Camperplaatsen Italie: nodig om te reserveren?

Plaats reactie
MarijeRodin
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 9:25

Camperplaatsen Italie: nodig om te reserveren?



Bericht door MarijeRodin »

Goedemorgen,

Wij willen van de zomer ook richting Lecce. Nu hebben we nog niet veel ervaring, vanddar mij vraag.
Weten jullie of je op betaalde camperplaatsen (gevonden via campercontact.nl) van te voren reserveren? of is het wie het eerst komt?
We gaan op pad met kids dus ik wil voorkomen dat we niet terecht kunnen.
En als we er eenmaal staan , kan je dan nog weg voor een boodschap of iets te bezichtigen of is dan je plek weg?
Als jullie mij hier over kunnen adviseren zou dat super zijn.
Alvast bedankt.

groetjes,Marije
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: camper plaatsen Italie - nodig te reserveren?



Bericht door roze »

Hoi Marije,

Even opgezocht: Lecce is -via snelweg- 1850km vanaf Valkenswaard.
Bij ons is de reis de vakantie.
Wat ik bedoel te zeggen: de dagritjes maak je niet te lang. Ik vind 300km per dag al veel.
Als we naar Italie gaan dan zijn de eerste 2 dagen reisdagen, maar dan ook niet veel verder als 700-800 km.
Dan gaan we in de vertraging en worden de dagelijks te rijden km’s minder.
Onderweg bezoeken we bezienswaardigheden en -niet onbelangrijk- zorgen we voor een gevulde koelkast met eten en drinken. Verder zorgen dat Toilet leeg is en watertank gevuld.
Camperplaatsen in italie zijn vaak heel basic. Prima om te overnachten, maar voor een ‘gezellig’ verblijf. Mwah.
We gaan vanaf een uur of drie een overnachtings plaats zoeken. Meestal via app. Reserveren nooit gedaan. Soms wel eens vol. Dan toch iets anders zoeken.

Als je nog weinig ervaring hebt met het reizen met een camper met kinderen. Wellicht eerst eenniets minder ambitieus plan. En allerlei blogs lezen om te kijken hoe andere mensen hun reis indelen.

Veel plezier met voorbereiden!
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
MarijeRodin
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 9:25

Re: camper plaatsen Italie - nodig te reserveren?



Bericht door MarijeRodin »

Bedankt voor je Reactie we gaan nog even verder puzzelen en en kijken.
groetjes,
Marije
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: camper plaatsen Italie - nodig te reserveren?



Bericht door Bluesart »

De camperplaatsen in Italië zijn heel divers.
Sommige zijn kale parkeerplaatsen en sommige hebben veel voorzieningen en lijken meer op campings.
Op camperplaatsen met een beheerder kun je overdag meestal gewoon weggaan zonder dat je plekje wordt weggegeven.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Camperplaatsen Italie: nodig om te reserveren?



Bericht door jurgenc »

Met onze kids (toen 4 & 6) merkten we snel dat ze tijdens de reis liefst minimum 36 hr ergens verbleven. We reden max 4 hr en bleven dan ergens waar het plezant was en pas 36 hr of meer vertrokken we pas voor een volgend stuk. Als we ergens absoluut moeten zijn (skivakantie) dan is het slechts een korte halte om te slapen en daarna verder.

Op de meeste Camperplaatsen (niet specifiek Italië) kan je niet reserveren en betekent opgestaan is plaats vergaan.

Maar op heel wat campings kan je ook tijdens het hoofdseisoen vaak terecht voor enkele dagen. We belden dan enkele uren op voorhand om te horen of ze iets vrij hadden. Indien niet, volgende kanshebber bellen.
H20
FrederikCBoskamp
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 mei 2019, 20:12
Contacteer:

Re: Camperplaatsen Italie: nodig om te reserveren?



Bericht door FrederikCBoskamp »

Naar onze ervaring in Noord Italië is het over het algemeen niet nodig om van tevoren te reserveren, populaire campings daargelaten.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Camperplaatsen Italie: nodig om te reserveren?



Bericht door Sjaak en Marja »

Hallo,
Ik denk gezien je vraag dat jullie beter een camping kunnen bezoeken dan camperplaats(en).
Die kun je reserveren, kun je alles doen en blijft je plaats gewoon je plaats.
Door ervaring leert men, dus...fijne reis.
Plaats reactie