Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Het zijn beperkingen waar ik niks van merk .
Mag in provincie Valencia reizen.
Moet van 24.00 tot 06.00 binnenblijven,nou dan ligt het hele bejaardenhuis ( costalgarve) toch in bed,dus eigenlijk een zinloze beperking in deze omgeving en mag van mij eeuwig duren.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk, dat diegenen die thuis blijven en dat zijn er zo te lezen heel wat, het verstandigst zijn.
Onder diegenen, die toch willen gaan reizen, tegen alle adviezen in, is het "mij kan niets gebeuren, ik ben onkwetsbaar" gehalte erg hoog.
En ik zit me echt af te vragen, hoe het komt, dat men zich onkwetsbaar waant.
Want er is heel wat meer voor nodig, om veilig door een pandemie heen te laveren, dan "we komen met niemand in aanraking, wij zijn einzelgangers".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door juanv »

Uiteraard heeft elke regering vandaag zo een gigantische tekorten dat zij niet graag bestede €€ naar het buitenland zien gaan, dus moet iedereen maar in eigen land blijven.

Objectief gezien lijkt het mij echter veel verstandiger te verblijven in regio's met lage besmettingskans, en dat is momenteel zeker niet thuis. :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door bertt »

Jan en Simonne,
in het begin heb je zelf getwijfeld of je nog wel of niet naar Spanje zou gaan.
Nu je het besluit genomen heb om deze winter thuis te blijven, zouden mensen die wel naar "veilige" gebieden gaan , geen verantwoording nemen?
Ik vind dat een beetje kort door de bocht, sorry hoor.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Kubo »

Is niet kort door de bocht, zij hebben gewoon een wijs besluit genomen.
Het verbaast mij hoeveel mensen er toch zo nodig uit moeten tegen alle adviezen in.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Is heel normaal ,dingen doen die niet mogen,doe het zelf al heel lang.
Vooral wij Hollanders doen graag wat we willen.Vrijheid.
Hoor net dat mensen die uit oranje gebieden komen eigenlijk 10 dagen in huis moeten blijven,slechts een kwart doet dit.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

Dat mag je uiteraard vinden Bert, daar hoef je geen sorry voor te zeggen.
Maar als je goed leest, wat ik schrijf, gaat het in mijn bericht niet over "veilig" of "niet veilig".
Het gaat om veel meer dan dat.
Je redt het niet met "ik ben een einzelganger".
Er zijn ook nog andere dingen dan covid, als je op een lange, verre reis gaat.
Kijk maar eens, waar je je allemaal tegen verzekerd hebt.
En hoe goed de ziekenhuizen elders ook zijn, (en dat kan ik alleen maar beamen), ook die hebben te maken met overvolle afdelingen en IC's.
Overigens hebben wij al vrij vroeg besloten nergens heen te gaan.
Juist omdat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door isoplus »

Wel of niet op reis naar Spanje (of Portugal, Griekenland, Italië, …?)?
Was tot voor kort een vraag waarbij je allerlei afwegingen kon en zelfs moest maken om voor jezelf deze vraag goed te kunnen beantwoorden.
Adviezen van derden konden daarbij zeer behulpzaam zijn om je gedachten te bepalen, ook ik heb lang getwijfeld.
Wat ik niet gedaan heb, in eerste instantie, is de meningen en verhalen van mensen die al in de betreffende landen zijn mee nemen in mijn overwegingen.
Het belangrijkste voor mij was het mogelijke doorreizen van België, Frankrijk en Spanje. Als in die landen reisbeperkingen zij en niet noodzakelijke reizen afgeraden of zelfs verboden worden dan is het niet ingewikkeld om tot de conclusie te komen dat je al snel tot ongewenste bezoeker verklaard zal worden mocht je op een of andere manier onderweg hulp nodig hebben.
Dat hoeft niet direct medische assistentie te zijn maar kan gewoon al bij assistentie aan je voertuig van belang worden, immers als iedereen druk bezet is met het oplossen van lokale problemen kunnen ze jouw probleem missen als kiespijn.
Wij zijn verslaafd aan winterreizen naar het Zuiden en van verslavingen is moeilijk af te komen, toch laten we dit jaar verstek gaan.
Het zal vast in sommige delen van Spanje en Portugal rustiger en veiliger zijn ( het is in ieder geval warmer :) ) dan hier in druk bevolkte delen van Nederland en als je er nu al zit, lekker blijven zitten dan heb je het goed gedaan voorlopig :thumbup:
Om nu af te reizen naar het Zuiden lijkt mij erg onverstandig en ook geen noodzakelijke verplaatsing en dat laatste is een goed argument om de camper maar voorlopig op blokken te zetten.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door gjvonk »


EasyBee schreef:
gjvonk schreef:
di 27 okt 2020, 15:41
metatoon schreef:Jaap.
Te hopen valt dat een van jullie het dan niet zelf heeft gekregen. Dan ga je die rit niet afmaken. Zelf aan den lijve ondervonden en het viel ook te lezen op de verschillende nieuwssites. 's Ochtends wakker worden met hoofdpijn en een akelige hoest etc. 's Middags loopt de koorts hard op en voel je al een slappe vaatdoek met echt totaal geen energie meer. Als je geluk hebt (hadden wij alle twee) blijft het daarbij en kun je thuis uitzieken. Maar je bent hondsmoe en kunt niks meer. Als je pech hebt zit je 's avonds al in een ziekenhuisbed in het slechtste geval aan de zuurstof of wordt nog erger IC. Het gaat zo snel. De ene dag merk je nog niks en binnen 24 uur heb je het helemaal.
Lang niet iedereen die besmet raakt met Covid ontwikkelt klachten, dan is er een grote groep zoals jullie bij wie het gelukkig tot milde klachten beperkt, slechts een klein deel heeft een ziekenhuisopname nodig, een nog kleiner deel ic zorg.

De kans om dat op een cp in Spanje op te lopen is m.i. veel kleiner dan hier in het overvolle NL.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

@Isoplus:
Dat is precies wat ik bedoel, alleen is dit beter verwoord.
Er komt zoveel meer bij kijken nu, dan alleen maar covid.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Premiumliner »

@ gjvonk: Droom lekker verder.....
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door metatoon »

Er zijn inmiddels veel zeer veel ongewenste en voor gewaarschuwde bewegingen en contacten gemaakt.
En laat ik het kort houden:
WE OOGSTEN ER GOED VAN.
Word wel een dure hoor.
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door gjvonk »

Premiumliner schreef:@ gjvonk: Droom lekker verder.....
Hoezo dromen? Cijfers volgen: aantal nieuwe besmettingen per dag, aantal nieuwe ziekenhuis opnames per dag, aantal ic opnames. Weinig drroomwerk aan hoor. Wat we alleen niet te zien krijgen: aantal geteste personen. Da's toch op zijn minst bijzonder....

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door hathi »

Ja het is me wat als je het verwachte cadeautje,niet krijgt,omdat ook de Sint dit jaar in Spanje blijft,maar om het dan op te gaan halen, met alle risico’s van dien,ik weet niet ? :lol3:
Hans
Plaats reactie