Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Rutte de schuld geven geeft wel precies het niveau aan. Maar het is natuurlijk een samenspanning van alle Europese leiders.
Hoe eng om te zien wat je mensen allemaal wijs kunt maken tegenwoordig. We hebben wat dit betreft niets van de geschiedenis geleerd.
Afbeelding
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Pilha »

Er zijn camperaars die gratis gaan staan ook daar waar dat verboden is. Dat verbod heeft beslist een reden. Maar daar hebben ze schijt aan en zien wel of ze weggestuurd worden.
Maar nu ineens (uit eigenbelang vooral?) een ander veroordelen die zich niet aan de adviezen houdt (let wel = geen verbod).
Hypocriet.
Ik constateer dit los van het feit dat het opvolgen van de covid-19 adviezen nuttig is.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

Was nog niet bij mij opgekomen,maar schijnt dat er kroegtoeristen zijn vertelden ze mij,hier in Spanje zijn de kroegen nog tot 24.00 open dus ff paar dagen gezellig naar de horeca.
Voor 29€ vlogen ze op en neer,parkeren was duurder.
Hoop niet dat ik nu slapende honden wakker maak.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door appellover »

#Pilha,we doen denk ik allemaal dingen die eigenlijk niet mogen,dat maakt het leven spannend.
Heb mijn hele leven door met (meest legale) truukjes zo weinig mogelijk belasting betaald, maar daar is nog nooit iemand door in ziekenhuis beland.
Het is natuurlijk heel link om nu van en naar buitenland te reizen in oranje en rood gebied.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Saviemeke »


ludo van gils schreef: Maar eerlijk gezegd, ik geloof van de algemene pers en de politieke wereld niets meer. Mijn ogen zijn langzaam open gegaan toen ik een jaar of 15 geleden via internet kleine alternatieve media ontdekte zoals "ninefornews" en "het grotere plaatje.nl" om er maar een paar te noemen. Eerst uiteraard ongeloof, toen kritisch nieuwsgierig en uiteindelijk verbaast over een nieuwe wereld die dan voor je open kan gaan.

Daarom leef ik ook nu niet in angst voor bvb corona. Corona heeft volgens mij de griep "vervangen" ...en voor de griep was ik in het verleden ook niet bang.

Ik respecteer anderen die andere overtuigingen hebben en hun gevoelens en ...hoop hetzelfde van hen. Als ik anderen hiermee nieuwsgierig en minder angstig heb gemaakt dan is dit ook wel fijn.

Volg je open hart en je kritische geest. Geloof nooit iets blindelings. Geniet van de kleine dingen in het leven... Welkom in een nieuw bewustzijn... ?
Wonderbaarlijk dat je het gewone nieuws niet geloofd en de onzin op die andere sites wel.
Noem het een nieuw bewustzijn, het lijkt mij meer op onnozelheid.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door peter possl »

Kunnen de corona inquisiteurs en corona clowns , die deze rubriek al vele keren vol leuteren niet beter een nieuwe rubriek aanmaken met als kop: Coronageleuter?
Ik lees deze rubriek serieus om te zien wat de mogelijkheden misschien kunnen zijn, met de wetenschap dat het waarschijnlijk niet voor 1 april 2021 mogelijk is om daarheen veilig te reien ( eerder is mooi als het veilig is). Nu zie ik telkens leden die elkaar de oren wassen , daarvoor kunnen ze beter die andere rubriek pakken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

De vraag is of we wel of niet naar Spanje gaan. Dat heeft helaas alles met corona te maken. Beetje moeilijk te scheiden dus. De een zegt wel, de ander niet. Dan heb je al snel dat er mensen tegenover elkaar komen te staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door peter possl »

helemaal waar Luc, maar van de 47 pagina’s die dit item telt, zin er wel zo’n 40 stuks in totaal waarin de leden camperaars het niet over dit item hebben, maar los gaan op elkaar. ik had toch gehoopt op een klein beetje meer beschaving op dit forum. Het is waarschijnlijk aan de forum moderators te danken dat de leden elkaar niet “ te lijf” gaan als op sommige social media’s.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Autocaravana »

Het is niet zo ingewikkeld, lijkt mij. Momenteel kun je niet over land naar de meeste Spaanse regio's reizen, domweg omdat er een regionale lockdown is.
Als die lockdowns zijn opgeheven is het nog even de vraag of een bestemming in Spanje voldoende reden is voor Belgische en Franse autoriteiten om door die landen te mogen reizen.
Zodra daar ook geen belemmeringen zijn kun je dus ongehinderd naar Spanje, afgezien van eventuele noodzakelijke negatieve testen.
Of landen een oranje codering hebben van de Nederlandse overheid is een advies. Je mag naar eigen inzicht handelen.

Alles overziend zou ik wel naar mijn overwinteradres afreizen zodra dit mogelijk is, ondanks een 'oranje' reisadvies.
Voorlopig nog even wachten tot 9 december want tot die datum is de Comunidad Valenciana in lockdown.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door hathi »

Al zullen er toch weer Camperaars zijn die het beter weten ?
9E13DA30-45AD-4B37-AFDE-327CFA3CC65D.png
9E13DA30-45AD-4B37-AFDE-327CFA3CC65D.png (177.04 KiB) 261 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door de Viking »

Hoe eerder hoe beter:

Het kabinet wil reizigers die in Nederland aankomen uit een coronarisicogebied verplichten om aan te tonen dat zij negatief getest zijn op het coronavirus. Die test mag niet ouder zijn dan 48 uur. Dat schrijft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) woensdag in een Kamerbrief.

https://www.nu.nl/coronavirus/6091198/k ... nland.html

Ludo: is wel mainstream media en geen 'gezond verstand' :P
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

Het is echt geen hogere wiskunde hoor.
Het algemene advies is om niet te reizen.
Het algemene advies is om zeker niet te reizen naar landen met een negatief reisadvies.
Dit alles om te voorkomen, dat corona opnieuw wordt verspreid en daarmee vooral mutaties binnenbrengen uit andere landen.
Dit is niet wettelijk af te dwingen, maar doet gewoon een beroep op verstand.
En daar wordt het moeilijk kennelijk.

Mensen gaan vervolgens hier vertellen, waarom dit advies voor hun niet geldt.
Daarbij wordt gebruik gemaakt van allerlei prachtige smoezen en excuses, waarbij ik de mooiste vind "ik voel me helemaal veilig hier".
Alsof dat me interesseert.
Het tegengaan van verspreiding van het virus interesseert mij meer.
Gelukkig kan ik wel concluderen, dat de meerderheid gewoon thuisblijft dit jaar.
Dank aan diegenen, die meehelpen dit kutvirus in te dammen.
Volgend jaar beter, zullen we maar denken.

Aanvulling: ik zal blij zijn, als die test ( in bovenstaande bericht) verplicht wordt, niet alleen voor vliegtuig reizigers, maar ook voor reizigers over land.
Maar gezien de snelheid, waarmee hier in Nederland besluiten worden genoemen en geïmplementeerd, zal dat nog wel even duren, denk ik.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door metatoon »

Jan en Simone.
mijn reactie kort .

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door bertt »

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die in hun camper wonen en geen woning hebben, de tijd liever doorbrengen in Spanje als hier. Jullie hebben nu een woning hier, dus geen probleem.
Zou je hetzelfde gedacht hebben als je in de situatie verkeerde zoals niet zolang geleden, toen je nog geen vaste woning had.
Dan doe je misschien ook wel een poging om netjes die kant op te gaan, eerst een test laten doen en dan voorzichtigheid.

Of de mensen die hun huis in de winter verhuurd hebben en die nu in de klem komen te zitten, dat ze in principe niet naar Spanje/ Portugal kunnen :wink:
Het is niet allemaal zwart/wit.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie