Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1521
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Lammerts »

Correctie...... geen 150.000 €, maar 15.000€

Nulletje teveel.....

Excuus, máár even zo goed is het nog een groot bedrag.......

Groet, Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Autocaravana »

Het gaat om de vraag of je er nu naar toe moet gaan. Tegen alle adviezen en maatregelen in. Als je dat doet heb je dus lak aan alle maatregelen die tot doel hebben verdere verspreiding tegen te gaan.
Lak aan alle maatregelen? Dat lijkt me een voorbarige en overdreven conclusie.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Alle maatregelen aangaande het onnodig reizen. Want daar gaat het hier over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Toon »

Als deze groep posters bij elkaar zou staan zou er zeker slaande ruzie ontstaan
Iedereen heeft wel een opmerking over wat de vorige poster schrijft
Al kunnen ze er maar een woordje uit pikken om op te reageren
Iedereen intepreteerd een antwoord op zijn manier en reageerd daar mee opwarmen er voor hem geschreven is
Maar er zijn er maar bitter weinig die uit ervaring kunnen spreken hoe het er in Spanje aan toe gaat
Wij zijn volgende week weer thuis en hopen zodra Frankrijk het weer toe staat om van noord naar zuid te reizen na half januari weer te vertrekken
En voordat de gehele groep over mij heen valt
Wij houden ons hier en onderweg wel degelijk aan de regels die in de betreffende regio hoort
Tijdens de terug reis komen we echt niet meer uit de camper als om te tanken en misschien een paar broodnodige boodschappen te doen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door JohnCurly »

hathi schreef:
vr 20 nov 2020, 19:24
En intussen vraag ik me af,wat die mensen die in hun camper wonen,en die volgens enkelen hier dan wel naar Spanje mogen,wat die mensen doen,bij een ongeluk,en de Camper Total loss is,en of de motor in de gort loopt?.?
Nou, dat is voor die mensen, ook voor ons dus, een heel grote zorg!! Altijd, overal, corona of niet!!
Als wij in gewone normale tijden, pakweg ergens halverwege Zweden total-loss raken, hebben we een behoorlijk probleem. Daarvoor hebben we dan ook een verzekering, die dergelijke mechanische rampen dekt,
no matter what.
En niet rijden beperkt een aantal van die risico’s en dat doen we dus zo weinig mogelijk.
Zo van: 50-100 km verplaatsen, en dan 10-12 dgn (minstens) in quarantaine in de eigen camper.
Op een plek zo ruim, dat de meeste nederlanders jaloers zijn op zoveel “leefruimte”!
Het zijn dingen, die je incalculeert als je besluit op wielen te gaan wonen.
En een pandemie, tja, die waren we vergeten, hadden we stom genoeg niet aan gedacht. :bang:
Maar moeten we daarom ons best doen om, op dit moment!, een huis(je) in NL te vinden,
en daar tijdelijk gaan wonen, om aan de normen van een forum te voldoen?
Of in de reisadviezen te passen?
Wat denk je zelf?
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Will »

Toon schrijft,

Iedereen intepreteerd een antwoord op zijn manier en reageerd daar mee opwarmen er voor hem geschreven is
Maar er zijn er maar bitter weinig die uit ervaring kunnen spreken hoe het er in Spanje aan toe gaat.
Nee dat klopt, maar die willen wel naar Spanje maar houden zich keurig aan de regels om niet te gaan reizen.
Er valt weinig te intepreteren maar ieder heeft zijn eigen smoes met name de doelgroep waar het allemaal voor gedaan wordt.
Mijn kinderen zeggen laten ze al die 65 plussers op sluiten in hun huizen en laat ons werken voor onze banen en uit gaan.
Ze doen het voor o.a. jouw gezondheid en niet voor de jongeren tot 40 jaar die hier een groot offer voor moeten brengen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

@JohnJan: ik denk dat je slecht leest. Niemand die zegt dat je terug moet komen. Integendeel. Blijf vooral daar. Maar het doet me deugd te lezen dat jullie zoveel mogelijk op een plek blijven staan en niet door het hele land trekken. Dat is ook het enige wat aan mensen die in hun camper wonen werd gevraagd in dit topic. Iets in de trant van blijf dan staan waar je bent. Nogmaals niemand die zegt dat je terug moet komen. Nogmaals, dit gaat ook niet over deze groep.
Als straks weer alles mag dan gun ik iedereen alsnog een heerlijke overwintering in Spanje of waar dan ook. Maar als je op dit moment op en neer gaat rijden ben je gewoon verkeerd bezig. En dat heeft helemaal niets te maken met het je wel of niet aan de geldende regels houden waar je bent. Of met het wel of niet mondkapjes dragen daar. Of met jaloezie, hoe verzin je het. Het heeft met kans op verspreiding te maken. Die zouden we zo klein mogelijk moeten houden. Doe je dat niet voor jezelf, doe het dan voor je medemens of de mensen in de zorg. Dat is het verhaal. Laten we hopen dat we snel weer op pad kunnen en mogen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door FrankJC »

Will schreef:
vr 20 nov 2020, 23:49

Mijn kinderen zeggen laten ze al die 65 plussers op sluiten in hun huizen en laat ons werken voor onze banen en uit gaan.
Gezellige kinderen heb jij :thumbdown:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

We zitten dus al veel thuis , want bv hier :mrgreen: willen ze niet dat we naar bv Spanje vertrekken :wink:

Maar dat vinden veel werkenden wel gemakkelijk , kunnen Oma & Opa op de klein kinderen passen
die dan moeilijk de boodschappen moeten doen , met die kids naar de Lidl of Aldi
waar ze de boel bacterieen uitspugend de boel bij elkaar schreeuwen

En wil je er iets leuks mee doen ,bv naar die zo mooi in kerstsfeer ,met hele speelgoeddorpen en een zingend ijsbeer orkest
dan mag dat niet van Mark , dat noemt hij funshoppen en :bang: :bang: dat moet je niet doen

iedee voor een kerstcadeau :!: 2 injectie spuiten anti corona , en vertrekken naar :?: :?: bv :?: :?: juist :thumbup: :wave:

onze kinderen laten ons gelukkig met rust :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Toon »

Citaat Will

Mijn kinderen zeggen laten ze al die 65 plussers op sluiten in hun huizen en laat ons werken voor onze banen en uit gaan.
Ze doen het voor o.a. jouw gezondheid en niet voor de jongeren tot 40 jaar die hier een groot offer voor moeten brengen.

En laat nou net de doelgroep zijn waarom die strenge maatregelen zijn gekomen
Die gaan nou net illegale feesten houden en zich nergens wat van aantrekken en in complot theorieën denken
En een offer brengen we allemaal
Iedereen heeft te leven met het huidige ongemak en een ieder vult dat naar eigen waarden in
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Ik ben zielig want ik mag niet funshoppen dus ik moet wel naar Spanje. Dan ben je inderdaad zielig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

Er was een pre corona tijd toen las Luc nog eens tussen de regels door :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Denk dat de situatie in Spanje op moment vergelijkbaar is met Nederland met paar verschillen:
Nachtklok van 24.00 tot 06.00,maar dan slaap ik dus geen probleem.
Mondkapjes op straat,zie dat niet als belemmering.
In je provincie blijven,is vrij groot gebied.En Frankrijk en Portugal zijn code rood voor Spanje.
Alle winkels,bedrijven zijn open en ook de horeca.
En het weer is anders,nog steeds geen kachel nodig.
Zolang er geen lockdown is prima leven.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

@Bob: toen was deze hele discussie overbodig. En hoefden we ook geen smoesjes te verzinnen. Dat het weer snel normaal mag zijn.
@Ron: en dat is dus precies waar het niet om gaat. Het gaat om het heen en weer rijden. Daarvan zeggen ze dat we het nu gewoon even niet moeten doen. Daar zijn goede redenen voor.
Afbeelding
Plaats reactie