Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jielus »

seth_space schreef:
vr 04 sep 2020, 22:48
jielus schreef:
vr 04 sep 2020, 21:43
Ik vertrouw meer op feiten.
Welke "feiten" doel je nu op?
1. De cijfers die ik dagelijks voorgeschoteld krijg van diverse overheden.
2. En dat de dood onvermijdelijk is!

(Deze twee zijn onafhankelijk van elkaar.)
Laatst gewijzigd door jielus op za 05 sep 2020, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

Marco Polo schreef:
vr 04 sep 2020, 22:54
Dat er geen soldaten met machinegeweren aan de grens staan ;-)
Nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik dat dan wel weer een sterk criterium vind... :mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

jielus schreef: ↑vr 04 sep 2020, 21:43
Ik vertrouw meer op feiten.
Welke "feiten" doel je nu op?
De cijfers die ik dagelijks voorgeschoteld krijg van diverse overheden. En dat de dood onvermijdelijk is!
Ik heb zo'n vermoeden dat het je grote moeite kost de feiten juist te interpreteren
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Vertrokken2 »

Hij is vooral goed in wat de Duitsers noemen: hineininterpretieren
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jielus »

thole schreef:
za 05 sep 2020, 8:35
jielus schreef: ↑vr 04 sep 2020, 21:43
Ik vertrouw meer op feiten.
Welke "feiten" doel je nu op?
De cijfers die ik dagelijks voorgeschoteld krijg van diverse overheden. En dat de dood onvermijdelijk is!
Ik heb zo'n vermoeden dat het je grote moeite kost de feiten juist te interpreteren
Twijfelachtig

Na ruim vijf maanden van verschillende coronamaatregelen in beide landen is de huidige medische situatie ongeveer gelijk. In beide landen is het aantal IC-opnames en doden per dag op de vingers van twee handen te tellen. En voor onze nieuwste twijfelachtige maatstaf, het aantal besmettingen, geldt zelfs dat Zweden per honderdduizend inwoners er minder heeft dan Nederland. Die maatstaf is twijfelachtig om vele redenen, bijvoorbeeld omdat het aantal positieve gevallen vooral veel zegt over de testcapaciteit en -bereidheid en minder over het aantal zieken. De maatstaf deugt ook niet omdat het aantal besmette mensen wordt bepaald aan de hand van antilichamen in het bloed, terwijl Zweeds onderzoek uit augustus laat zien dat het aantal besmette personen waarvan het T-cell afweersysteem het coronavirus succesvol heeft bestreden, zo’n negen keer groter is dan de mensen waarvan de antilichamen het werk deden.

Niet alles is overigens beter in Zweden: het voortdurende verbod op verpleeghuisbezoek is eerder ingegeven door politici die banger zijn voor een herhaling van de sterfte in maart en april (en daarmee voor hun eigen politieke lot) dan dat ze aan het welzijn van de bewoners denken. Diepgaand onderzoek ontbreekt, maar anekdotisch bewijs in beide landen wijst vooral op verpleeghuisbewoners die liever met enig risico hun kinderen zien dan in eenzame opsluiting sterven.

Acceptatie

Mijn conclusie is dat het voor onze samenleving beter is de Zweedse weg te volgen van acceptatie, dat het virus er nu eenmaal is en we ermee moeten leren leven. Dit betekent dat we er eerlijk over moeten zijn dat er mensen met een kwetsbare gezondheid aan zullen blijven overlijden. Het geeft ook de samenleving weer de kans om samen te leven en het geld te verdienen waarmee we onze zorg en sociaal systeem overeind kunnen houden. Het geeft de jeugd ook een kans om vrolijk volwassen te worden.

Prof. dr. Ira Helsloot is hoogleraar besturen van veiligheid aan de Radboud Universiteit

Voldoende feiten? Ik ga zonder mondkapje aan het werk. Een fijn weekend.

PS. Deze dame is geen loodgieter met een camper
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Atoz »

Nu wil ik wel naar Spanje rijden
Maar dan wel met de grootst mogelijke voorzichtigheid
Eenzame plekjes opzoeken of toch de ruimte rondom ons.

Waarom? Puur psychologisch, zitten al te lang binnen.

Maar ondanks dat er mensen zijn die het in twijfel willen en blijven trekken: Corona dood. Soms.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Janpinz »

Met wat wij en onze óók reizende kennissen voelen, meemaken en zien onderweg, maakt dit forum zich drukker over corona dan de rest van Europa!
Het resultaat van de onbegrijpelijk verschillende beoordelingen en maatregelen door diverse landen, is een enorm verlies aan omzet overal. Plus lekker intelligente ruzies in het groot en in het klein!
Mss is het wel goed, dat we niet met zn allen weer zo massaal op reis gaan als ooit, maar zo als nu is ook niet goed!
De angst regeert, en dat is altijd al een foute raadgever geweest! We worden geregeerd door mensen, die het eigenlijk ook niet weten, logisch, want hoe bouw je nu ervaring op in dit soort toestanden ? :crazy:
Maar als ik zie, hoe achteloos we op provinciale wegen elkaar met snelheden tot 100 kmh tegemoet rijden, op 50-60 CM langs elkaar af.....maar dat is een gevaarzetting waar we mee opgegroeid en aan gewend zijn!
Zicht- en tastbaar. Worden zodoende ook geen lockdowns voor ingesteld, maar is zeker zo dodelijk!

We mogen de macht van Brussel mss niet zo, maar het zou toch fijn zijn als die overbetaalde hansworsten in dezes eens een beetje eenheid en initiatief zouden tonen! Nu zitten er overal figuurtjes zich met een politiek kleurpotlood uit te leven op experimenten op de samenleving :crazy:

En voor diegenen die nog twijfelen: gewoon gaan, het is overal bijzonder rustig en stil. We hebben vandaag sinds we een week geleden Spanje binnenkwamen, onze eerste buitenlander gezien! Een Italiaanse camper.
Cp’s die in CC staan met foto’s van rij aan rij staande campers...? Leeg!
We zijn gewoon eenzaam hier! Not :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Zie Zweden over hoe het ook kan.
Gewoon leven of er niks aan de hand is.
De ouwetjes gaan wat eerder dood maar verder gaat alles zijn gang - in grote lijnen - en de economie lijd er weinig onder.
Is ook een experimentje ;-)

Alleen schreeuwen we in de westerse wereld moord en brand als er eens bejaardentehuizen vol met lijken worden aangetroffen.
(Zoals in het begin van de pandemie in Spanje)

Je moet wat om gewoon lekker te kunnen blijven leven.
Beetje risico hoort erbij nietwaar.
Alleen win je daar de verkiezingen niet mee.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Nu iedereen weer aan het werk is in Spanje,zijn de camperplekken erg rustig was onze ervaring.
Dus een eenzaam plekje is niet zo moeilijk.
Wel rekening houden met mondkapje als je buiten loopt,iedereen draagt mondkapje.
Horeca is allemaal open maar daar kom ik niet.
Enige kontakt met andere mensen is supermarkt.
Persoonlijk vind ik allemaal meevallen,die mondkapjes went ook snel,gisteren zat ik alleen in de auto met mondkapje,is natuurlijk niet nodig maar gewoon vergeten.
Was gisteren in hospital voor endoscopie en had verwacht dat het wel heel streng zou zijn maar ook daar alles normaal wel erg rustig kon heeel makkelijk parkeren eindelijk.
Natuurlijk niet naar brandhaarden zoals Barcelona en andere steden gaan.
Onze dochter met familie is paar weken in ons huis op vakantie geweest en iedere dag horeca,wij hebben haar niet gezien dat durfde we toch maar niet. Is 10 dagen in quarantaine geweest en weer aan het werk en school.
En de gezondheidszorg is hetzelfde nivo als in Nederland,maar dan in de engelse taal.
Gr.Ron
Laatst gewijzigd door appellover op za 05 sep 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Oorzaak en gevolg.
In het begin van het jaar verplaatste men zich nog massaal.
Grote verspreiding
Nu is het rustig.
Mensen verplaatsen zich niet meer zo veel geografisch.
Besmettingen blijven lokaal.
Alles redelijk in de hand te houden.

Effe volhouden.
Griepseizoen doorstaan.
Misschien een vaccin komend jaar.

En daarna weer business as usual.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

De cijfers die ik dagelijks voorgeschoteld krijg van diverse overheden. En dat de dood onvermijdelijk is!
Jielus, ik snap niet wat hoogleraar Ira Helsloot te maken heeft met jouw bewering dat het een feit is dat overheden beweren dat de dood onvermijdelijk is bij een besmetting met het Covid virus. Welke overheid zegt dit dan?

De feiten zijn nl. heel anders, Frankrijk gisteren bijna 9000 besmettingen de hoogste ooit op 1 dag en 'maar' 84 mensen overleden maar er zal nog wel een na-ijleffect komen.

Maar misschien bedoel jij wat anders, dan praten we langs elkaar heen. :roll:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Will »

Ik lees vaak ik wil naar Spanje of ik wil naar Frankrijk maar hoe zit het met de partner wil die ook.
Want ik wil ook wel maar mijn vrouw krijg ik nu met geen mogelijkheid de grens over en mijn inziens zijn de partners vaak wat voorzichtiger.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Wil, ik zou wel naar Zuid Frankrijk of Italië willen
Everdien heeft COPD en wil dat niet, dat begrijp ik.
Dus zijn we nu in Duitsland, we blijven op ongeveer een dag rijden van huis.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jielus »

thole schreef:
za 05 sep 2020, 11:47
De cijfers die ik dagelijks voorgeschoteld krijg van diverse overheden. En dat de dood onvermijdelijk is!
Jielus, ik snap niet wat hoogleraar Ira Helsloot te maken heeft met jouw bewering dat het een feit is dat overheden beweren dat de dood onvermijdelijk is bij een besmetting met het Covid virus. Welke overheid zegt dit dan?

De feiten zijn nl. heel anders, Frankrijk gisteren bijna 9000 besmettingen de hoogste ooit op 1 dag en 'maar' 84 mensen overleden maar er zal nog wel een na-ijleffect komen.

Maar misschien bedoel jij wat anders, dan praten we langs elkaar heen. :roll:
Ik heb mijn tekst aangepast. Ik hoop dat je het nu begrijpt.
Lees ook even een keer wat Prof. dr. Ira Helsloot van mening is?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie