CC


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolbadge zuid-Europa



Bericht door Marco Polo »

Als je hem alleen voor Scandinavië hebt aangevraagd dan heb je waarschijnlijk het Easygo systeem gehad.
Bij EasyGo+ is de toltag dus weer gekoppeld aan een ander systeem.


https://www.oresundsbron.com/en/custome ... hat-easygo

Brobizz is slechts een tolmaatschappij die tolcontracten afsluit, tolltags uitgeeft en koppelt aan Easygo of Easygo+

Maar het is op de site van Brobizz allemaal erg onduidelijk.
Ook hoe je dan een Easygo+ moet aanvragen.
Laatst kwam ik redelijk makkelijk aan het aanvraagformulier maar kan hem nu niet vinden :-(
Plaats reactie