Tips voor de regio tussen Como- en Gardameer en reisadvies gevraagd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deuces
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 23 jun 2013, 2:32

Tips voor de regio tussen Como- en Gardameer en reisadvies gevraagd



Bericht door Deuces »

Vorig jaar leuke tijd gehad in noord Italië , dus gaan we dit jaar weer ;)

Mijn schwerlastangabe (4.6t camper) is nog geldig , dus ga dezelfde weg heen nemen.

Dan plannen we wat meer oostelijk te gaan met oa Lago Iseo , Idro , ledro en mss bovenkant Garda (20jaar met ouders nr het Gardameer geweest , dus dat is geen must en we hebben het liever wat rustiger).

Vraag 1 : als er iemand leuke plekken weet in deze regio , bij voorkeur CP's of vrijstaan , campings mag als het echt iets speciaals is maar die zijn ook makkelijk te vinden met google.

Vraag 2 : terugreis wou ik via oostenrijk doen eventueel , is er een manier om met de camper tolvrij er doorheen te gaan want een gobox aanschaffen zie ik niet zitten.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Tips voor de regio tussen het Como- en het Gardameer + reisadvies gevraagd



Bericht door Gino608D »

Om terug tolvrij te gaan is hier al vaker besproken. Je zou via de Reschenpas en de Fernpas kunnen rijden. Je kunt Oostenrijk dan helemaal tolvrij doorkruisen.

Even afhankelijk van waar je op dat moment zit zou ik niet via de Stelvio naar de Reschenpas rijden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Deuces
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 23 jun 2013, 2:32

Re: Tips voor de regio tussen het Como- en het Gardameer + reisadvies gevraagd



Bericht door Deuces »

Gino608D schreef:
do 11 jul 2019, 14:28
Om terug tolvrij te gaan is hier al vaker besproken. Je zou via de Reschenpas en de Fernpas kunnen rijden. Je kunt Oostenrijk dan helemaal tolvrij doorkruisen.

Even afhankelijk van waar je op dat moment zit zou ik niet via de Stelvio naar de Reschenpas rijden.

Wss regio bovenkant Gardameer , waarom niet via Stelvio ? (te steil ? toen ik klein was wel met de auto overgereden , maar das 30+ jaar geleden)



Dus : Ulm, Kempten, Füssen - Reutte – Fernpass – Imst – Landeck – Reschenpass - Merano is volledig tolvrij en met 7.5m 4.6t te doen ? (gottard pas verleden jaar ook gedaan , viel goed mee)
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Tips voor de regio tussen Como- en Gardameer en reisadvies gevraagd



Bericht door jepebe »

Grote touringcars bedwingen de Stelvio. Een camper kan dat ook. Vanaf Bormio beter te doen dan de klassieke kant, die veel haarspelden heeft. Wil je rustig? Vlak voor de top linksaf via de umbrailpas, die aan de voet van de Reschenpas uitkomt. In vinadio daar is een leuk campinkje bij een mooi ommuurd oud dorp. De Reschenpas isn pukkeltje, je knt even de kerktoren half uit t meer zien steken. Daarna ff goed opletten dat je zonder de snelweg naar de Fernpas rijdt.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
CrniB
Berichten: 58
Lid geworden op: di 07 aug 2018, 14:59
Locatie: EU
Contacteer:

Re: Tips voor de regio tussen Como- en Gardameer en reisadvies gevraagd



Bericht door CrniB »

Als je toch geen haast hebt zou ik dan de Stelvio pas route nemen, dan zie je nog eens wat, goed voor je adrenaline. :bow:
Wilt graag de Adria Sonic, houdt wel van een wijntje
Plaats reactie