Tips en info campertour Italie

BJN
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 jun 2018, 10:54

Tips en info campertour Italie



Bericht door BJN »

Hallo,
Als die-hard Scandinavië ganger is het de bedoeling om nu ongeveer 3.5 week met de camper richting Italië te gaan..De bedoeling is om natuurlijk de mooiste routes te rijden via Oostenrijk en dan door naar Italië.

Hebben jullie tips ? Wat zijn de mooiste (camper)plekjes, wat wel en/of juist niet doen ? Onze voorkeur gaat uit naar de natuur, met af en toe een leuk dorpje/stad. Het liefst langs de kust.


Alle info is welkom..alvast bedankt!

BJ
Gebruikersavatar
ine
Berichten: 552
Lid geworden op: zo 09 okt 2005, 10:55

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door ine »

Ik lees mee!
nooit te oud;
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door Zwerfleeuwen »

In Oostenrijk wilde we geen tol vignet kopen en hebben daar door echt een mooie route gereden. Eerst vanaf München Duitsland via de 318 en de 307 die wordt in Oostenrijk de 181. Toen via de 169 tot Zillertal, verder met de 165 de Gerlospas en langs de Krimml waterval. Daarna gekozen voor de Grossglocknerstrasse, en via de 110, die in Italië de ss52 werd Italië in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Uitgeschreven

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door Uitgeschreven »

Bereid je voor op veel slechte wegen! Ik ben nu in de omgeving van Rimini na het ganse land ro afgereden te zijn. Na Scandinavië is dit een teleurstelling. Weinig toegang tot de zee. Klem gereden. Camperplaatsen aan 10 euro zijn zeldzaam.
We zijn Griekenland gewoon. Voor ons nooit meer Italië. Nog niet te spreken van het rijgedrag.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door 't Busje »

Italië is schitterend, totaal anders dan Scandinavië, maar zeker niet minder. Wij hebben vorig jaar een reis van twee maanden door Italië gemaakt met vooral cultuur: Genua, Cinque Terre, Florence, San Gimignano, Lucca, Siena, Meer van Bracciano, Rome, Napels, Pompeii, Amalfi kust, Spoleto, Montefalco, Assisi, Perugia, Gubbio, Urbino, San Marino, Ravenna, Mantova, Gardameer, Lado d'Iseo. Heen door Frankrijk (Cannes, Monaco, Nice), terug door Oostenrijk (Silvretta) en Duitsland (Bodensee). Alles tolvrij en zonder vignetten.

Een tip voor gratis camperplaats met dit uitzicht: N 41° 55´ 21" E 13° 51´ 22"
Lago di Scanno.JPG
Lago di Scanno.JPG (106.78 KiB) 1768 keer bekeken
Wij stonden er alleen.
Laatst gewijzigd door 't Busje op wo 20 jun 2018, 16:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door TestCase »

De Italië ervaringen van on4avt hebben wij zeker niet! Prachtig land, aardige mensen, gaan bijna ieder jaar wel. Slechte wegen heb je overal en in Italië niet veel meer dan ergens anders, wij hebben ons er nooit aangeërgerd. Helaas geen Fattore Amigo meer, italiaanse FP, maar nog voldoende gratis/goedkope plaatsen (wanneer dat belangrijk is)

Gaan van het jaar weer! (Inkopen doen wijn/kaas/olie etc. Niet goedkoper maar gewoon omdat het leuk en lekker is!)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Uitgeschreven

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vind het niet leuk om de ganse dag getoeter te horen voor alles en nog wat. Chauffeurs zijn agressief en lappen alle verkeersregels aan hun laars. In halen in een bocht . Over de witte lijnen. Gearceerde lijnen. Op een rond punt. Door de rode lichten rijden etc. Ik vind dit niet normaal. Vele afgesloten plaatsen aan de kust. Private toegangen. Smalle wegen. Vriendelijk zijn ze wel
En het weer was mooi. Maar het is een verwaarloost en vuil land.Napels stinkt ronduit
Overal vuil en afval. Dit zij mijn ervaringen. Liever terug naar Griekenland. Alle plaatsen zijn mooi en prijzig. De minste parking om op de middag te eten heb je 3 euro aan je been.
Voor mij niet meer.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door 't Busje »

Smaken en ervaringen kunnen behoorlijk verschillen. De rommeligheid van Italië heeft ook z'n charme.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door Aloys »

Ik vind Italië een prachtig land! Voor ons wat té warm in de zomer, maar nu ik meer tijd heb gaan
we er vast nog eens een voorjaar aan wagen. Toscane in mei is ons erg goed bevallen.

Graag tips in dit topic, geen discussies over wel/niet Italië, daar heeft de topicstarter weinig aan,
want die gaat tóch! :D

Wat de route betreft, je kunt ook via Oostenrijk, tolvrij: viewtopic.php?p=751669
(In TomTom zeggen we dan: vermijd snelwegen). Je komt dan Italië binnen door het dal van Merano.
Vonden wij ook erg mooi, en de paar passen onderweg stellen niets voor (Fernpas en Reschenpas).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door Huub56 »

Resche pas heel mooi langs hè lago di resche met de verzonken stad waar alleen de kerktoren nog boven water uitkomt en de vele appel boomgaarden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door Fleurette »

Een trip langs de Italiaanse meren (Garda,Iseo, Idro en magiorre) kan ik met klem aanbevelen. Prachtige regio met heerlijk eten. In mijn ervaring bezoek je Italie liever niet in Juli en Augustus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door dedruivenplukker »

Mijn ervaring met de kust van Italië is dat het erg vol is en in het Noorden op veel plekken privé stranden en camper verboden.
Ook loopt er een spoor langs de kust op veel plekken met lage tunnels, dus lastig voor campers.
Zelf vond ik het pas interessant worden voorbij Rome en op Sicilië en vooral Sardinië.
Dat is wat ver schat ik in als je ook Oostenrijk nog toeristisch wil doen.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door TestCase »

'T busje heeft veel leuke plaatsen in Toscane en Umbrië genoemd ook Arezzo, Cortona, Siena, Verona zijn mooi en hebben soms camperplekken in of aan de rand van de stad. 10 tot misschien 30 min lopen en je bent in het bruisende centrum met mooie musea, kerken, pleinen, etc. San Gimignano heeft CP buiten de stad met, gratis, busvervoer is anders wel 40 min. lopen. Juli/Augustus inderdaad hoogseizoen en vaak erg warm >30C.
Ga eens op bezoek bij een fattore zoals 'La Vialla' (google), hebben gratis basic CP, is commercieel maar je kunt voor weinig geld lunchen, wel afspraak maken, spreken NL/ DE/EN/FR etc., en producten kopen als je wilt. Ook rondleidingen, wijn, olijfolie etc. Is bij Arezzo. Leuk om eens kennis te maken met zo'n Fattore en hoeft niets te kosten als het niet bevalt.

Geef aan wat je leuk vindt dan komen de tips gerichter.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
BJN
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 jun 2018, 10:54

Re: Tips en info campertour Italie



Bericht door BJN »

Nice..ben benieuwd!
En de Dolomieten ? Aanrader om die mee te nemen ?
Plaats reactie