Een iPhone kopen in Calpe?

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Marco Polo »

Nee, gevolg van de vergrijzende bevolking.
Of een vergrijzende omgeving van jou persoonlijk :P
Bedieningsgemak is voor velen belangrijker dan configureerbaarheid wat vaak als argument genoemd wordt om voor Android te kiezen.


Onlangs een iPhone 6plus - die ik nog had liggen - in gebruik genomen voor het werk.
Batterij is niet 100%meer en Office programma’s laden wat traag.
Maar bellen, appen en internetten gaat prima.
En ook nog veilig omdat de variant van IOS nog met enige regelmaat een update krijgt.
Niet verkeerd voor een 5 jaar oude phone ;-)
Sommigen hadden hun phone in die tijd al 2,5 keer ingeruild :P :D
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 4:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Bob Diesel »

de gemiddelde grijze pensionada
heeft geen zakelijke ,aperatuur meer nodig welke vaak door ,,de,,zaak word betaalt
maar omdat ze er aan gewend zijn kopen ze vaak nog dat dure spul
na een tijd blijkt de AOW minder te zijn als het salaris en het verstand zegt dan
een beetje dimmen ,wat moet ik met die dure gadgets
less is more, en het blijkt het , je doet er het zelfde mee ,tegen een lagere prijs
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Marco Polo »

Dat hangt ervan af hoeveel belang je hecht aan veilig internetten en telebankieren.
Zodra een besturingssysteem niet meer ge-update wordt door de leverancier wordt hij in principe onveilig qua internet.
Wat dat betreft heb je dus met zo’n oud IOS apparaat 2 a 3 keer zo lang waar van je geld.
Volgens Aloys zijn ze ook 3 keer te duur dus dat komt mooi gelijk uit :D
Als je alleen voor bellen en een spelletje patience gaat dan ben je goedkoper uit met een instapmodel Samsung of vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Bob Diesel »

90 % vd de bezitters maakt voor 99% geen gebruik vd mogelijkheden
welke de smartPhone/pc heeft
of dat nu een appel (duur)of android goedkoper is


en dit is de instinker x:DD

geplukt

Wie al eens geprobeerd heeft om over te schakelen van Apple naar Android weet hoe het ecosysteem van Apple consumenten met spreekwoordelijke weerhaken probeert vast te houden.”

Wie in het systeem zit en wil blijven is er blij mee. De producten van Apple – computer, laptop, telefoon, tablet, Watch – zijn verbonden en versterken elkaar. Maar o wee als je er uit wil.

De Watch is een goed voorbeeld. Het is de beste smartwatch die er is. En Apple beheerst de markt. Vooral actieve sporters zijn dol op de Watch. Maar je hebt er alleen wat aan als je ook een iPhone hebt.

En met Apple Pay – erg handig – heeft Apple een muurtje toegevoegd om de gebruiker verslaafd te houden. Slim.
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 28 dec 2019, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Marco Polo »

Maar daar werd verder niet naar gevraagd toen Aloys zijn klaagzang over de prijsstelling van Apple begon ;-)
Overigens hebben 2 jaar oude iPhones ook nog best een zekere restwaarde als je hem wilt verkopen.
(Anders zouden ze een 2 jaar oude mobiele telefoon ook niet stelen natuurlijk :-))
Geen idee of dat bij een Android instapmodel toestel ook zo is.

Edit: dit was een reactie op het eerste stukje boven de instinker.

Denk dat je laatste verhaal eigenlijk door geen enkele Apple gebruiker relevant wordt geacht.
De pijn zit gewoon in de prijs en diezelfde prijs maakt ook wel dat je het niet als een impulsaankoop ziet waarbij je na een jaar of wat weer vanaf stapt. De mogelijkheid om te kunnen switchen is denk ik met name van belang als je elke 2 jaar voor de laagste prijs gaat qua mobiele bereikbaarheid. En dan kom je sowieso niet bij Apple uit.

Overigens is ook alles van Google te installeren en werken ook andere smartwatches en andere apparatuur samen met een iPhone.
Alleen het contactdoos betaalsysteem van Google zal wel niet werken op een iPhone.

Maar goed,
Net naar techprogramma Bright zitten kijken op RTL Z en daar werd ook al gesteld dat spullen van Apple polariseren x:DD
Haters, fanboys en gewone stervelingen.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op zo 29 dec 2019, 1:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door seth_space »

Die Android zal ook 2e hands een derde van de "Apple" prijs kosten ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door tobe1966 »

Heb hier van kennissen een anderhalf jaar oude Huawei P20 lite over genomen voor weinig.., als ik in NL ben ga ik weer eens op mijn gemak zoeken naar een iPhone.

Huawei nu halve dag in gebruik en ale apps email Tapatalk, bank app etc etc alweer op, en moet zeggen valt me tot nu toe nog niet tegen.

Het is een Huawei P20 lite.

Bedankt voor het meedenken.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Toemke »

Ik denk dat je er ook verder geen spijt gaat van hebben anders horen we het hier wel :thumbup:
Begonnen met de iPhone 3G en "meegegroeid" met het merk. 2011 de Windows laptop en desktop eruit, Apple erin.
Geen irritant zandlopertje meer, klikken op een programma en het opent. Mijn eerste Macbook laptop heb ik aan mijn ouders gegeven, het ding draait nog altijd perfect. De iPhone3G was een echte vernieuwing tov de HTC die ik toen gebruikte.

Sinds Kerst mijn iPhone 7 geruild voor een Android 10 (OnePlus 7T Pro) omdat het innovatieve van de iPhone, wat mij betreft, eraf is tov de concurrentie en dat tegen veel hogere prijzen. Alle app's die op de iPhone stonden staan nu ook op de Android en qua bediening vind ik de twee vergelijkbaar en dat het minder veilig zou zijn bij online bankieren? Bwa, dat durf ik te betwijfelen, heeft hier iemand al ooit persoonlijk iets dergelijks meegemaakt?
Naar Windows zie ik mij nooit meer teruggaan, maar zeg nooit nooit natuurlijk...

ps: vanavond zijn wij ook in Calpe bij vrienden om Nieuwjaar te gaan vieren.
Aan iedereen hier de beste wensen voor 2020 :cheers:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Aloys »

janmetdoka schreef:
za 28 dec 2019, 22:55
Grappig:
"We moeten ons gedrag veranderen om de planeet te redden", lees ik in andere topics.
Maar elke twee jaar een andere telefoon is kennelijk geen bezwaar.
Nee, die dingen zitten vol met kleine beetjes kostbare materialen en kunnen daarom tegenwoordig heel goed
gerecycled worden. Wij sturen de oudjes gewoon op naar de Stichting Aap, die schijnen daar nog een mooie
opbrengst uit te halen: https://www.aap.nl/nl/help-mee/alvast-b ... -mobieltje
(Zo redden we de planeet én sommige van de beestjes, die erop leven... :D )

Je oude Android kun je ook prima gebruiken als Hotspot in de camper, bijvoorbeeld met een goedkope buitenlandse
internet-SIM erin. Koop je zo'n SIM-metje bijv. in Marokko, dan stop je die in je oude Android, zet de Hotspot aan,
hangt 'm permanent aan de spanning en je hebt 24 uur per dag WiFi in de camper.

En het milieu, dat doen we zo: gaan we enkele dagen weg met de camper, dan blijven we in de buurt. Bijv. de
Eifel. Voor een week blijven we liefst binnen een cirkel van zo'n 500 km. Willen we naar Oberstdorf (850 km)
waar we nu zijn, dan is het minimaal voor een dag of 10 of langer. We gaan dus niet voor één week vakantie
1000 km of meer op-en-neer rijden, dat vinden we zonde van de brandstof(kosten), CO2 en het milieu...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Bob Diesel »

Bekend :thumbup:

oude nokia en nog iets ingeleverd bij Gaia Zoo

in PT met de NOS onbeperkt data sim in een LG mini
en dan tv op de laptop ,forum op tablet ed

en voor minder als xroll 3 weken starten we hem niet :mrgreen:
het zuiden is veel te veel km voor 2 weken x::(
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door thole »

.Je oude Android kun je ook prima gebruiken als Hotspot in de camper, bijvoorbeeld met een goedkope buitenlandse
internet-SIM erin. Koop je zo'n SIM-metje bijv. in Marokko, dan stop je die in je oude Android, zet de Hotspot aan,
hangt 'm permanent aan de spanning en je hebt 24 uur per dag WiFi in de camper.
In Marokko hebben we een simkaartje in mijn iPhone, is dan hotspot. Maar ik laat hem niet in de camper, heb hem bij me als we gaan wandelen of anderszins buiten de camper zijn wat vanwege het weer natuurlijk veel te geval is.

Na wat dubben, is toch een rib uit mijn lijf, een iPhone 11 aangeschaft omdat we dit najaar het gemak van Apple Pay hadden ervaren. Nu met de nieuwe iPhone 2 tikjes op de zijknop, gezichtsherkennining en betaald , sneller kan het niet. Dan is trouwens de bonuskaart van AH die in Stocard zit ook al gescand. Gezien het feit dat ik er niet jonger op wordt en nieuwe dingen moeilijker aan te leren zijn, kan ik over pakweg 5 jaar in ieder geval met de smartphone betalen wanneer dat misschien nog de enige manier zal zijn.

Ook wij rijden misschien ver maar blijven in de winter en voorjaar wel 5 maanden weg en in het najaar 2 à 3 maanden, korte ritjes maken we eigenlijk niet.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door appellover »

Ben daar vaak beetje makkelijk mee,maar beter is om de hotspot na eigen gebruik af te zetten.
Een beetje handige nerd is zo bij je binnen en kunnen dan op jouw ip adres heel vreemde dingen op het net zetten.En gebruiken jouw bundel.
Zeg er direkt bij ,vergeet het ook vaak ,lig ik in bed ,shit,hotspot nog aan.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Een iPhone kopen in Calpe?



Bericht door Marco Polo »

Ben qua tablet nu over op een model met simkaart.
Kost iets meer maar veel meer gemak.
Dual sim erin en geen gezeur meer met hotspots etc.
En je hoeft ook geen ‘’oude” telefoontjes mee te gaan slepen ;-)

Keuzes :-)
Plaats reactie