Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

thole schreef:
zo 02 mei 2021, 20:42
Ik praat niets goed, heb wat ideeën gespuid
Vakantieplannen maken doet iedereen. De vakantievooruitzichten in de gaten houden ook lijkt me. En geloof me, ik gun jullie en iedereen dat het morgen weer kan en mag. Maar ik ben bang dat dat niet realistisch is. Nog even volhouden, is niet leuk maar wel wat het is. Ik denk niet dat we eind mei al kunnen reizen. Maar we gaan het zien. Spanje gaat naar verwachting medio juni van het slot af. Griekenland al 14 mei. Frankrijk 3 mei. Met een negatieve pcr-test. Vanaf 9 juni zou daar het Europese paspoort gebruikt moeten kunnen worden. Dus we zijn er bijna. Ik kan er slecht tegen als mensen iets naar hun hand lijken te zetten omdat hun dat uitkomt. Maar daar is in dit draadje al genoeg over geschreven. Nogmaals, ik gun jullie, iedereen en mezelf dat we snel weer op pad kunnen en mogen. En als we elkaar dan in Spanje tegenkomen drinken we er een karaf Sangria op :cheers:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45208
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Even ter aanvulling: Spanje is niet op slot geweest voor toeristen, mits voorzien van een negatieve PCR test zijn die welkom.
En de ontwikkelingen gaan door: over 2 weken zouden we met ons gele boekje naar NRW kunnen.
als we elkaar dan in Spanje tegenkomen drinken we er een karaf Sangria op :cheers:
Mag het ook een fles goede Rioja zijn? :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Ook in Spanje grote vraag naar campers.
Dit vond ik vanmorgen onder de ruitenwisser terwijl ik voor de deur sta in woonwijk.

Afbeelding

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Pilha »

Trekt die handelaar/handlanger op zijn zoektochten de kentekens na van de campers die hier en daar op straat staan?
Engelstalige flyer op een Spaanse camper.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Engels is de voertaal aan de costa.
Denk dat er veel vraag is en hij heeft maar 1 camper in de verkoop,
Doordat er weinig Engelsen zijn zal de autoverkoop wel stuk minder zijn.
Hij zal de camperplaatsen ook wel bezoeken.
Er staan nu regelmatig,niet spaanse campers voor de deur,doordat we maar beperkt mogen reizen alleen in eigen regio.
Zal ook wel vraag zijn naar Enegelse campers want vooral ouderen willen stuur aan de verkeerde( andere) kant.
Valt tegen als je 50 jaar aan de verkeerde kant zit en je moet wisselen.
Heb ook eens in Engelse auto gereden wat een ellende.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

Ik heb wel vrij vaak met wagens gereden met het stuur rechts van mini tot dikke Leyland 5 minuten wennen maar zeker bij het links rijden geen enkel probleem!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

Niks mooier als met een Rode dubbeldekker ,, vd Baas
Rode busje hier onder :wink:
Aan de verkeerde kant vd weg door wereld stad Londen
Ellephant & Castle
Trafalger square ,
Mooooooooi man

On topic :wink: Barcelona ,ook niet verkeerd :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

Ja ook daar eens een keer mee gereden dat ding was van 19 Noach nog met zo'n neusje dus werken met de armen :lol: :lol: Was van een tourboer uit Zeeland was geleend voor een Sinterklaas feestje. Had dat ding opgehaald maar onze kinderen waren nog klein en ik ging bij mijn kinderen zitten dus een chefje gesminkt als zwarte piet achter het stuur dacht dat hij wel het bochtje met 1 hand kon nemen ja linker voorkant in de prak :oops: de 30+ kinderen huilen en lachen de Sint boos spelen en de collega's tussen de banken op de knieën :lol3: maar dan na afloop terug brengen en bedankt voor het lenen maar eeeuuu er zit een klein beetje schade aan :lol3:


Gr. Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Going »

Wij halen vaak Australische en Nieuw Zeelandse vrienden op van Schiphol. Geheit dat de senior gast aan de verkeerde kant wilt instappen. Ik geef dan mijn sleutels en vraag tot hun verbazing of ze willen rijden.
Tot mijn schaamte gebeurde het mij ook de laatste keer in Adelaide. Ik zei ja, geen probleem, natuurlijk werd ik niet vertrouwd om links te rijden. 3 uur later pakte ik mijn campertje en reed weer netjes links.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jaap van duijn »

Zit mijn Ega op zo een FB forum en maken ze dar de boel aan 't lachen, nou ik net niet.
Want blijkt dat er nu al afgelopen week 3 stellen met camper vertrokken zijn naar Spanje, waar weet ik niet.
Maar naar het schijnt zijn ze overal doorheen getrokken zonder eenmaal aangehouden te zijn. Nu vraag ik je, in huize van Duijn dus we kunnen hoera.
domper ik wil niet en heb verzekering gebeld, "mijnheer neen U bent dan niet verzekerd voor ziekenkosten en bijkomend" dus we blijven thuis.
En natuurlijk verwijt maar het is wat het is.

Jaap
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1548
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Lammerts »

Bekend verhaal.
En ik gun het niemand, dat ze een verzekering nodig hebben, maar áls.....

Ik besteed dat geld liever aan dingen, wanneer we weer "veilig" kunnen reizen....

Groet, Elze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Verzekering had het nog specifiek over Corona gerelateerde zaken?
Geen zware Corona krijgen is over het algemeen afdoende om toch verzekerend te kunnen reizen :P :-)
Of het zelf kunnen betalen natuurlijk ;-)
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

Ja de kruik gaat te water tot dat hij barst :lol: en als het dan fout gaat hoor je het niet want die ellende zetten ze dan niet op FB natuurlijk :shh: maar verstandig de soort bedragen waar je dan over gaat praten zijn flink hoor

Gr. Aad
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door JohnCurly »

Basiszorgverzekering werkt gewoon overal.
Gister doodgemoedereerd vanuit Valenciana naar de Ebro, politie ziet me niet eens, ik hun trouwens ook bar weinig.
Geen controles, geen beperkingen, het wordt in Catalunia al bijna weer net zo druk als altijd.
Met een enorme variatie in kentekens.
Diverse medereizigers gesproken laatste week: géén reisproblemen of beperkingen gehoord, noch gezien.
Zowel noord- als zuidgaanden.
Grootste probleem is de betweters in NL, die totaal geen idee hebben van de huidige reisrealiteit.
Plaats reactie