Coronavirus in Spanje

Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Peter LMC »

rens914
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 10:02

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door rens914 »

Waarschijnlijk, had het van een Nederlandse kennis die in Malaga woont.
Hij zei...we zijn weer terug bij af.
Nog niet helemaal dus.
Vindt het wel allemaal erg verwarrend.
Waarom geen regels voor heel Spanje.
Laatst gewijzigd door rens914 op vr 08 jan 2021, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Marco Polo »

Waarschijnlijk omdat Spanje heel groot is en er hele grote regionale verschillen zijn in besmettingen ;-)
rens914
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 10:02

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door rens914 »

Waarvan je weet dat dat niet gaat werken.
Een virus houdt zich niet aan regiogrenzen.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Autocaravana »

Wel als je niet mag reizen tussen de autonome regio's. En dat juist is aan de hand. Ik weet niet of het strikt wordt gecontroleerd.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Coronavirus in Spanje



Bericht door appellover »

Valt wel mee hoor,horeca is overdag open net zoals alle winkels en waarom zou je na 22.00 zo nodig naar buiten moeten als alles gesloten is,ik laat onze honden om half twaalf nog ff uit,geen probleem hoor.
En in je regio blijven lijkt me verstandig.
Alles wat je nodig hebt is in je regio te verkrijgen.
De lockdown is niet te vergelijken met die van voorjaar toen was echt lockdown,bijna alles dicht,alle bedrijven op slot,en je mocht niet meer op straat komen,alleen je hond uitlaten tot 150 meter.
Dat noem ik lockdown.
Sprak vanmorgen een campervriend die staat in Rota ( Andalucia) met 25 campers uit alle delen van EU.Gaat prima,behalve het weer maar dat is vandaag al weer veel beter.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door dieseltje+ »

Iemand nieuws over "die" 14 Nederlanders?!
Internet afstreun kom ik veel wisselende (tegenstrijdige) berichten tegen, aantallen van 6-9 besmette personen, mogelijke boetes van €3000-€60000. Trouw heeft het zelfs over tot €600.000 :crazy:
Maar geen spoor van de vertrokken personen, behalve dat er 1 Nederlander wel in quarantaine is gegaan samen met de Spaanse chauffeur?!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Marco Polo »

Die gasten hadden het goede voorbeeld van de groep Nederlanders die door de Italianen een maand klem zijn gezet op Sardinië.
Nadat er in hun groep Corona was was vastgesteld
Zullen ze wel geen trek in gehad hebben en liever hun quarantaine thuis doorbrengen.
Is effe doorrijden maar op zich moet dat met zo’n ploeg (6 man in quarantaine dacht ik) goed kunnen als er verder geen klachten zijn.

Laats ook een bekende van me spoorslags uit de UK terug nadat bij zijn dochter Corona vast was gesteld.
Toen hij thuis kwam gelijk laten testen en ook hij besmet.
Geen klachten en netjes de quarantine uitgezeten.

Hoop drama om niks lijkt me.
Ze zullen niet al knuffelend nog heel Europa rond aan het reizen zijn.
Daarnaast kan de taal een dingetje geweest zijn; zaken niet goed begrepen (of willen begrijpen :mrgreen: ).

Wel een goede reminder om je in het buitenland niet bij een officiële instantie te laten testen en het zelf te doen met een Sneltest.
Kan je je altijd nog verplaatsten - met de nodige voorzichtigheid naar de buitenwereld - naar een plek waar men zich comfortabel voelt om de quarantaine door te brengen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door dieseltje+ »

Je zou verwachten als ze inmiddels thuis zijn het ook bekend is, zou toch niet zo heel moeilijk zijn om namen/adressen te achterhalen met 1 achter gebleven Nederlander. Ondertussen 3 dagen geleden en verder niks?! Storm en glas?! :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Marco Polo »

https://www-elperiodico-com.translate.g ... tr_pto=nui

Ze hebben lokaal het virus niet verspreid en als de vertaling klopt staan ze inderdaad gesignaleerd via een internationaal gezondheidssysteem.
Niet door middel van een internationaal opsporingsbevel.

Hoor je dus nooit meer wat van.
Tenzij de groep zijn verhaal wil doen bij de Telegraaf natuurlijk :mrgreen:

(Maar ik neem aan dat ze wel zo slim zijn dit niet binnen de normale quarantaine termijn te doen :-B ).
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door henk en lila »

Marco Polo schreef:
zo 21 nov 2021, 11:53
Die gasten hadden het goede voorbeeld van de groep Nederlanders die door de Italianen een maand klem zijn gezet op Sardinië.
Nadat er in hun groep Corona was was vastgesteld
Zullen ze wel geen trek in gehad hebben en liever hun quarantaine thuis doorbrengen.
Is effe doorrijden maar op zich moet dat met zo’n ploeg (6 man in quarantaine dacht ik) goed kunnen als er verder geen klachten zijn.

Laats ook een bekende van me spoorslags uit de UK terug nadat bij zijn dochter Corona vast was gesteld.
Toen hij thuis kwam gelijk laten testen en ook hij besmet.
Geen klachten en netjes de quarantine uitgezeten.

Hoop drama om niks lijkt me.
Ze zullen niet al knuffelend nog heel Europa rond aan het reizen zijn.
Daarnaast kan de taal een dingetje geweest zijn; zaken niet goed begrepen (of willen begrijpen :mrgreen: ).

Wel een goede reminder om je in het buitenland niet bij een officiële instantie te laten testen en het zelf te doen met een Sneltest.
Kan je je altijd nog verplaatsten - met de nodige voorzichtigheid naar de buitenwereld - naar een plek waar men zich comfortabel voelt om de quarantaine door te brengen.
Fijn al die tips om de regels van het gastland te omzeilen. Zo krijgen we corona er wel onder. :bang:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Coronavirus in Spanje



Bericht door Marco Polo »

Je hebt natuurlijk enigszins gelijk.
Maar als je de keuze hebt tussen huisarrest in een onbekend land, voor een onbepaalde tijd (tot de autoriteiten daar vinden dat je geen gevaar meer bent voor hun bevolking), risico dat je gebruik moet maken van de lokale zorg, eventueel de taalbarriere en thuisquarantaine dan zal de verleiding toch groot zijn lijkt me ;-).
En zonder testen kan iedereen die nu naar het zonnige zuiden vertrekt ook besmet zijn.
Maar dan zonder het te weten en zonder daar uiterst voorzichtig mee om te gaan .
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Kroppie »

enigszins gelijk ??, volkomen!!, mooi manier van goed praten :(

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Coronavirus in Spanje



Bericht door Marco Polo »

Blijft gokken Jos ;-)
We zijn er niet bij geweest.
Kennen alleen de Spaanse kant van het verhaal.
Plaats reactie