Van Innsbruck naar Verona

Plaats reactie
Yoshgroen
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 13:50

Van Innsbruck naar Verona



Bericht door Yoshgroen »

Hey vraagje,

ik heb een klein campertje (een Piaggio Porter). Wij willen rondtrekken door Noord Italie en het plan is dat we de autotrein pakken naar Innsbruck en vanuit daar richting Verona rijden. Alleen moeten we dan over de Brenner Autobahn. Ons campertje heeft een 65pk motor en ben toch beniewud of dat een beetje te doen is in die omgeving?

Dank alvast
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Innsbruck - Verona



Bericht door Cee Pee »

Dat campertje zal goed twee ton wegen dus met 65pk zal het kalmpjes aan toch moeten lukken.
Het motortje zal toch wel op maat zijn voor het voertuig waar het in zit.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Erich
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 17:51
Locatie: Zutphen

Re: Innsbruck - Verona



Bericht door Erich »

Je kunt ook via Nauders en de Reshen pas gaan. Iets om maar wel relaxt en mooi.
Grt,
Erich
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Innsbruck - Verona



Bericht door jepebe »

Volgens mij is de Reschenpass hoger en wat steiler, m.n. In t begin.

Je kunt ook de niet-tolroute nemen op de Brenner. Minder verkeer achter je? Ik denk dat dit de ongeveer meest simpele grote Alpenpas is.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Innsbruck - Verona



Bericht door Aloys »

De Brenner autobahn is toch een snelweg? Volgens mij één van de makkelijkste passen die er is, al ben ik er al bijna
40 jaar niet meer langsgekomen... :oops:
De oude Brennerpas zou ik niet doen, dát is een echte pas met steile stukken, haarspeldbochten etc.

Ik lees het graag als ik het fout heb! :D

Trouwens, 65pk in zo'n klein busje? Moet zat kunnen! Met een VW T3-camper, met zo'n 1600 Diesel golfmotortje van
50pk(!) kwam ik ook overal! (In de tweede versnelling de Napoleonroute op, een hel voor mijn achtervolgers!! :mrgreen: )

Overigens is de Reschenpas ook niet moeilijk hoor, wel leuk! Zie Google map!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door jepebe »

De autobahn is helemaal een simpel ding. Ik kan me voorstellen dat bergop er veel sneller verkeer achter je zit. De pas zonder autobahn gaat vrijwel over dezelfde hoogte, is veel rustiger en ook,niet zo steil
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door frank_h »

Op de brenner autobahn heeft het verkeer wel de kans om makkelijk langs je te komen... is 2 of 3 baans. Op de pas blijft er natuurlijk een hele rij achter je hangen. Of je dat erg vindt bepaal je natuurlijk zelf.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door jepebe »

Dat is waar. De pas is overigens ook een brede goed uitgebouwde weg met talloze passeermogelijkheden. Bij een pas moet je in dit geval niet aan kronkelige haarspelden denken.

Lijkt dus of een rij achter je die makkelijk kan passeren of misschien een minder lange rij.

Voor de moeilijkheid kun je echt makkelijk beide wegen rijden
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door JaapB »

Volgens mij ontstaat er veel verwarring.
Beiden (brennerautobahn en bennerpas) zijn toch gewoon met een camper te doen.
Of vergis ik me nou zo?
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door trabbart »

ik ben net terug uit italie met men ouwe ducato, ik nam de brennerpas, dat is een snelweg, daar zijn geen problemen, vrachtwagens die geladen zijn hebben wel eens moeilijk en rijden dan een 30/h . waar het heel steil is voor zwaar verkeer is er altijd een derde strook of een tweede. bergop altijd twee stroken, bergaf is er dan 1. maar helemaal niet overdreven stijl, het traagste dat ik eens reed daar was 60. ik denk in steeds derde kunnen blijven.

ik nam ook de fernpas, deze is ook heel vlot te nemen en heel mooi, je kan er de langste hangbrug in europa gaan bewandelen op " higline 179" met prachtig uitzicht. die passen daar zijn lange steile stukken, die kan je dus vlot nemen, zeker geen zwaar werk met haarspeldbochten waar je amper 20 haalt of zo.
tkan wel een ramp zijn als je file hebt . vermijd weekends .

in het terug naar huis komen hebben we door luxemburg gereden en dit van vianden naar bastenaken , Daar waren de hellingen pas steil, ik heb er vaak in tweede plankgas tegen 30 omhoog moeten gaan en soms zelfs in 1e omdat in 2e de snelheid zakte. je hebt daar echt korte haarspeldbochten omlaag die na de bocht plots heel steil omhoog gaan , dus je komt al remmend aan in die zeeer korte bocht en moet dan in eerste omhoog , plankgas, en op zo een zeer steil stuk schakelen naar 2e, als je mist , val je uit je toeren en haal je het niet. dat is dan met links of rechts van je een diepe kloof en een vangreel die goed is voor een klein auto tje, soms zelfs gewoon een houten vangrail .
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door trabbart »

insbruck is gewoon prachtig qua kleuren en gevels, vandaar naar brunico , mooie kerk en kerkhof, (2 euro per 24h op een parking waar heel veel campers kunnen), eventueel cortina dampezzo heel mooi stadje is een beetje het knokke van noord italie, bolzano is shoppen en markt(niet op zondag dan is het er doods,)
dan gardameer lazise bvb heel mooi, sirmione, en absoluut doorrrijden naar verona, zeer mooie stad met leuke marktjes . fiets erbij is gewoon een must, zalig om verona binnen te fietsen of aan het gardameer . parkeer je fiets in verona op het plein net voor de arena waar de soldaten waken en zet ze goed vast. romeo en julliette bezoeken en lekker eten wandelen . er is op 4 km van verona een leuke maar heel kleine camping, heel lieve dame die engels praat en het is er kraaknet. ook per bus mogelijk.
wij deden deze trip op 10 dagen, enkel cortina deden we niet. zalig gezwommen in het gardameer, salo aan het gardameer is ook heel mooi, heel exotisch.
wapen je tegen de tijgermug!!! al van in insbruck , , deze steekt ook overdag , los door dunnen kledij ! jeuken als hell.

reken wel op dure diesel, 1euro 80 ! tegenover in luxemburg 1.05
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door Evelynne »

trabbart schreef:
vr 06 sep 2019, 19:01
@ trabbart: Jij hebt een mooie vakantie gehad, ik droomde weg bij het lezen. Ik heb alle genoemde plaatsen reeds bezocht maar nog niet met de camper. Maar dit staat dus bovenaan mijn "wishlist".
Kan je een "ouwe ducato" vergelijken met een MB L608D? Ik hoef ook niet snel de hellingen op, ik wil ze zelfs omhoog kruipen want dan kan ik meer genieten van de omgeving.
Ben je van plan om meer te schrijven over je trip? Ik ben nieuwsgierig.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Van Innsbruck naar Verona



Bericht door jepebe »

evelynne, de Brennerpas en de Fernpas zijn pukkeltjes, ook met een oude camper. Belangrijke noordzuidverbindingen, breed uitgebouwd en helemaal niet steil. De brenner heeft een autobaan en de oude pasweg, allebei prima met zelfs een fiets met zijwieltjes te rijden.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie