De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
- hurktoilet
- Berichten: 8260
- Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
- Contacteer:
De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
In een eerder draadje kwam er al veel kritiek de verplichte dode hoek sticker in Frankrijk. Maar maak de borst maar nat: Spanje vandaag meldt dat ook Spanje de sticker invoert, vooralsnog vrijwillig. En ook Duitsland zou er mee bezig zijn. En aangezien Europa weer eens treuzelt, is de kans groot dat je binnenkort drie dodehoekstickers link, achter en rechts moet hebben. en over een par jaar nog meer
Terzijde: er waren tijden dat campertoeristen er een eer in stelden zo veel mogelijk stickers achterop hun busje te hebben
Terzijde: er waren tijden dat campertoeristen er een eer in stelden zo veel mogelijk stickers achterop hun busje te hebben
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: De wereld aan dodehoekstickers): na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Maken we toch gewoon een gps gestuurde digitale versie met op elke zijde een grootbeeld tv
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: De wereld aan dodehoekstickers): na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Eerst moord en brand schreeuwen dat ieder land zijn eigen regels heeft en waar is de EU. En nou volgen de EU landen en is het weer niet goed......
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
De wereld aan dodehoekstickers): na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
M2 of M3 en alle categorieën N voertuigen.
Zijn de meeste campers niet toch?
Puur gericht op commercieel transport en openbaar vervoer (zoals ze het in Frankrijk ook in de wet hadden moeten zetten).
“Niks aan de hand mensen; gewoon doorlopen!”
Weer het zoveelste stukje suggestief non-nieuws van Spanje Vandaag.
Duitsland heeft overigens al een andere maatregel in de wet gezet.
Stapvoets rechtsaf slaan in de bebouwde kom voor >3500kg.
Heb je een bron voor dat Duitse verhaal Peter ?
Spanje vandaag geeft die namelijk niet.
Over stickers is op Duitse sites niets te vinden.
Ze trekken juist fel van leer tegen de Fransen.
‘Onze vrachtwagens komen eruit te zien als circuswagens”
Werd daar ook al opgepikt onder de transporteurs.
Zijn de meeste campers niet toch?
Puur gericht op commercieel transport en openbaar vervoer (zoals ze het in Frankrijk ook in de wet hadden moeten zetten).
“Niks aan de hand mensen; gewoon doorlopen!”
Weer het zoveelste stukje suggestief non-nieuws van Spanje Vandaag.
Duitsland heeft overigens al een andere maatregel in de wet gezet.
Stapvoets rechtsaf slaan in de bebouwde kom voor >3500kg.
Heb je een bron voor dat Duitse verhaal Peter ?
Spanje vandaag geeft die namelijk niet.
Over stickers is op Duitse sites niets te vinden.
Ze trekken juist fel van leer tegen de Fransen.
‘Onze vrachtwagens komen eruit te zien als circuswagens”
Werd daar ook al opgepikt onder de transporteurs.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
De wereld aan dodehoekstickers): na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
2024 worden technische dodehoekmaatregelen blijkbaar verplicht op nieuwe trucks.
Verplicht vanuit Europese uniforme regelgeving
En daarna zal het nationale gedoe met stickers wel langzaam aan een stille dood sterven.
Verplicht vanuit Europese uniforme regelgeving
En daarna zal het nationale gedoe met stickers wel langzaam aan een stille dood sterven.
Re: De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Veel oudere campers staan op N1 kenteken. Bedrijfswagen, met toevoeging inrichting kampeerauto. Pas later werd dit M1/SA, personenauto en camper. Dus er zitten wel degelijk campers bij.
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
- Locatie: Borger-Odoorn
Re: De wereld aan dodehoekstickers): na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Ik denk dat het straks een extra optie wordt bij aanschaf van een nieuwe vrachtwagen, krijg je deze in kleur gespoten op de deuren.Marco Polo schreef: ↑wo 06 okt 2021, 6:45En daarna zal het nationale gedoe met stickers wel langzaam aan een stille dood sterven.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Zelfs met de modernste dodehoektechnieken op de wagen kom je in Frankrijk nog niet onder die stickers uit blijkbaar
(Grote ergernis van de transporteurs).
Dus in kleur gespoten is niet eens zo’n gek idee
Toegestaan voor de Franse wet.
En waar een Franse sticker zit kan geen Spaanse
Of je moet een hele bak vol hebben met van die zuignapdingen.
Of een houder zoals voor gevaarlijke stoffen. En dan bij elke grens wisselen
Spanje discrimineert dan blijkbaar niet.
Die werken niet met een gewichtsgrens.
Bedrijfswagen is bedrijfswagen.
Hoe zwaar hij ook is.
Maar goed, leuk voor de eigen bevolking.
We wachten maar op de ruimzicht dodehoek camera’s.
Die volgens een test van ADAC blijkbaar ook niet zaligmakend zijn.
Welke techniek je ook gebruikt blijft altijd een restrisico naar het schijnt.
Dus houden we de sticker erin.
Maar wel de eerder geposte variant op de Franse
(Grote ergernis van de transporteurs).
Dus in kleur gespoten is niet eens zo’n gek idee
Toegestaan voor de Franse wet.
En waar een Franse sticker zit kan geen Spaanse
Of je moet een hele bak vol hebben met van die zuignapdingen.
Of een houder zoals voor gevaarlijke stoffen. En dan bij elke grens wisselen
Spanje discrimineert dan blijkbaar niet.
Die werken niet met een gewichtsgrens.
Bedrijfswagen is bedrijfswagen.
Hoe zwaar hij ook is.
Maar goed, leuk voor de eigen bevolking.
We wachten maar op de ruimzicht dodehoek camera’s.
Die volgens een test van ADAC blijkbaar ook niet zaligmakend zijn.
Welke techniek je ook gebruikt blijft altijd een restrisico naar het schijnt.
Dus houden we de sticker erin.
Maar wel de eerder geposte variant op de Franse
- rollercoaster
- Berichten: 1400
- Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
- Locatie: hart van Nederland
Re: De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
En wedden dat het weer allemaal verschillende stickers worden , hetzelfde met de tol kastjes
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
groet,
Nico.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Gelukkig is er 1 voertuig waar die stickers prima tot hun recht komen.
Op mooie cleane vlakken.
Zonder allerlei andere reflectoren, bedrijfs-en reclamebestickering en gevarenborden waar de dodehoekstickers vaak totaal tussen wegvallen
De campert
Gelijk ook een optimale doelgroep natuurlijk.
Vele duizenden kilometers en of uren in drukke binnensteden.
Altijd haast
Hoog in de ongevalsstatistieken
Win-win
Op mooie cleane vlakken.
Zonder allerlei andere reflectoren, bedrijfs-en reclamebestickering en gevarenborden waar de dodehoekstickers vaak totaal tussen wegvallen
De campert
Gelijk ook een optimale doelgroep natuurlijk.
Vele duizenden kilometers en of uren in drukke binnensteden.
Altijd haast
Hoog in de ongevalsstatistieken
Win-win
Re: De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Er komt binnenkort een nieuwe verkeerswet in Spanje.
Daarin wordt met geen woord gerept over de dodehoek-sticker. Ik neem aan dat zoiets toch een wettelijke basis moet hebben, het loopt allemaal zo'n vaart niet.
Er staat wel iets in over elektrische steps, die zullen niet sneller dan 25 km p.u. mogen rijden ( sommige kunnen 70km) .
Ook mogen ze volgens het wetsvoorstel niet meer op de stoep rijden en ook trouwens (elektrische) fietsen niet meer.
Daarin wordt met geen woord gerept over de dodehoek-sticker. Ik neem aan dat zoiets toch een wettelijke basis moet hebben, het loopt allemaal zo'n vaart niet.
Er staat wel iets in over elektrische steps, die zullen niet sneller dan 25 km p.u. mogen rijden ( sommige kunnen 70km) .
Ook mogen ze volgens het wetsvoorstel niet meer op de stoep rijden en ook trouwens (elektrische) fietsen niet meer.
Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Re: De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
In Nederland is een onderzoek gaande om voertuigen zwaarder dan 3500kg te voorzien van een automatisch uitschuifbaar rek.
Bij naar rechtsaf slaan zwenkt het rek naar buiten om rechts voorbij gaan onmogelijk te maken.
Bron: fakenieuws.
Bij naar rechtsaf slaan zwenkt het rek naar buiten om rechts voorbij gaan onmogelijk te maken.
Bron: fakenieuws.
Groet, Ron Greven
-
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Die zijn er al een hele tijd hoor,ik heb een 4 tal jaren geleden met een huurauto gereden waarbij op de zijkanten van de laadbak een z.g "fish eye"camera was gemonteerd,en de monitor zich op het dashboard bevind
Zaligmakend was het niet,maar bij lage snelheden had je voldoende overzicht om te zien wat er naast je gebeurde.
Maar ja,zie je niks naast je en op het moment dat jij naar links kijkt komt er een fietser op volle snelheid,al bellend of append in je dode hoek,houdt t op voor jou en ben je alsnog de sjaak.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
De wereld aan dodehoekstickers: na Frankrijk nu Spanje (en Duitsland?)
Systemen zijn er allemaal al.
Is wachten op de Europese verplichtingen.
Die systemen kan je niet per land invoeren; leg je het internationaal transport plat.
Voor de busjes (en als het meezit campers) krijg je vanaf dit jaar of volgend jaar al de verplichting op uitgebreidere veiligheidsmaatregelen waaronder dode hoek radar dacht ik.
(Zat 5 jaar geleden al als optie op de Toyota die ik toen kocht).
En voor trucks volgt dit in 2024.
De Europese molens draaien niet zo snel dus gaan individuele landen om een of andere reden over op symbolische acties.
In de vorm van plakplaatjes.
Misschien om het Europese proces te versnellen?
Of juist uit een soort nationalisme ?
Is wachten op de Europese verplichtingen.
Die systemen kan je niet per land invoeren; leg je het internationaal transport plat.
Voor de busjes (en als het meezit campers) krijg je vanaf dit jaar of volgend jaar al de verplichting op uitgebreidere veiligheidsmaatregelen waaronder dode hoek radar dacht ik.
(Zat 5 jaar geleden al als optie op de Toyota die ik toen kocht).
En voor trucks volgt dit in 2024.
De Europese molens draaien niet zo snel dus gaan individuele landen om een of andere reden over op symbolische acties.
In de vorm van plakplaatjes.
Misschien om het Europese proces te versnellen?
Of juist uit een soort nationalisme ?