tolweg

beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

Re: tolweg



Bericht door beginner »

Ook Bedankt Mario voor info zal dat eens bekijken .!!
gr jan
gr jan
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: tolweg



Bericht door Opgezegd »

Ammeraal schreef:Wij zijn een paar dagen geleden over deze weg gereden. Er hangen wel camera,s en er wordt wel aangegeven dat er easytoll is maar wij hebben niets of iets gezien waar we iets konden kopen. We zijn er dus gewoon overheen gereden en geen tol betaald.
Bert, er staan automaten tegenwoordig. Of ze ook naheffingen doen weet ik niet.
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

tolweg



Bericht door mMario »

vond nog een interessante website over autosnelwegen Electronic Toll en EasyToll systeem etc. in Portugal.

http://www.portugaltolls.com/en/web/por ... agens/home
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:

Re: tolweg



Bericht door Ammeraal »

hallo martin,

wij hebben geen automaten gezien en geen tolhuisjes dus we zien het wel.

x:D
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: tolweg



Bericht door bertt »

Nee, geen tolhuisjes. "Camera's"

Bert
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:

Re: tolweg



Bericht door Ammeraal »

Je moet toch de gelegenheid krijgen om te betalen, want verder op is dat wel zo bij een andere tolweg

Groeten uit Albufeira

Bert A.
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: tolweg



Bericht door bertt »

Van te voren betalen en met kentekenherkenning wordt de betaling gedaan. Of zo'n kastje achter je raam.

Bert
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: tolweg



Bericht door Starline 660 »

Wij zijn gisteren Portugal binnengekomen via Vilar Formosa, staan duidelijke borden dat buitenlanders na 11 km een parking opmoeten, hier wordt door een automaat je kenteken opgenomen en moet je een creditcard in het ding stoppen.
lijkt simpel.

Wij hebben het niet gedaan omdat ik een kastje aan het voorraam heb, geregeld via DKV kon ik dit doen omdat ik er bedrijfsmatig ben aangesloten en de camper boven 3,5 ton is.
Ideaal dat ding, tuf nu tussen de vrachtwagens in Frankrijk met 30 km/h door de tolpoorten en ook in Spanje geeft hij een piep en gaat de boom omhoog.
In Portugal komt de piep als wij onder de camera doorrijden.

Wij staan nu in Gouveila bij een Nederlands stel op de boerencamping, plek zat want we staan hier alleen :-)

Camping Quinta das Gralhas http://www.quintadasgralhas.com

Mooi plekje aan de voet van de Serra da Estrela.

Morgen door naar Coimbra.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

Re: tolweg



Bericht door beginner »

Even ter info heb die weg gereden en heb alleen vlak voor Bragança 3 km tol gezien waar ook nog een omleiding om die te vermijden . Voor de rest tolvrij nog steeds allemaal bedankt voor het meedenken en veel rijplezier voor 2014 .
gr jan
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: tolweg



Bericht door Kees_S »

Starline 660 schreef: .... omdat ik een kastje aan het voorraam heb, geregeld via DKV kon ik dit doen omdat ik er bedrijfsmatig ben aangesloten en de camper boven 3,5 ton is.
Ideaal dat ding, tuf nu tussen de vrachtwagens in Frankrijk met 30 km/h door de tolpoorten en ook in Spanje geeft hij een piep en gaat de boom omhoog.
In Portugal komt de piep als wij onder de camera doorrijden.
Tja, zo'n tolkastje voor Frankrijk (Liber-T badge) heb ik ook al twee jaar (als particulier/toerist).
En dat bevalt zo goed dat ik er graag ook een voor Spanje (en Portugal) wil hebben.
Daar heten die dingen "VIA-T".
Echter tot op heden nog geen goede manier gevonden om in het bezit te komen van zo'n VIA-T (zie ook: http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17675).
Is er misschien hier iemand met ervaring en goed advies ?
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Liberat
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 20 jan 2010, 12:59
Locatie: Miño, Galicië, Spanje

Re: tolweg



Bericht door Liberat »

Ik heb zo'n kastje, maar woon zelf in Spanje. Ik heb het geregeld met een bank, niet mijn eigen, en die belast mijn eigen bank-rekening. Ik vrees, dat je bij een spaanse bank moet zijn om zo'n kastje te krijgen. Ik denk, dat het mogelijk moet zijn om je bank-rekening in Nederland te belasten. Banken, waarvan ik zeker weet, dat ze het kunnen verzorgen zijn: NCG en Banco Popular. Het lijkt me aannemelijk dat ook Santander, la Caixa en BBVA het kastje kunnen leveren.
Galicië, het Groene Spanje
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: tolweg



Bericht door Kees_S »

Ja, ja, een hele reeks Spaanse banken leveren zo'n kastje VIA-T.
Kijk maar op http://www.viat.es/contratar-via-t
Ik heb ze nagenoeg allemaal aangeschreven maar die willen niets weten van een NL-IBAN rekening noch van een NL-VISA card.
Ik zou persoonlijk moeten langs komen op een plaatselijk kantoor en daar een Spaanse bankrekening moeten openen.
Al met al gaat dat dan aan vaste extra kosten zo'n 100,- Euro per jaar opleveren en dat vind ik geen goed plan.

Ook heb ik dit geprobeerd, hetgeen voor toeristen de meest aantrekkelijke manier zou zijn:
De Via-T badge voor Spanje en Portugal verkrijgen op soortgelijke manier als die voor Frankrijk.
Kosten éénmalig 16,90 + IVA (= BTW) van xx %.
En dan 1,10 euro per maand dat er daadwerkelijk van gebruik gemaakt wordt.
Of 6,15 euro per jaar.
Wel lees ik dan nog ergens in de (Spaanse) algemene voorwaarden dat er 10,- euro in rekening wordt gebracht indien er 365 dagen geen gebruik wordt gemaakt van de badge.
En verder rekent men 0,25 euro voor de automatische incasso.
De tekst begint op: http://www.pagatelia.com
De aanvraag op: https://www.pagatelia.com/alta
En daar is het mij gelukt om de vraag "NIF" met een truuk te passeren en een account aan te maken.
Mooi een email gekregen met een bevestigingslink en daarna netjes kunnen inloggen.
De VIA-T zou dan per koerier/post opgestuurd worden naar woonadres.
Echter om dat in gang te kunnen zetten moet je in het online account eerst een machtiging invullen voor automatische incasso (hetgeen logisch is). MAAAAR daar kun je alleen een Spaanse bankrekening invullen (IBAN kennen ze daar zeker nog steeds niet ?). Dus helaas maar waar, ook hier loopt het spoor dood, tenzij er iemand is met een Spaanse bankrekening die deze voor mij ter beschikking wilt stellen om deze procedure af te ronden (uiteraard betaal ik prompt alles netjes per NL-IBAN terug) :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: tolweg



Bericht door Transitje »

Wij hebben net een tijd door Portugal gereisd, van noord naar zuid aan de oostelijke kant en via de kust,de 125, naar het westen en daar weer omhoog naar Chaves, zonder één meter tolweg.
Wel viel ons de betere aanduidingen op. Zat je een paar jaar geleden zomaar onbedoeld op een tolweg zonder mogelijkheid het dan nog te onwijken, nu staan er duidelijk borden met de mededeling dat je naar een tolweg rijdt.
Groeten

Klaas
Joske
Berichten: 2509
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: tolweg



Bericht door Joske »

In 2012 eenmaal in Lagos de tolweg opgereden, onder een poort door en gelijk er weer vanaf.
In 2013 via de toegangsweg vanuit Spanje een maandkaart genomen. Na die maand ben ik ook nog een stuk(je) tolweg gereden (weer onder de poort door).
Van beide keren heb ik nooit meer wat gehoord.
Gaat dan om een paar euro en waarschijnlijk worden die, vanwege kosten/baten overwegingen, niet geïnd.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie