Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Weohwe schreef:
vr 08 okt 2021, 13:17
Je kunt overal meedoen aan medische experimenten, tegen behoorlijke vergoedingen, met zwaar en lang onderzochte middelen. Daar valt dit niet onder. We zeggen niet: nooit! Maar wat er momenteel gebeurt, en wat er allemaal boven water komt, de gebruikte dwangmethodes…het deugt niet, het klopt niet.
Blijf dan thuis zou ik zeggen.
Spanje zit niet te wachten op ongevaccineerden, het gaat hier goed qua besmettingen, vele malen lager dan in Nederland.(1807)
Niet alleen vanwege de hoge vaccinatiegraad maar ook omdat de 1,5m samenleving hier nog bestaat en ook op straat de meeste mensen nog een mondkapje dragen. Dat is slechts verplicht buiten als je geen 1,5m afstand kunt houden, 70% van de Spanjaarden draagt ze altijd, zelfs als ze alleen buitenaf wandelen of op de fiets.
Accepteer de consequentie van je keus om je niet te laten vaccineren , blijf thuis of laat jet testen voordat je Spanje binnenkomt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Afgelopen winter zijn er ook diverse mensen heen gegaan.
Zonder de hoge vaccinatiegraad.
Met inachtname van de maatregelen.

Vind het zelf ook prettiger om zonder beperking te kunnen reizen maar iedereen maakt zijn eigen keuzes,
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

En juist Nederlanders zijn het niet meer gewend om 1,5 m afstand te houden, laat staan dan buiten een mondkapje te dragen.
Gisteren op de drukke markt in Vinaròs vielen de Nederlanders uit de toon, een fikse boete riskerend. Accepteer de regels van een gastland zou ik zeggen, ook al voel je je beperkt.
Besmettingscijfers zijn niet voor niets zo gunstig hier.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

“De Nederlander” is geen maatregelen meer gewend dus moet zich maar laten vaccineren en dan komt alles goed :-)
Beetje jammer Thole :P :-)
Lijkt me dat je, als niet gevaccineerde door het leven gaande toch wel wat voorzichtiger door het leven gaat.
Zeker op een bepaalde leeftijd.
(50+ bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Het lijkt me niet fair om mijn woorden zo te vertalen dat ik vind dat iedereen zich moet laten vaccineren, beetje jammer Marco. :roll:
Niet vaccineren heeft wel consequenties, zie de coronapas.

Je zou eens een dag op Twitter antivaxxers en prominenten daarin zoals Baudet, Engel of Jensen moeten volgen en daar weer de volgers van. Voorzichtiger ? Die categorie die bewust vaccinatie weigert en desinformatie verspreidt lapt alle regels aan hun laars.
Verder is het mooi weer hier en we voelen ons veilig , zal nog wennen worden als we weer in Nederland zijn.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Nou lijkt het er toch wel op dat je Weohe al over 1 kam hebt geschoren met “De onverantwoordelijke Nederlander” die zich niet aan enige maatregel weet te houden.
En de antivaxxers en complotdenkers van Engel en consorten.

En je gaat voorbij aan mijn opmerking dat er afgelopen jaar ook diverse forumleden naar het zonnige zuiden zijn vertrokken.
En dit zo op het eerste oog zonder kleerscheuren overleefd hebben.
Zou natuurlijk ook dit jaar het geval kunnen zijn, ook al ben je niet gevaccineerd.
Zeker omdat je zegt dat de Spanjaarden zelf zich nog wel aan diverse maatregelen houden.

(Zit ergens midden op zee dus kan zijn dat de antwoorden wat onregelmatig binnenkomen :D))
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Marco, de eerste alinea klopt voor geen hout en is wat vals jij dicht mij weer ten onrechte iets toe, ik reageer hier niet op Weowe maar op jouw opmerking dat niet gevaccineerden zo voorzichtig zouden zijn.
Wbt de situatie in de winter, niemand was gevaccineerd, de situatie is niet te vergelijken met de huidige met de gunstige besmettingscijfers hier, dankzij de strenge maatregelen(denk ik).
Goede overtocht :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Atoz »

Enerzijds dacht ik:
Ik zag onlangs iemand op camperforum schrijven:
Gaan jullie die discussie hier nu eventjes dunnetjes over doen?
Ik ga als dubbel gevaccineerde naar Spanje, voor de zon, niets anders.
Te moeten schrijven.

Anderzijds denk ik:
Zie je wel dat ik moet opletten voor ''leuke'' mensen!
Je weet nooit of ze wel veilig zijn.

Als ik de reden tot niet vaccineren lees, dan begin ik zelfs spontaan te glimlachen.
Dwangmethodes....medische experimenten....
Is/was het zo erg in Nederland? Of ergens anders?
Vreselijk he :lol3:

Spanje ...zon...zee...strand... Nog 4 keer slapen en.... We gaan!
Edit: met een voorraad mondmaskers en handgel.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

:thumbup:
Alvast een goede reis :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Have fun!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Kroppie »

misschien zijn de niet gevaccineerden wel de reden van div onwelkome maatregelen, wie zal het (nog meer) zeggen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Zo dan. Ik heb hier gegumd. Even voor de goede orde:
@Weohwe:
Thole geeft in een antwoord duidelijk aan dat hij niet reageerde op jouw bijdrage.
thole schreef:
vr 08 okt 2021, 22:18
Marco, de eerste alinea klopt voor geen hout en is wat vals jij dicht mij weer ten onrechte iets toe, ik reageer hier niet op Weowe maar op jouw opmerking dat niet gevaccineerden zo voorzichtig zouden zijn.
Thole zegt dus helemaal niks over jouw gedrag. Hij zet zijn vraagtekens bij het gegeven of alle niet-gevaccineerden wel zo voorzichtig zijn. En dat mag. Hier op het forum ook.
De toon van de reacties waar jij vervolgens mee komt schreeuwen inderdaad om een moderator. Want die zijn beneden alle peil. En ja, ik wens Atoz veel plezier tijdens zijn reis naar Spanje. Is daar ook al iets mis mee? Laten we hier verder normaal reageren. Accepteer dat er mensen zijn die anders denken. En voel je niet aangesproken als iemand het niet over jou heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3715
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bubbles11 »

Wij zijn aan de noordkust van Spanje, hoewel in de winkels iedereen netjes een mondkapje draagt, zijn de Spanjaarden hier niet zo plichtsgetrouw als waar Thole verblijft. Op straat weinig mondmaskers te zien, in sanitairruimten op de camping draagt eigenlijk niemand een mondmasker(90% van de gasten is Spaans). Gisteren kwamen wij in een restaurant waar tot onze verbazing geen mondmasker te zien was, ook niet bij het personeel.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Martine, ik weet niet in welke regio je bent.
We zijn in een 6-tal regio's geweest, het beeld verschilde niet zo veel.
6 Weken geleden in Baskenland, heb het nog even opgezocht , 3/4 van de mensen op straat een mondkapje op in de stad waar we toen als 2e stop waren. Dat was in Balmaseda en deed ons toen twijfelen of het buiten dragen van een mondkapje niet verplicht was.
Eergisteren in L'Almadea, nog zeker 60%, het lijkt dus minder te worden volgens onze waarnemingen.
Nu kleuren ook hoe langer hoe meer regio's groen, daar zal het mee te maken hebben.

En eergisteren bereikte Spanje een volledige vaccinatiegraad van 87,5%, 90% heeft minstens 1 prik gehad.
Het aantal besmettingen schommelt zo rond de 2000, minder dan 50 per 100.000.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie