Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27443
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

tonic schreef:Volgens mij valt niemand je lastig. je kiest er zelf voor om een vraag wel of niet te beantwoorden.
Je geeft aan dat mensen hier niet om raad mogen vragen. de raad mogen ze hier gewoon vragen en jij bent vrij om daar wel of niet op te antwoorden.

Dat belerende gedoe als het toevallig uitkomt. Ben blij dat iedereen zich ALTIJD aan ALLE regels houdt.
Het gaat mij persoonlijk niet om de keuzes.
Maar om de smoesjes die verzonnen worden om af te wijken ;-)
Die hoeven er wat mij betreft niet bij vermeld te worden.

Maar misschien ziet Bob dit anders :P ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op zo 02 mei 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

Marco Polo schreef:
zo 02 mei 2021, 17:34
Maar jij bent pensionado Aad :P
(Althans dat was de bedoeling geloof ik :D)
Voor jou is de keuze reuze ;-)
Voor de werkenden is het een no brainer blijkbaar.
Vakantieplanning is heilig :-)
Ik vind hem origineler dan “ik woon in Portugal” :P :D
Nu ben ik dat inderdaad. Maar vorig jaar was ik dat nog niet in het OV is er een hele ingewikkelde vakantie toewijzing ook toen mocht je naar Frankrijk en toch besloot ik half verwegen om terug te gaan met nog 3 en 1/2 week vakantie te gaan heb ik daarna besloten dat terug de bus op niet gewenst was en ben toen met de baas gaan overleggen op welke wijze en voorwaarden ik eruit kon. Dat allemaal omdat ik het veiliger wilde. Werken op een streekbus tijdens deze corona shit is niet veilig en prettig. Ondanks alle maatregelen toch regelmatig 50 tot 60 passagiers in een 12 meter 42 zitplaatsen bus dat mag maar volgens mij gewoon gevaarlijk en dan ook discussies over mondkapjes. Dus voor ruim 500 netto minder per maand voor de rest van mijn leven ben ik nu pensionado die soms bij springt in het transport :lolno: Het is natuurlijk wel een luxe als je die keus kan maken velen zullen het best willen maar niet kunnen betalen. De beloning van een leven van bewust met je geld omgaan zeg maar.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

tonic schreef:
zo 02 mei 2021, 18:58
Volgens mij valt niemand je lastig. je kiest er zelf voor om een vraag wel of niet te beantwoorden.
Je geeft aan dat mensen hier niet om raad mogen vragen. de raad mogen ze hier gewoon vragen en jij bent vrij om daar wel of niet op te antwoorden.

Dat belerende gedoe als het toevallig uitkomt. Ben blij dat iedereen zich ALTIJD aan ALLE regels houdt.
Ze vragen niet om raad, want de wet en regelgeving is bekend
Ze vragen bevestiging in het gene wat ze van plan zijn
En die bevestiging ga ik ze niet geven, echter het ze ook niet afraden
Dat is hun beslissing ,dus val een ander er niet mee lastig

En ik overtreed zeker regelmatig wet en regelgeving als ik denk dat ik dat kan hard maken
Zonder dat ik een ander daar mee te kort doe
Houd mij zelf dus beslist niet ALTIJD aan ALLE regels
Maar dat houd ik voor mij zelf :shh:
En vraag daar zekers hier geen bijval voor :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Omdat we hier een camperforum zitten, heb ik me aan wat bespiegelingen gewaagd om weer eens met de camper weg te kunnen, zonder dat we vastomlijnde plannen hebben.
Bij de meeste mensen is de rek er zo langzamerhand uit. Dat moet wel als je ziet hoe waanzinnig veel campers er nu onderweg waren de afgelopen dagen en hoe vol de cp's en campings staan.
En dat tegen het advies in om geen onnodige reis te maken. Voeg daarbij het veel te koude weer dan moet de nood wel hoog zijn.
Voorlopig zitten we braaf thuis en kunnen we straks hopelijk alle kanten op met een voorkeur voor Spanje.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Naar de camping of camperplaats in eigen land mag je gewoon. Net omdat de meesten ervoor kiezen de grens nog niet over te gaan is het nu in ons land wat drukker. Gaan we nou weer beginnen met 'het is maar een advies'. Of 'ik moet wel want anders heb ik het koud". Dat is net zo erg als 'het is maar een griepje'. Alsjeblieft zeg. We zijn er bijna. Nog even en het kan en mag weer. Alleen of dat in juni al zo is of een maand later? ik zou er niet op durven te gokken. Maar ik wacht het wel af. Dus onze eerste vakantie laatste week van juni, eerste week van juli is in eigen land. In september kijken we dan of we de grens al over mogen. En zo niet, dan zijn er in eigen land genoeg mooie plekjes. En nee, dat is niet zielig. En nee, dan worden we niet beknot in onze vrijheid. En nee, dat is niet erger dan in de oorlog. Nood hoog, rek eruit? Ga op een camping in eigen land staan en geniet. En als je ervoor kiest je niet aan het reisadvies te houden ook goed. Maar bespaar ons de goedpraterij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door PaulBng »

Precies, dat.
Waar ik me wel mateloos aan erger...
Wij worden verondersteld in eigen land te blijven. Zouden we al over de grens, pcr test etc.
Intussen rijden onze oosterburen ongehinderd het land in en bezetten plekken die wij wel zouden willen..

En als ze weer terug gaan, moeten ze dan ook een pcr test?

Paul

janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 2:57, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

Al zouden ze wel voorgetrokken worden dan is dat hun regels die wel of niet worden nageleefd. Onze eigen regels stellen we hier ter discussie moeten we dan ook nog die van de oosterburen ter discussie stellen op punten die niet eens betrekking op ons hebben

Gr. Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Dafluc schreef:
zo 02 mei 2021, 19:47
Naar de camping of camperplaats in eigen land mag je gewoon. Net omdat de meesten ervoor kiezen de grens nog niet over te gaan is het nu in ons land wat drukker. Gaan we nou weer beginnen met 'het is maar een advies'. Of 'ik moet wel want anders heb ik het koud". Dat is net zo erg als 'het is maar een griepje'. Alsjeblieft zeg. We zijn er bijna. Nog even en het kan en mag weer. Alleen of dat in juni al zo is of een maand later? ik zou er niet op durven te gokken. Maar ik wacht het wel af. Dus onze eerste vakantie laatste week van juni, eerste week van juli is in eigen land. In september kijken we dan of we de grens al over mogen. En zo niet, dan zijn er in eigen land genoeg mooie plekjes. En nee, dat is niet zielig. En nee, dan worden we niet beknot in onze vrijheid. En nee, dat is niet erger dan in de oorlog. Nood hoog, rek eruit? Ga op een camping in eigen land staan en geniet. En als je ervoor kiest je niet aan het reisadvies te houden ook goed. Maar bespaar ons de goedpraterij.
Ik praat niets goed, heb wat ideeën gespuid
Daar komen reacties op prima, uitwisseling van meningen.
Je kunt natuurlijk een semantische discussie houden over het verschil tussen het negatieve reisadvies voor het buitenland of 'Blijf zoveel mogelijk thuis ook tijdens de meivakantie' maar dat is bij voorbaat zinloos.
Dus nogmaals: wij zitten gewoon braaf thuis en naast dat we een boek lezen fantaseren we ook over camperen aangezien we dit al sinds 1978 doen.
Het is toch leuk om plannen te maken ook al kunnen ze misschien niet op korte termijn verwezenlijkt worden?. :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door PaulBng »

Jullie missen mijn punt..
Laat maar.


Paul
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 2:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door PaulBng »

Met dat verschil dat ze volledig ongecontroleerd binnen kunnen wandelen, omdat "wij" onze wetgeving niet op orde hebben.
Iets met egocentrische vrijheden etc.

Edit: enige vorm van frustratie zal ongetwijfeld bemerkt zijn...

Paul
Plaats reactie